سرمقاله

شکوه سیاره مادری‌

بسیاری از ما در خصوص زیبایی‌ها و جذابیت‌های کشورهای مختلف شنیده‌ایم. این که زیبایی سرزمینی مانند ایران با آن تضاد طبیعی‌اش چه مسحور‌کننده است و یاد ماداگاسکار میزبان چه شکوه با ارزشی از گونه‌های متنوع زیستی است یا مثلا دره بزرگ یا گراندکانیون در ایالات متحده چه چشم‌انداز بی‌نظیری از بازی آب و خاک خلق کرده است اما فراتر از آن آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که اگر هر یک از این کشورها چنین زیبایی‌‌های را در دل خود جای داده‌‌اند، بخشی از سیاره مادری ما هستند. زمین سیاره‌ای که ما انسان‌‌ها با دستان خودمان چهره آن را با مرزهای فرضی جدا کرده‌ایم هیچ‌گاه این مرزها را به رسمیت نشناخته است و در قالب یک کل زیبایی خود را به منصه ظهور گذاشته است.
کد خبر: ۱۶۳۴۶۶

زمین سیاره زنده‌ای است و تاکنون تنها سیاره زنده‌‌ای که در جهان شناخته‌ایم. این سیاره ‌ اگر انسان‌ها بگذارند  شگفتی‌ها و زیبایی‌های مسحور‌کننده‌ای در دل خود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد و متاسفانه این روزها بیش از آن‌که به این شکوه و زیبایی سیاره مادری توجه شود، ما تنها گونه هوشمند جهان در حال نابود کردن آن هستیم.

شناخت و محافظت از این سیاره ضروری و لازم است اما نباید فراموش کرد که این آگاهی یکباره اتفاق نمی‌افتد و باید به کمک گروهی از افرادی که علاقه‌مند به ترویج دانش و آگاهی هستند پیش برود، فرصت سفر به قطب جنوب برای معرفی یکی از بکرترین و در عین حال حیاتی‌ترین نقاط زیست سیاره زمین، فرصتی نیست که برای افراد زیادی پیش آید به‌طوری‌که در چند سال اخیر تنها 5 نفر از ایرانیان فرصت سفر به این منطقه را داشته‌اند که آخرین آنها آیرین شیوایی بود. آیرین شیوایی، در پی رقابتی علمی برای این سفر انتخاب شد و به جرات می‌توانیم بگوییم یکی از بهترین گزینه‌ها برای این سفر بود. او که پیش از این اختر شناس آماتوری کار‌کشته محسوب می‌شد، سابقه سفر‌های علمی فراوانی را در کارنامه خود داشت و در زمینه روزنامه‌نگاری علمی در عرصه مطبوعات و تلویزیون نیز تجربه اندوخته بود. سفر او که در قالب تیم بزرگی از دانشجویان سراسر جهان صورت گرفت به کلاس درس فشرده برای او تبدیل شد که بخشی از آن در قالب مقاله‌ها و مصاحبه در اختیار خوانندگان قرار گرفته است در پرونده علم امروز، آیرین داستان سفر خود را از قلم و زبان خودش روایت می‌کند اما پیشنهاد می‌کنم پس از خواندن این گزارش بار دیگر به جایگاه خود در جهان بیندیشیم ما کجاییم و چه بلایی سر سیاره خود می‌آوریم.

 امروز فناوری ارتباطات امکان کسب اطلاعات ناب از جهان را فراهم کرده است و شما هم می‌توانید به جرگه کسانی بپیوندید که قصد دفاع از سیار‌ه‌مان را دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها