پس از شاعران نوبت داستان نویسان است

هنرمندان ایرانی برای کمک به غزه فعال شدند

گروه فرهنگ و هنر: همزمان با تشدید حملات ددمنشانه رژیم نژادپرست صهیونیستی به باریکه غزه شاعران، نویسندگان و هنرمندان ایرانی از گرایش‌های مختلف در اظهارنظرهای خود این جنایات ضدبشری را محکوم کردند. موضع گیری داستان نویسان و شاعران ایرانی در حالی صورت می‌گیرد که هنوز شب شعر یا اجتماع هنری مخصوص به این حادثه برنامه ریزی نشده است و سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی باید با برگزاری نشست‌هایی با حضور شاعران و نویسندگان و هنرمندان به حمایت از مردم غزه و جمع‌آوری کمک‌های مردمی بپردازند.
کد خبر: ۲۲۷۸۵۳

در حالی که از چندی پیش جمعی از شاعران ایرانی به ارائه سروده‌های خود درباره حوادث غزه پرداخته‌اند و اشعاری از برخی از آنان در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و مطبوعات به چاپ رسیده است، داستان‌نویسان نیز در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی اقداماتی را آغاز کرده‌اند.

از جمله شاعرانی که آثاری از آنها درباره غزه بتازگی منتشر شده است می‌توان به سیدعلی موسوی گرمارودی، علیرضا قزوه، صابر امامی سینا علی‌محمدی، آرش شفاعی، عبدالجبار کاکایی، عباس باقری، هادی خورشاهیان و... اشاره کرد.

محمود دولت‌آبادی: از جنایات خونبار غزه متأسفم

 محمود دولت‌آبادی داستان نویس پیشکسوت ایرانی و نویسنده آثاری چون کلیدر، جای خالی سلوچ و روزگار سپری شده مردم سالخورده، گفت: اعلام می‌کنم اسمم در کنار نویسندگانی است که در بیانیه‌های خود خواستار توقف هر چه سریع‌تر این جنایات خونبار در نوار غزه شده‌اند.محمود دولت‌آبادی در جلسه‌ نمایشنامه‌خوانی «در یک خانواده ایرانی» نوشته محسن یلفانی در تالار ناصری خانه هنرمندان ایران سخن می‌گفت.

به نوشته پایگاه اینترنتی خانه هنرمندان ایران، دولت‌آبادی در این جلسه گفت: از فجایع پیش آمده در غزه عمیقاً متأسف هستم.

وی گفته است: اهل هنر و ادبیات مردمان صلح دوستی هستند و من هم به روشنی نظر خود را اعلام می‌کنم که باید این جنایات غیرانسانی در غزه پایان بگیرد.

حضور امیرخانی در جمع متحصنان فرودگاه مهرآباد 

رضا امیرخانی نویسنده آثار پرفروشی چون  من او و  بیوتن  نیز در جمع متحصنان در فرودگاه مهرآباد حاضر شد و خطاب به آنها  گفت: هدف من از آمدن به اینجا همنفس شدن با شما بوده است و فقط خاطره‌ای از رفتنم به غزه برایتان بگویم.

به گزارش فارس امیرخانی  پنجشنبه‌شب در این جمع در فرودگاه مهرآباد گفت: خواستم از حضور شما روحیه و پتانسیل بگیرم.

وی با بیان این که حرفی برای گفتن ندارم و می‌خواهم خاطره‌ای برای شما نقل کنم، اظهار کرد: در لبنان خدمت سیدحسن نصرالله رسیدم، ایشان یک روحانی را به من معرفی کرد که در فلسطین رفت و آمد داشت و من در خصوص حماس از وی سوالی پرسیدم.

امیرخانی اضافه کرد: من از آن روحانی درباره حماس پرسیدم، از آنجا به غزه رفتیم پیش 2 نفر از استشهادیون، آنها گفتند که عازم عملیات هستیم و ما را نصیحتی بکن؛ من آیات و روایاتی در خصوص جهاد و شهادت برایشان خواندم،‌ مدتی که برایشان صحبت کردم گفتند ما شما را از لبنان نیاوردیم تا حرف‌های تکراری برایمان بگویی، از امام حسین(ع) برایمان بگو.

این رمان‌نویس نام‌آشنا با بیان این‌که ما الان برای دفاع از حماس اینجا آمده‌ایم، اضافه کرد: امیدوارم فرهنگی که از اینجا و انقلاب اسلامی به غزه منتقل شده، بتواند باعث پیروزی حماس و شکست رژیم صهیونیستی شود.

ارسال داستان حصر آبادان احمدزاده برای گروه‌های صلح‌طلب

همچنین به دنبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، داستان «پر عقاب» حبیب‌ احمدزاده با ترجمه‌ پال اسپراگمن به انگلیسی و با نام «Eagle Feather» برای گروه‌های صلح‌طلب دنیا و بویژه آمریکا فرستاده شد.

احمدزاده که این داستان را سال‌ها قبل نوشته و در آن به محاصره‌ شهر آبادان و دفاع مظلومانه مردم آن شهر در برابر قوای مهاجم و کاملا نابرابر   همانند آنچه امروز در غزه می‌گذرد   پرداخته است، در این‌باره به ایسنا گفت: با توجه به اتفاقات اخیر در غزه، تصمیم گرفتم این داستان را به گروه‌های صلح‌طلب دنیا ارسال کنم تا بدانند چرا مردم غزه با کمترین سلاح‌ها چنین دلاورانه مجبورند از خود دفاع کنند. این داستان بتازگی توسط پال اسپراگمن به انگلیسی ترجمه و همراه مقدمه‌ای در ابتدای آن به گروه‌های صلح‌طلب دنیا ارسال شده و در برخی سایت‌های آنان از جمله «ویرجینیا آنتی‌وار» و سایت‌های دیگر گروه‌ها قرار گرفته است.

او در این مقدمه با تبریک سال نوی میلادی، آورده است: در پنج روز گذشته تقریبا 400 غیرنظامی بی‌گناه در غزه کشته شده‌اند. رنج و ناراحتی از این روزها، همه‌ ما را وامی‌دارد تا کاری کنیم. به سهم خودم و در مقام یک نویسنده و به عنوان کسی که در سال‌های نوجوانی در چنین موقعیتی قرار گرفته است، می‌خواهم با ارسال یک داستان واقعی که سال‌ها پیش نوشته‌ام، احساساتم  را با شما قسمت کنم.

این نویسنده همچنین یادآور شده است: اساس این داستان بر تجربه‌ واقعی درباره جنگ فجیع ایران و عراق است که از سوی آمریکا و متحدانش ساخته و پرداخته و توسط صدام به دو ملت ایران و عراق تحمیل شد.احمدزاده متذکر شده است: غزه و اخبار مربوط به آن مرا به فکر داستان قدیمی‌ام انداخت و خواستم آن را با شما و گروهی از شهروندان جهان قسمت کنم. بیایید آرزو کنیم دیگر خشونت را نبینیم، بیایید آرزو کنیم عدالت و صلح را به دست آوریم و برای همه، دنیایی بهتر و بدون خشونت و ظلم را آرزو کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها