فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

عملیات وعده صادق موجب شکست بازدارندگی رژیم صهیونیستی شد

یک کارشناس حوزه روابط بین المللی در گفتگو با جام جم آنلاین:

ذهنیت غربزده در پی تخفیف عملیات خونخواهی ایران است

بعد از ترور رئیس دفتر سیاسی حماس و شکل گیری فضای احساسی در جامعه بواسطه هتک حرمتی که نسبت به حریم جمهوری اسلامی شده و اسماعیل هنیه مهمان عزیز کشورمان در یک اقدام تروریستی جنایتکارانه از سوی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید افکار عمومی جامعه ایرانی خواهان انتقام سخت از عاملان این حرمت شکنی شد.
بعد از ترور رئیس دفتر سیاسی حماس و شکل گیری فضای احساسی در جامعه بواسطه هتک حرمتی که نسبت به حریم جمهوری اسلامی شده و اسماعیل هنیه مهمان عزیز کشورمان در یک اقدام تروریستی جنایتکارانه از سوی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید افکار عمومی جامعه ایرانی خواهان انتقام سخت از عاملان این حرمت شکنی شد.
کد خبر: ۱۴۶۷۸۵۹
اکنون بسیاری از نگاه‌ها در داخل و خارج منتظر انجام عملیاتی از جنس «وعده صادق» علیه رژیم اشغالگر قدس است تا بدخواهان بدانند جمهوری اسلامی در حوزه منافع ملی و همچنین حفظ و حراست از امنیت کشور با هیچکس مسامحه‌ای ندارد.با این درحال در شرایطی که لزوم و ضوررت پاسخ سخت و دردناک ایران به رژیم صهیونیستی مورد تاکید تمامی گروه‌های داخلی است، امتداد کانال رسمی حزب اتحاد ملت در گزارشی با عنوان «مشکلات ایران در وعده صادق ۲»، کوشید تا ضمن القای بی نتیجه بودن پاسخ ایران تاکید کند که این پاسخ نمی‌تواند تولید موازنه کند!. 
نویسنده این گزارش از یک طرف می‌نویسد اسرائیل به طور رسمی مسئولیت این ترور را نپذیرفت و از طرفی دیگر به این نکته اشاره داشت که کد‌هایی که در مصاحبه تلویزیونی نتانیاهو وجود داشت تایید می‌کرد که این ترور کار چه کسانی است و در نهایت اینگونه نتیجه گیری می‌کند که، چون اسرائیل رسما مسئولیت این اقدام را نپذیرفته پس ایران برای انتقام گیری راه سختی را در فضای بین المللی دارد و جمهوری اسلامی برای موازنه قوا با شرایط دشواری روبرو خواهد بود. به نظر می‌رسد رادیکال‌های اصلاح طلب بدون اشاره غرور ملی، منافع ملی و لزوم پاسداری از ایران اسلامی، به تخفیف و تقلیل عملیات وعده صادق پرداخته و در حال القای این مساله هستند که پاسخ ایران بازدارنده و تولید کننده موازنه نخواهد بود.
 
در همین زمینه جام جم آنلاین با فواد ایزدی کارشناس حوزه روابط بین الملل درباره تاثیر مجازات رژیم صهیونیستی از سوی جمهوری اسلامی ایران و تاثیر آن در موازنه قوا در منطقه گفتگو کرد.
 
در برخی از رسانه‌ها آمده است که رژیم صهیونیستی مسئولیت انجام ترور علیه شهید هنیه را نپذیرفته است و به همین خاطر ایران برای مجازات عاملان این جنایت در عرصه بین المللی با مشکلاتی مواجه است. نظر شما چیست؟
 
همه منابع رسانه‌ای و همچنین محافل سیاسی کاملا به این قضیه اذعان دارند که ترور شهید هنیه در ایران از سوی اسرائیل صورت گرفته است و کسی در این زمینه شک و شبهه‌ای را مطرح نکرده است. اینکه مسئولیت این اقدام جنایتکارانه از سوی رژیم صهیونیستی به صورت رسمی اعلام نشده شیوه و رویکردی است که اسرائیلی‌ها تاکنون داشتند. آن‌ها در طول این ۷۶ سال گذشته بار‌ها ترور‌های سیاسی انجام دادند و در بسیاری از مواقع هم مسئولیت این اقدام را نپذیرفتند، چون از نظر حقوق بین الملل برای آن‌ها تبعاتی در پی داشت و البته باید گفت همین کسانی که دست به قلم می‌شوند و به موضوع نپذیرفتن رسمی مسئولیت ترور شهید هنیه از سوی رژیم صهیونیستی اشاره می‌کنند حداقل به یک منبع خارجی استناد کنند که معتقد باشد این عملیات از سوی اسرائیل انجام نشده است.
 
بنابراین شما معتقدید که ایران از منظر بین المللی مشروعیت لازم برای عملیاتی سخت برای تنبیه اسرائیل را دارد؟
 
نه تنها پاسخ ایران مشروعیت دارد بلکه الان همه دنیا منتظرند که جمهوری اسلامی واکنش سختی از خود در قبال این جنایت انجام دهد. چون همگان معتقدند که اسرائیل به ایران حمله کرده و بنابراین ذیل قوانین بین الملل این حق ایران است که پاسخی مناسب به رژیم صهیونیستی بدهد. متاسفانه افرادی کم توان در حوزه فکری در عرصه رسانه‌ای حرف‌هایی می‌زنند که با موازین بین المللی سازگاری ندارد.
 
به نظر شما آیا عملیاتی از جنس وعده صادق به تغییر موازنه قوا در منطقه به نفع ایران منتهی خواهد شد؟
 
کسانی که قصد شبهه افکنی و ایجاد تردید‌هایی در ذهن مخاطبان درباره نتیجه بخش بودن تنبیه رژیم صهیونیستی از سوی ایران را دارند باید به این سوال پاسخ بدهند که طی سال‌های گذشته، آمریکایی‌ها به عراق، افغانستان و لیبی حمله کردند، اما چرا علیه کشورمان حمله نظامی انجام ندادند. بالاخره دشمنی ایالات متحده با ایران در چهار دهه گذشته کاملا آشکار است. پاسخ البته معلوم است و آن هم قدرت بازدارندگی ایران است. از رابرت گیتس وزیر دفاع بوش پسر و اوباما پرسیدند چرا به ایران حمله نکردید که پاسخ داد، چون ایران کشتی‌ها ما را غرق می‌کند؛ بنابراین قدرت بازدارندگی باعث شده که ایالات متحده علیه ایران حمله نکند. اگر حمله به کشورمان برای آمریکایی‌ها کم هزینه بود حتما سرنوشت ایران هم مثل افغانستان و عراق می‌شد. از این رو، معتقدم اگر کسی می‌خواهد که به ایران حمله نشود قطعا باید انتظار داشته باشد که عملیات وعده صادق ۲ اتفاق بیفتد. هدف نتانیاهو هم از این اقدامات جنایتکارانه روشن است و او در پی جا انداختن این نرم جدید در سطح جهانی است تا به همه القا کند اسرائیل حق دارد هر کسی را ترور کند و به هر نقطه‌ای که بخواهد حمله کند و باید همگان به این رویه عادت کنند. طبعا ایران نباید بگذارد که این حرف تثبیت شود، چون اگر چنین نکند حتما باعث جسارت بیشتر رژیم صهیونیستی خواهد شد. 
 
چرا برخی از جریان‌ها و رسانه‌های منتسب به آن‌ها در تلاش اند تا موضوع لزوم انجام عملیات سخت علیه رژیم صهیونیستی را تقلیل و تخفیف دهند؟
 
 
باز هم با کمال تاسف باید گفت کاری که برخی از نشریات داخلی منتسب به جریان‌های سیاسی می‌کنند این است که  حرف بیرونی‌ها را تکرار می‌کنند و البته تداوم این القائات به نفع آمریکا و اسرائیل است که ایران پاسخ مناسبی را به متجاوز ندهد. این افراد غالبا آدم‌های کم توجهی هستند و نگاه آن‌ها به سیاست خارجی متاثر از رقابت‌های سیاسی داخلی است و البته غالبا کشورشان را دوست دارند، اما این ذهنیت غرب زده باعث می‌شود که بعضا تحلیل‌های اشتباهی داشته باشند که به نفع منافع ملی کشور نیست.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها