خبرهای ویژه روزنامه‌ها

بفرما زدند اما ناطق نپذیرفت

روزنامه‌های صبح امروز ایران در خبرهای ویژه خود به مسائلی همچون یا طرف امام یا اعتماد گروهک ها!، بفرما زدند اما ناطق نپذیرفت،دیدار کروبی با ساسی مانکن؟،توقف فعالیت سایت «جهرمی»،مطهری: ولایتی شاید بیاید و... که برخی از آنها در زیر می‌آید.
کد خبر: ۲۴۶۹۴۵

کیهان

یا طرف امام یا اعتماد گروهک ها!

نامزد مورد حمایت احزاب سه قلو(مشارکت، سازمان مجاهدین و کارگزاران) اختلاف با گروهک های مدعی عنوان ملی-مذهبی را در حد «اختلاف سلیقه» توصیف کرد!
به گزارش «کلمه»، میرحسین موسوی در دیدار اعضای کمیته های دانشجویی ستاد انتخاباتی خود، درباره جلسه یا عدم جلسه با گروه های ملی و مذهبی گفت: «اول انقلاب براساس  بنیادهایی که فراموش شده، تقسیم بندی هایی صورت می گرفت و در خود حزب جمهوری اسلامی هم همین طور بود. طبیعی است نیروهایی که به هم نزدیک تر هستند دور هم جمع می شوند و درکنار هم کار می کنند. همه افراد و گروه هایی که قانون را رعایت می کنند، اگر مسلمان هستند برادر مسلمان ما خواهند بود ولی ممکن است در جهت گیری های سیاسی با آنها تفاوت داشته باشیم. در بین گروه های فعال ملی و مذهبی، افراد و گروههایی اصیل از زمان انقلاب حضور دارند. در طول زمان کم کم  اختلاف سلیقه هایی با این دوستان پیدا کردیم ولی این مساله منجر به این نشده است که به چشم خیانت  به آنها نگاه کنم. من با این  افراد و گروه ها فعالیتی نداشتم ولی این را منافی  این  نمی بینم که آنها فعالیت های آزاد خود را نداشته باشند».
موسوی اضافه کرد: « من با مرحوم مهندس بازرگان و پسر ایشان و نیز بسیاری از افراد سطح بالای ملی و مذهبی دوست بوده ام ولی اختلاف سلیقه هایی به وجود آمد و من چیز پنهانی در این زمینه ندارم. برعکس برخی افراد که چون اختلاف سیاسی دارند به سرعت افراد را کافر می دانند من این طور نبوده و نیستم و این مساله را با اعتقادات خود سازگار نمی بینم».
کاستن اختلافات جریان انقلاب با گروهک هایی نظیر نهضت آزادی و جبهه ملی به «اختلاف سلیقه» در حالی است که  هم عملکرد خیانت آمیز این طیف ها و هم مواضع صریح حضرت امام خمینی درباره خیانت های بی شمار آنها کاملاً  روشن است و حضرت امام(ره) نهایت تلاش را کردند تا جریان های مذکور متنبه شده و از خدمت به دشمنان و خیانت به کشور دست بکشند و پس از اتمام حجت و لجاجت آنها بر عناد با دستاوردها و باورهای ملت که حضرت امام آنها را در زمره جریان های منافق- و بعضاً مرتد و محارب- دسته بندی کردند و خیانت های آنان را متذکر شدند. از این جهت اگر آقای موسوی مایل است به سوابق انقلابی خود استناد  کند و خود را خط امامی معرفی نماید- که امر پسندیده ای است- منطقی نیست که مواضعی متناقض  با مواضع حضرت امام در پیش گرفته شود.
اتخاذ لحن محافظه کارانه و سازش طلبانه در قبال گروهک های یاد شده در حالی است که سال گذشته برخی عناصر گروهکی مذکور، در کنگره 3 حزب مشارکت، مجاهدین و کارگزاران دعوت شده و از همان هنگام زمزمه ائتلاف انتخاباتی بر سر خاتمی مطرح شد اما اکنون همان گروهک ها نسبت به حمایت از موسوی ابراز تحفظ می کنند و شرط و شروط می گذارند!

بفرما زدند اما ناطق نپذیرفت

هاشمی رفسنجانی، خاتمی و کروبی از ناطق نوری خواسته بودند نامزد انتخابات شود اما وی نپذیرفت.
این خبر را احمد ناطق نوری برادر حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری در گفت وگو با «آفتاب» عنوان کرد. وی ضمن رد احتمال نامزدی رئیس اسبق مجلس در انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقای ناطق تمایلی به این حضور ندارد. ایشان دیگر بازنشسته شده است.
وی همچنین در گفت وگو با ایلنا تصریح کرد: آقای ناطق نه در این انتخابات بلکه در هیچ انتخاباتی، دیگر کاندیدا نخواهد شد. ایشان عاقل هستند که در انتخابات نامزد نمی شوند.
گفتنی است احزاب و مطبوعات اصلاح طلب پیش از این از آقایان هاشمی، خاتمی و کروبی به عنوان مثلث اصلاحات نام می بردند. ناطق نوری در انتخابات خرداد 76، رقیب خاتمی بود و پس از آن برای  مدتی ریاست شورای هماهنگی نیروهای انقلاب را برعهده داشت.
برخی گزارش های تأیید نشده از ابراز تمایل ناطق نوری به موسوی حکایت می کرد اما وی هرگز به صراحت از این ایده دفاع نکرده است. پیشنهاد کارگزاران برای دولت ائتلافی، مدتی بعد از سوی ناطق نوری هم تکرار شد اما با استقبال جدی مواجه نشد.

کروبی:همیشه ملتزم به نظام و رهبرى هستم

مهدی کروبی وعده کرد هفته آخر انتخابات، علت عدم حمایت اصلاح طلبان به ویژه مجمع روحانیون از نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری قبلی و آتی را روشن کند و توضیح دهد.
دبیر مستعفی مجمع روحانیون که اینک دبیر کلی حزب اعتماد ملی را برعهده دارد، در گفت وگو با «تابناک» مطرح کرد مجمع روحانیون مبارز، یک تشکل است و من دیگر عضو آن نیستم. البته من نزدیک به هفته آخر انتخابات بدون آنکه ذره ای تنش ایجاد شود و کسی آسیب ببیند، سیری از کل قضایا را مطرح می کنم و آن هنگام، بسیاری از مسائل روشن می شود.
وی در پاسخ به این که چرا مجمع روحانیون مبارز هیچ گاه روی شما به اجماع نمی رسد و چرا همیشه آقای کروبی برای مجمع حکم نفر دوم و فردی را دارد که در روز مبادا باید از آن استفاده شود، ضمن بیان این مطلب افزود: به هر حال، در کار تشکیلاتی، بروز چنین مسائلی طبیعی است و برخی از ما پس از قضایای مجلس ششم با هم اختلاف پیدا کردیم که البته این موضوع چیز جدیدی نیست.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا ریشه این اختلافات را می توان در ولایت پذیر بودن شما دانست، گفت: شاید این گونه باشد، چون هر چند من در مقاطع حساس، نقدهایی هم مطرح کردم، نه از رهبری که از ارکان دیگر مثل قوه قضاییه و شورای نگهبان، اما همیشه وظیفه و  التزامم را نسبت به اصل نظام و رهبری نشان داده ام. البته درباره حمایت نکردن اعضای مجمع، باید به سال های پیش هم نگاه کرد. در دوره گذشته هم از من حمایت نکردند و تنها به صورت فردی حمایت هایی عنوان شد. البته ریشه این موضوع، یک اختلاف است. حالا اختلاف بر سر چیست، آن را دیگر شما باید تفسیر کنید.
دبیر کل حزب اعتماد ملی همچنین درباره ارتباطش با سازمان مجاهدین انقلاب و مشارکت گفت: در بدنه مشارکت و مجاهدین، برخی افراد به ما علاقه مندند، اما آنها با من رابطه ندارند و من هم با آنها کاری ندارم.
گفتنی است کروبی در مجلس ششم مغضوب افراطیون مشارکت و مجاهدین قرار گرفت و بارها مجبور شد به خاطر تندروی ها و ساختارشکنی های آنان  زبان به اعتراض بگشاید و اجازه سوء استفاده را از آنها سلب کند که نمونه آن در ماجرای تغییر قانون مطبوعات و توصیه رهبر انقلاب به مسکوت گذاشتن آن تغییر بود. در مواردی نظیر ماجرای تحصن نیز، کروبی به مخالفت با افراطیون پرداخت هر چند که برخی از همان افراطیون ، جذب ستاد وی شده اند

بى چشم و رو، مثل آمریکا

یک روزنامه آمریکایی، سابقه بد کاخ سفید در جلب اعتماد ایران را به رخ دولتمردان دولت متبوع خود کشید.
کریستین ساینس مانیتور در سرمقاله خود با اشاره به نیاز آمریکا به ایران در موضوعاتی نظیر بحران افغانستان و عراق نوشت: بزرگ ترین مانع مذاکرات، منازعه موجود است. ایران از این که محور شرارت معرفی شده، احساس بدی دارد و ضمناً مطمئن نیست که اوباما تحت فشار داخلی یا اسرائیل زیر هر نوع توافقی نزند.
این روزنامه به پیشنهاد اخیر ایران برای آموزش پلیس افغانستان به خاطر اشتراکات فراوان  قومی و زبانی اشاره کرد که از سوی آمریکایی ها رد شد. رابرت گیتس در واکنش به  پیشنهاد ایران، زبان اتهام و سرزنش را مجدداً به کار گرفت و مدعی شد ایران همچنان از طالبان حمایت می کند! و این در حالی است که وزیر خارجه پاکستان بلافاصله در واکنش گفته بود «وقتی شما درباره رویکرد منطقه ای برای مهار تروریسم و طالبان صحبت می کنید ایران یک بازیگر مهم منطقه است».

پناه به دشمن شماره دو ، از ترس دشمن شماره یک!

«میرحسین موسوی از ما نیست ولی برای اینکه دشمن شماره یک ما (احمدی نژاد) به پیروزی نرسد مجبور به ائتلاف و حمایت از دشمن درجه دوم (موسوی) هستیم.» این موضع را جهان نیوز از قول یک عضو ارشد گروهک نهضت آزادی منتشر کرد. این عنصر گروهکی همچنین گفته است: «موسوی از 100درصد نمره اصلاح طلبی ایده آل ما بیش از 30درصد نمی گیرد.»
بر اساس این گزارش شماری از افراطیون حزب مشارکت هم ضمن اعتراض محفلی به سبک تبلیغات موسوی و اینکه «این تبلیغات جذابیت چندانی ندارد و شوق و رغبتی در رأی دهندگان برنمی انگیزد» به فکر دور زدن وی افتاده اند.
بر اساس طرح دور زدن موسوی که «در راستای رفع نقایص تبلیغاتی و انتخاباتی میرحسین»! صورت می گیرد، قرار شده با استفاده از رسانه های زیرنظر، افکار و مواضع خود را به نام موسوی منتشر کنند و وی را در مقابل عمل انجام شده قرار دهند، طراحان این ترفند می گویند با توجه به شرایط خاص انتخاباتی، موسوی نمی تواند مواضع آنها را تکذیب کرده، و در ستاد خود انشقاق ایجاد کند و به این ترتیب ناخواسته در دام برنامه تبلیغاتی تند آنها می افتد.

فارین پالیسی: این اقدام بر محبوبیت سپاه افزود

برخورد با سایت های مبتذل و بستن آنها باعث محبوبیت بیشتر سپاه پاسداران انقلاب می شود.
این تحلیل را نشریه فارین پالیسی (سیاست خارجی) چاپ واشنگتن عنوان کرد. فارین پالیسی با اشاره به برخورد سنجیده و مقتدرانه اخیر سپاه با شبکه گسترده ترویج تصاویر و فیلم های مستهجن در عرصه اینترنت نوشت: بسیاری از سایت های مستهجن که توسط سپاه بسته شدند سایت های معمولی و پیش پا افتاده نبودند. آنها تصاویری از زنان و دختران ایرانی را منتشر می کردند بدون این که صاحبان این تصاویر از این قضیه آگاهی داشته باشند. بسیاری از قربانیان این فیلم ها کسانی بودند که مورد تجاوز و اذیت و آزار جنسی قرار گرفته بودند و هک و نابودی این سایت ها ربطی به آزادی بیان یا سانسور نداشت. اقدام سپاه با بستن و معدوم کردن این سایت ها می تواند به عنوان یک اقدام بشردوستانه و به نفع حقوق بشر تلقی شود زیرا این اقدام در جهت حفظ و ارتقای شرافت انسانی، زندگی خصوصی، خوشنامی و آبروی مردم صورت گرفته است.
به گزارش «فردا» این  نشریه می افزاید: «برای شهروندان ایرانی اگر ناممکن نباشد ولی بسیار سخت است که بتوانند یک وکیل در امور بین المللی پیدا کنند که از طریق آن بتوانند از این شرکت خارجی که به حریم خصوصی این شهروندان تجاوز کرده بود، شکایت کنند.»
«فارین پالیسی»  می نویسد: «همه شهروندان حتی در جوامع دموکراتیک از سانسور موضوعات مستهجن حمایت می کنند و این ابتکار عمل نیروهای سپاه در این مورد عجیب و موجب شگفتی نیست آنها کاری را می کنند که دولت نمی تواند انجام دهد.»


تردید رئیس اسبق برنامه و بودجه در برنامه اقتصادى موسوى

عضو مستعفی حزب کارگزاران، از تفاوت نگرش اقتصادی ستاد موسوی با تیم اقتصادی خاتمی خبر داد.
محمد علی نجفی (وزیر فرهنگ و آموزش عالی کابینه میرحسین موسوی) با اشاره به تدوین برنامه اقتصادی در ستاد انتخاباتی خاتمی که با انصراف وی متوقف مانده، اجرای این طرح از سوی موسوی را دور از ذهن دانست و گفت: آقای موسوی گروهی را برای تنظیم برنامه اقتصادی مأمور کرده اند مانند آقایان فرشاد مؤمنی و عرب مازار. پیش بینی من این است برنامه ای که این آقایان تدوین خواهند کرد از جهاتی با آنچه ما در گروه 25 نفره ]با محوریت نجفی، ستاری فر، برادران شرکا، صفدر حسینی و شیرکوند[ مدون کرده ایم دارای تفاوت هایی باشد. از جهتی هم ممکن است برنامه ما تناسبی با شرایط دیگر نامزدهای اصلاح طلب نداشته باشد.
وی درباره اینکه موسوی را ترجیح می دهد یا کروبی گفت: اجازه دهید در خصوص اینکه آیا مهندس موسوی می توانند به عنوان یک رئیس جمهور اصلاح طلب، کشور را به سمت مناسبی هدایت کنند یا نه اکنون اظهارنظر نکنم. به دلیل همه وابستگی های عاطفی و ارتباطات صمیمی میان ما، نمی خواهم موضوعی مطرح شود که خدای نکرده به تضعیف ایشان منتهی شود. اما در خصوص اینکه کدام یک از این دو شخصیت محترم برای کشور دارای مزیت بیشتر است باید تأکید کنم در حال حاضر نباید تنها به رأی آوری یک کاندیدا توجه کرد. اگر این مسأله مورد تحلیل قرار گیرد که در شرایط فعلی کشور، کدام یک برای مدیریت کلان جامعه ای با خصوصیات فعلی مناسب تر هستند، من آقای کروبی را اصلح می دانم.
نجفی ضمن برشمردن دلایل ترجیح کروبی گفت: آقای کروبی در صورت پیروزی از امکان تشکیل کابینه منسجم تر و قوی تر و همچنین استفاده از توان کارشناسی یک تیم از مشاوران مجرب بیش از مهندس موسوی برخوردار است. اصولاً سلیقه آقای کروبی به شیوه مورد علاقه مدیریتی اصلاح طلبان و هواداران آنها نزدیک تر است.
گفتنی است نجفی مدتی ریاست سازمان برنامه و بودجه را برعهده داشت و در دوران مدیریت خود به تجدید نظر اساسی در منطق اقتصادی دولت موسوی پرداخت.

قدس

5 هزار سیم کارت، 5 هزار ناراضی

قدس- گروه سیاسی: حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس دیروز در یک همایش دانشجویی در مشهد گفت: در دولتهای گذشته 5 هزار سیم کارت رایگان بین مسؤولان و نمایندگان توزیع شد و هیچگونه هزینه ای نیز بابت مکالمه پرداخت نمی کردند و دولت نهم آنها را قطع کرد و 5 هزار ناراضی برای خودش درست کرد.رسایی همچنین گفت: مسأله کردان و مشایی جزو اشتباههای احمدی نژاد بودند.

دیدار کروبی با ساسی مانکن؟

اصلاحات- مهدی کروبی با تعدادی از خوانندگان از جمله خواننده زیرزمینی رپ فارسی به نام «ساسی مانکن» دیدار کرد.
این دیدار در فضایی از بهت و حیرت طرفین رخ داد. از یک سو برخی از نزدیکان کروبی پس از آگاه شدن از حضور «ساسی مانکن» در جمع خوانندگان به کروبی نصیحت کردند، از حضور در جمع خوانندگان خودداری کند.
گفته می شود ساسی مانکن از جزئیات این ملاقات بی خبر بوده است و تنها برای همراهی کردن سایر خوانندگان به حضور کروبی رسیده است.

ناطق نوری نامزد نمی شود

ایلنا- احمد ناطق نوری برادر علی اکبر ناطق نوری درباره برخی اخبار مبنی بر دعوت برخی بزرگان برای حضور ناطق نوری در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: این دعوتها صورت گرفته است، اما آقای ناطق نوری نه در این انتخابات و نه در هیچ انتخابات دیگری نامزد نمی شود.وی گفت: آقای ناطق عاقل هستند که در انتخابات شرکت نمی کنند.

توقف فعالیت سایت «جهرمی»

البرز- فعالیت سایت شخصی محمد جهرمی، وزیر کار متوقف شده است.
این عضو دولت نهم که به انتقاد بی پرده از سیاستهای اقتصادی دولت و بانک مرکزی مشهور است پیشتر به صورت تلویحی گفته بود خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آماده می کند.

پیشنهاد ایران برای صدور روادید «شینگن اسلامی»

ایسکانیوز- محمدشریف ملک زاده معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در یک نشست مطبوعاتی از پیشنهاد صدور ویزای شینگن اسلامی در سومین کنفرانس خصوصی سازی و سرمایه گذاری و دومین مجمع گردشگری کشورهای اسلامی خبر داد.

خوش چهره: شاید کاندیدا شوم

دیلم نیوز- خوش چهره، چهره منتقد دولت نهم در گفتگو با روزنامه خبر گفت: برخی از سایتها گفته اند که من می خواهم کاندیدا شوم، اما من هنوز تصمیمی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری ندارم. تنها احتمال ضعیفی که می تواند این احتمال را عملی کند این است که آقای موسوی نتواند اعتماد اصولگرایان را به دست آورد شاید در تصمیممان تجدید نظر کنیم.

مطهری: ولایتی شاید بیاید

ایلنا- علی مطهری گفت: آقای ولایتی پاسخ منفی قاطع برای حضور نیافتن در انتخابات نداده است.
وی از پاسخ به پرسشی درباره شرایط ولایتی برای کاندیداتوری، سر باز زد و افزود: اگر ایشان بپذیرند که وارد عرصه شوند، آقای قالیباف نیز معاون اولی ایشان را می پذیرد

شنیده ای درباره دیدگاه رهبری به الحاق سازمان حج

آینده- براساس برخی اخبار غیررسمی، پیش از عید نوروز درخواست اداره امور زیارتی عتبات از سوی میراث فرهنگی با مخالفت رهبر انقلاب روبه رو شده و ایشان همچنان بر باقی ماندن آن زیر نظر سازمان حج و زیارت تأکید کرده اند.

اوباما با «خاطرات پدر» به تهران می آید

ایسنا- ترجمه «خاطرات پدرم» نوشته باراک اوباما در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می شود.
کتاب «خاطرات پدرم» نوشته اوباما شرح حال سالهای کودکی رئیس جمهور آمریکاست.

کروبی: نگفتم گشت ارشاد را جمع می کنم

تابناک- حجة الاسلام کروبی درباره نقل قولی از وی در مورد برچیدن گشت ارشاد گفت: من نگفتم گشت ارشاد را جمع می کنم. عرض کردم، اگر من رئیس جمهور شوم، خود به خود جمع می شود. چون با فضای فکری من آشنا هستند، کمی حواسشان جمع می شود.

ایمیل احمدی نژادی؛ دردسر جدید سران مالزی!

عصر ایران- مدتی است ایمیلی در بین مردم مالزی پخش شده و در این ایمیل با شرح زندگی شخصی احمدی نژاد، زندگی رهبران مالزیایی به چالش کشیده شده است.
هر چند مالزیایی ها علاقه چندانی به امور سیاسی ندارند اما با اطلاع از زندگی شخصی رئیس جمهور ایران می خواهند بدانند رهبران کشور متبوعشان چگونه زندگی می کنند؟براساس این گزارش، ایمیل موردنظر از سوی مالزیایی ها به دوستان، اقوام و حتی رهبران شان فرستاده و در آن پرسیده شده است که لطفاً «زندگی رهبران ما را با زندگی احمدی نژاد رئیس جمهور ایران مقایسه کنید»

استان سی ویکم ایران در راه است؟

الف- به گفته برخی فعالان سیاسی منطقه کرج، مقدمات تشکیل استان البرز فراهم شده است و بزودی اعلام می شود.

حمایت مهرعلیزاده از میر حسین

مهر- محسن مهرعلیزاده، معاون دولت خاتمی و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نهم دیروز با حضور در دفتر میرحسین موسوی حمایت خود را از وی اعلام کرد.

احتمال حمایت نکردن جامعه روحانیت از نامزد خاص

مهر- مصباحی مقدم، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت خبر داد که شاید جامعه روحانیت در انتخابات ریاست جمهوری از نامزد خاصی حمایت نکند و صرفاً بر مشارکت حداکثری تأکید کند.

حضور کارشناسان اتمی مصری تکذیب شد

ایرنا- محسن دلاویز- سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران برخی شایعات را مبنی بر حضور تعدادی از دانشمندان هسته ای مصر را در ایران از دهه 1990 تا کنون تکذیب کرد.

موسوی: با نهضت آزادی دیداری نداشته ام

سلام- میرحسین موسوی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به پرسشی مبنی بر دیدار با اعضای نهضت آزادی ایران گفت: چنین دیداری صورت نگرفته است.

کروبی واقعه هولوکاست را تأیید کرد

ایرنا- مهدی کروبی گفت: هولوکاست وجود داشته است و قبلاً هم این را گفته ام.
وی در گفتگو با سایت حامیانش در پاسخ به این پرسش که به نظر شما هولوکاست واقعیت بوده و یا افسانه گفت: در آن زمان هم گفتم این چه حرفی است که گفته می شود، بالاخره یک حادثه ای رخ داده، حالا اینکه شش میلیون نفر و یا شش هزار نفر در این حادثه بوده اند، فرقی نمی کند. هولو کاست مسلماً وجود داشته است.

همه امکانات کارگزاران در اختیار میرحسین است

مهر - سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه همه امکانات این تشکل در سراسر کشور در اختیار میرحسین موسوی است، گفت: بیشتر گروههای اصلاح طلب از میرحسین حمایت می کنند.

جمهوری اسلامی

پرداخت 2 میلیون تومان برای برگزاری هر جلسه در سالن اجتماعات روزنامه اطلاعات

حجت الاسلام سید محمود دعائی به ستون جهت اطلاع گفت ستاد مهندس موسوی برای برگزاری هر جلسه در سالن اجتماعات روزنامه اطلاعات 2 میلیون تومان می پردازد. وی در پاسخ به اعتراض کسانی که می گویند روزنامه اطلاعات که متعلق به بیت المال است چرا امکانات خود را در اختیار یک کاندیدا قرار داده گفت : اطلاعات نیز مثل سایر دستگاه های متعلق به بیت المال برای این کار هزینه دریافت می کند.

الشرق الاوسط: واشنگتن خواهان حدود 6 ماه مذاکره با ایران است

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن به نقل از یک مقام آمریکایی ادعا کرد : « واشنگتن خواهان حدود 6 ماه مذاکره با ایران است . » به گزارش عصر ایران این روزنامه در مقاله ای به قلم « طارق الحمید » نوشت : « واشنگتن بررسی سیاست های خود در قبال ایران را به پایان رسانده و می خواهد حدود شش ماه با مقامات این کشور مذاکره کند. » به گفته این مقام موضوع هسته ای همچنان در محدوده اختیارات خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا باقی خواهد ماند. این منبع آمریکایی افزود : « گرچه آمریکا در مورد مساله هسته ای با ایران گفت وگو نخواهد کرد اما در نشست های گروه 1 +5 با ایران شرکت خواهد داشت . » در طرف مقابل سیاست نظام جمهوری اسلامی در قبال آمریکا تغییری نکرده و تا تحقق شرایط ایران مذاکره ای وجود نخواهد داشت .

 همایش 10 میلیارد تومانی ایرانیان خارج از کشور

با اینکه جذب سرمایه های ایرانیان خارج از کشور هدف همایش سه روزه هفته گذشته ایرانیانی که از خارج آمده بودند اعلام شده است معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد رئیس جمهور با واریز شدن 5 میلیارد دلار به صندوق مشترک موافقت کرده است . پایگاه خبری آینده ضمن انتشار این خبر افزوده است «مشخص نیست ایرانیانی که قرار بوده سرمایه خود را وارد کشور کنند چه میزان از پول خود را در این صندوق واریز کرده اند». آینده این را هم گفته که برآورد اولیه هزینه این همایش بین 6 تا 10 میلیارد تومان است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها