خزر بی‌ماهی است، صیادان درآمد ندارند

گروه شهرستان‌ها: کل تولیدات ماهیان استخوانی دریای خزر به کمتر از 60 هزار تن کاهش یافته است. علی‌اکبر پاسندی، مدیرکل شیلات گلستان افزود: سهم ایران از این مقدار 24 هزار تن و سهم استان حدود هزار تن است.
کد خبر: ۲۵۲۸۰۹

وی اظهار کرد: همچنین در بحث استحصال خاویار، سهم استان از حدود 10 تن خاویار به 5 تن در سال کاهش یافته و این روند نزولی همچنان ادامه دارد. وی خاطرنشان کرد: ماهیان در رودخانه‌ها زاد و ولد می‌کنند و در استان رودخانه مناسب (به خاطر آلودگی‌ها)‌ جریان ندارد و امکان زاد و ولد طبیعی ماهی‌ها ممکن نیست در عین حال که قوانین محکم قضایی برای برخورد با متخلفان نداریم. به گفته پاسندی، اگر در قانون، صید غیرمجاز همان قاچاق تلقی شود، محاکم قضایی در برخورد با متخلفان قاطعانه‌تر می‌توانند عمل کنند.

وی یادآور شد: سال گذشته حدود هزار تن ماهی استخوانی به ارزش 50 میلیارد ریال در استان صید شد که با توجه به هزینه‌های صید و 6 ماه تلاش به ازای هر نفر 670 کیلوگرم ماهی یعنی حدود 30 میلیون ریال درآمد سرانه شده که با کسر هزینه‌ها سود هر صیاد 14 میلیون ریال است. وی افزود: وضعیت درآمد سرانه صیادان ماهیان خاویاری مناسب نیست. در سواحل ایران 81 گونه ماهی یافت می‌شود که فیل ماهی، قره برون، چالباش، شیپ، دراکول و ماهیان استخوانی سفید، کفال، کپور و کلمه از جمله آن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها