تمرکز رسانه‌های صهیونیست بر مواضع مقامات ایران

رسانه‌های صهیونیست در طول یک‌سال گذشته بارها سخنان رهبر انقلاب ایران را منعکس کرده و آن را تهدیدی علیه بقا و منافع رژیم می‌دانند.یکی ازمصادیق آشکار این بازتاب‌ها نامه رهبری انقلاب به دانشجویان اروپایی و آمریکایی بوده که در آن بر مبارزه با رژیم سفاک صهیونیستی تأکید کرده‌اند.
کد خبر: ۱۴۷۶۰۸۷
 
این نامه که بعد ازعملیات هفتم اکتبر واعتراض‌های دانشجویان غربی نوشته شده است بردفاع ازمظلوم و مبارزه با ظالم تأکید دارد و دررسانه‌های این کشوربازتاب فراوانی داشته است.برای نمونه روزنامه جروزالم‌پست درواکنش به نامه رهبرانقلاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا نوشت که «رهبرایران ازدانشجویان آمریکاخواست تابه مبارزه شرافتمندانه علیه رژیم سفاک ادامه دهند.» 
در ادامه گزارش جروزالم‌پست آمده است که «رهبر ایران رفتار رژیم صهیونیستی با فلسطینیان را ادامه دهه‌ها نسل‌کشی و آپارتاید دانست و تصریح کرد نسل‌کشی رژیم آپارتاید صهیونیستی امروز ادامه رفتارهای ظالمانه شدیدی است که دهه‌هاست ادامه دارد. رهبر ایران در ادامه این نامه دانشجویان آمریکایی را به ادامه مبارزه شرافتمندانه علیه رژیم سفاک صهیونیستی فراخوانده و تأکید کرده است که جبهه مقاومت قوی‌تر شده و به همین منوال ادامه خواهد داد. وی با استناد به قرآن بر اهمیت قیام عدالت تأکید کرد و نوشت لا تَظْلِمُونَ وَ لا تُظْلَمُونَ».
یکی دیگر ازرویکردهای رسانه‌های صهیونیست به سخنان مقام معظم رهبری، هشدار به رهبران این رژیم برای جدی گرفتن سخنان آیت‌ا... خامنه‌ای‌{مدظله‌العالی} است. پس از حمله این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه، مقام معظم رهبری طی یک سخنرانی اعلام کرد که رژیم‌صهیونیستی مجازات خواهدشد.براین اساس، روزنامه «تایمز اسرائیل»، در سرمقاله خود هشدار داد که مسئولان رژیم‌صهیونیستی باید از لاف‌زنی بی‌مورد بپرهیزند و خود را برای «وعده قطعی انتقام» آماده کنند.سرمقاله فوق و مطالب مشابه در رسانه‌های صهیونیستی به این معناست که آنها معتقدند که تهدیدات و بیانات رهبری ایران می‌تواند پیامدهای واقعی و جدی برای رژیم‌صهیونیستی داشته باشد.نوع نگاه رژیم به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از دیگر محورهای رسانه‌ای است که نیاز به توجه جدی دارد. هرچند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دفاع از ملت مظلوم فلسطین را وظیفه خود میداند و همواره به آن متعهد بوده است، اما با این‌حال شاید یکی از مصادیق آشکار تأثیرات سپاه بر رژیم و قدرت نظامی آن در عملیات وعده صادق نشان داده ‌شده است. در واقع بعد از انجام عملیات وعده صادق توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رسانه‌های صهیونیستی به بررسی ابعاد مختلف این حمله پرداختند و در مواردی نتوانستند این واقعیت را نادیده بگیرند که این رژیم بعد از عملیات طوفان‌الاقصی دچار وضعیتی شده که محور مقاومت توانایی حمله مستقیم به خاک صهیونیست‌ها را دارد. برای نمونه پایگاه خبری والانیوز رژیم‌صهیونیستی نیز اذعان کرد که این رژیم پس ‌از این‌که برای اولین‌بار در معرض حمله مستقیم تهران علیه جبهه داخلی خود قرار گرفت با معضل «مهار» پاسخ ایران یا انجام حمله دیگری علیه ایران و خطر افزایش درگیری مواجه شده است. به اعتقاد این رسانه صهیونیستی، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا توانست با مخالفت با پاسخ نظامی تل‌آویو علیه ایران، کابینه رژیم اسرائیل را بر سر دوراهی قرار دهد. امیر‌بوحبوط، روزنامه‌نگار صهیونیست در مقاله‌ای در پایگاه والا پیش‌بینی کرد که هرگونه برخورد با ایران در آینده، اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی فلسطین) را با نفوذ انبوهی از پهپادها و موشک‌های بالستیک مانند شب ۱۴ مارس مواجه خواهد کرد.
   
نگرانی از مواضع دولت جدید ایران
رسانه‌های اسرائیل بعد از شهادت آیت‌ا... رئیسی ابراز نگرانی کردند که در صورت تغییر دولت در ایران، وضعیت روابط ایران با غرب چگونه خواهد بود و اگر فردی دیگر بر سر کار بیاید تا چه حد بر روابط ایران و غرب و بهبود این روابط تأثیر می‌گذارد. این رسانه‌ها بلافاصله بعد از انتخاب دولت جدید به‌ویژه نسبت به انتخاب عباس عراقچی به وزارت خارجه انتقاد کرده و آن‌را تهدیدی علیه منافع رژیم‌صهیونیستی خواندند. از دید این رسانه‌ها عراقچی بلافاصله پس از آغاز به کار به‌دنبال بهبود روابط با جهان عرب و غرب بوده و این مسأله‌ای است که امنیت رژیم‌صهیونیستی را به‌شدت به مخاطره می‌اندازد و آن را در انزوا قرار می‌دهد.
 به‌عقیده این رسانه‌ها بعد از آغاز جنگ غزه، رژیم‌صهیونیستی در انزوای رسانهای و جهانی شدیدی قرارگرفته است و بهبود روابط ایران با جهان، سبب انزوای بیشتر رژیم می‌شود. برای نمونه، به عقیده روزنامه جروزالم‌پست اقدام عراقچی در تقویت نقش تهران در منطقه، حمله‌ای چندوجهی و از ابعاد مختلف به موقعیت صهیونیست‌ها در منطقه است. این روزنامه، اقدامات تهران را تشدید حلقه آتش در اطراف رژیم‌صهیونیستی در خاورمیانه می‌داند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها