سرکوب حامیان فلسطین در کشورهای اروپایی همچنان ادامه دارد

جنگ شرافت در غرب

در یک‌سالگی جنگ غزه، اعتراضات در کشورهای اروپایی و آمریکا همچنان ادامه دارد و برگزاری تجمعات در اعتراض به حمایت دولت‌های غربی از جنایات اسرائیل به درگیری‌های شدید میان معترضان و نیروهای پلیس منجر شده است.
کد خبر: ۱۴۷۶۴۱۵
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌الملل
 
یکی ازشدیدترین درگیری‌ها در روزهای گذشته درآلمان بود که نیروهای پلیس، تجمعات اعتراضی را سرکوب کردند و مسأله خشونت پلیس علیه معترضان در کشورهای اروپایی در بسیاری گزارش‌ها در رسانه‌های آلمانی‌زبان به تصویر کشیده شد.در جریان این درگیری‌ و ناآرامی‌ها، لاستیک‌ خودروها سوزانده شد و معترضان دست به ساخت سنگر توسط زدند. این ناآرامی‌ها در برلین ــ نوکولن در شب پس از سالگرد طوفان الاقصی علیه اسرائیل آغاز شد. تعدادی از معترضان در جریان این ناآرامی‌ها دستگیر شدند. به گفته پلیس برلین، در جریان ناآرامی‌ها در مجموع ۸۴ نفر تحت بازرسی قرار گرفتند. هزاران نفر دیگر در چندین شهر دیگر آلمان هم در سالگرد طوفان الاقصی به خیابان‌ها آمدند و اعتراضاتی را در حمایت از فلسطینیان به‌راه‌انداختند که با دخالت پلیس به درگیری‌ها و خشونت‌هایی منجر شد.
   
رفتار خشن پلیس آلمان با حامیان فلسطین
پلیس آلمان که در ماه‌‌های گذشته حامیان فلسطین را در سراسر این کشور سرکوب کرده، در یکی از موارد درگیری‌های اخیر که بازتاب فراوانی داشت با اعمال زور، مردی یهودی را که در حمایت از فلسطینیان چفیه و لباسی با نماد فلسطینیان به تن کرده بود در مقابل چشمان خانواده‌اش روی زمین می‌کشاند.تصاویری که درشبکه‌های اجتماعی منتشر شده و خبرگزاری آناتولی آن را بازنشر داده، یک مرد یهودی را نشان می‌دهد که در حمایت از فلسطینیان چفیه به گردن انداخته و کلاه کپه یهودیان را که به رنگ هندوانه است به سر گذاشته.
در این گزارش آمده است که در این کلیپ ویدئویی، دو پلیس آلمانی با توسل به زور و در مقابل چشمان یک کودک، این مرد یهودی را روی زمین می‌کشانند. طبق گزارش‌های منتشرشده، هندوانه به‌دلیل شباهت رنگ‌هایی که به پرچم فلسطینیان دارد، به نماد حمایت از فلسطینیان در برابر جنایات رژیم‌صهیونیستی تبدیل شده است. طبق گزارش شبکه بی‌بی‌سی، سرخ، سیاه، سفید و سبز رنگ‌هایی هستند که نه‌فقط در هندوانه بلکه در پرچم فلسطین هم وجود دارند. این رنگ‌ها باعث استفاده نمادین از هندوانه در راهپیمایی‌ها و تظاهرات طرفداران فلسطینیان در سراسر جهان شده و در بسیاری از مطالب شبکه‌های اجتماعی پس از حمله اسرائیل به غزه می‌توان آن را مشاهده کرد.
آلمان، یکی از طرفداران پروپاقرص رژیم‌صهیونیستی، در شرایطی است که حدود ۴۲هزار فلسطینی که اکثرا زن و کودک هستند، در جنایات یک‌سال گذشته اسرائیل در غزه شهید شده‌اند.چندی پیش، وزیر خارجه آلمان، آنالنا بائربوک در حمایت از اسرائیل، شادی درخیابان‌های برلین برای حمله موشکی سپاه پاسداران به قلب اراضی اشغالی را«شرم‌آور»خواندوصدراعظم این کشور اولاف‌شولتز از ایران و حزب‌ا... خواست تا حمله به رژیم‌صهیونیستی را متوقف کنند. شولتز در تازه‌ترین اظهار‌نظر خود در سالگرد آغاز جنگ غزه، ضمن حمایت قاطعانه از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، تصریح کرد: برلین در کنار اسرائیل ایستاده است.
طبق گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت، شولتز بدون آن‌که به پیامدهای جنایات رژیم صهیونیستی برای مردم غزه و شهادت حدود ۴۲هزار فلسطینی اشاره کند، در حمایت از جنایات اسرائیل گفت: «ما با شما وحشت، درد و عدم اطمینان و غم را حس می‌کنیم. ما کنار شما ایستاده‌ایم.»
صدراعظم آلمان سپس در ادامه بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه تاکید کرد و گفت: «مردم برای کنارگذاشتن تروریسم به امید نیاز دارند. به همین دلیل است که دولت ما خواستار آتش‌بس، آزادی ربوده‌شدگان (اسرای اسرائیل) و فرآیند سیاسی است.» دولت برلین همچون برخی متحدان غربی رژیم‌صهیونیستی به‌طور علنی از جنایات رژیم‌صهیونیستی علیه مردم فلسطین حمایت می‌کند.

توقف موقت ارسال سلاح به اسرائیل
البته در نتیجه افزایش فشارها بر آلمان، دولت این کشور اعلام کرد که ارسال سلاح به رژیم‌صهیونیستی را متوقف کرده، ولی این تصمیم عمومی نخواهد بود. به گزارش آناتولی، کریستین هافمن، معاون سخنگوی دولت آلمان به خبرنگاران گفت که تصمیم برای ارسال تسلیحات آلمان به اراضی اشغالی همیشه درهرمورد جداگانه گرفته می‌شود، اما تصمیمی برای تحریم عمومی صادرات تسلیحات به اسرائیل وجود ندارد.وی گفت که در این تصمیم درخواست فرانسه موردتوجه قرار گرفته است ولی به‌طورکلی صادرات سلاح به رژیم اسرائیل متوقف نمی‌شود. امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز شنبه خواستار توقف ارسال تسلیحات به سرزمین‌های اشغالی شد. خبرگزاری رویترز پیش‌تر گزارش داده بود که وکلای حقوق‌بشر در آلمان از دادگاه برلین خواستند تصمیم دولت این کشور را درباره ارسال۳۰۰۰سلاح ضدتانک به رژیم اسرائیل تعلیق کند. به نوشته پولیتیکو، این شکایت‌ها به‌دلیل اقدامات رژیم‌صهیونیستی در نقض حقوق‌بشر و هدف‌قراردادن غیرنظامیان در غزه، ارائه شده‌اند.ماه گذشته، تارنمای تحقیقاتی دیسکلوز و مارساکت(Disclose and Marsactu) نیزگزارش دادکه درماه اکتبر(مهر)، پاریس قطعات لازم برای انتقال مسلسل را که می‌تواند در غزه استفاده شود، به رژیم اسرائیل فروخته است. پولیتیکو نوشت: هفته گذشته سازمان‌های مردم‌نهاد سه شکایت مختلف را در دادگاه اداری پاریس تهیه کردند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها