حدادعادل: سیاست انتخاباتی اصولگرایان باید بر اساس چتر باز باشد

ایسنا: دکتر غلامعلی حدادعادل در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با اشاره به آغاز بررسی لایحه اجرایی سیاستهای کلی اصل 44 در مجلس ، گفت:
کد خبر: ۱۴۶۳۶۲
این سیاستهای کلی و به دنبال آن این قانون که در دست بررسی و تصویب است در اقتصاد کشور سرنوشت ساز بوده و به حق، تعبیر انقلاب اقتصادی شایسته آن است.
رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که لایحه سیاستهای کلی اصل 44 به بسیاری از مناقشات و اختلافنظرها پایان خواهد داد، افزود: این لایحه فضای تازهای در عرصه اقتصادی کشور ایجاد میکند.
حدادعادل لایحه سیاست کلی اصل 44 را پاسخ شایستهای از طرف دولت و مجلس به خواست مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: تاکید مقام معظم رهبری این بود که سیاستهای کلی اصل 44 هر چه زودتر اجرا شود، و مجلس و دولت برای پرکردن فاصله سیاستها تا اجرا، با هم همکاری کرده و این لایحه تهیه شود.
وی با بیان این که لایحه اصل 44 دستاورد همکاری مجلس و دولت است، این لایحه را نمونه ممتازی از تعامل مجلس و دولت دانست و خاطرنشان کرد: آثار مثبت همکاری مجلس و دولت در محتوا، انسجام درونی و زمینهای، برای تسریع در تصویب آن کاملا محسوس است.
وی با بیان این که مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه، کاری دقیق، گسترده و کارشناسانه نسبت به این لایحه انجام داده است، ابراز امیدواری کرد تا با تصویب لایحه و عزم جدی دولت و مجلس در ایجاد این تحول، نگاه تازه نسبت به کارآفرینی در کشور ایجاد شود و در عین حال از حضور مردم در فعالیتهای اقتصادی استقبال شود.
به اعتقاد وی، باید نگرش فرهنگی جدیدی نسبت به فعالیتهای اقتصادی به وجود آید که رسانهها میتوانند در ایجاد این فضای فرهنگی جدید و متناسب با این تحول اقتصادی سهم داشته و به وظیفه خود عمل کنند.
حدادعادل در پاسخ به سوال خبرنگاری در ارزیابی سهمیهبندی بنزین و اختصاص سهمیههایی مبنی بر گردشگری و یا سهمیه مهر گفت: کمیته سوخت دولت با اعتقاد به این که تخصیص 100 لیتر سهمیه برای بنزین میتواند در دغدغه مردم برای سفرهای تابستانی و رفت و آمد دانشآموزان در زمان تحصیل موثر باشد، این سهمیه را اختصاص داد؛ اما باید تاکید شود که این اقدام نباید به نحوی عمل شود که مردم نتوانند آینده را پیشبینی کنند و همواره این احتمال وجود داشته باشد که تخصیص سهمیههای دیگری در راه است.
رییس مجلس با تاکید بر این که اگر این تصور ایجاد شود مدیریت مصرف سوخت امکانپذیر نخواهد بود، گفت: ما باید بر صرفهجویی و مدیریت در مصرف تاکید کنیم و این مساله مستلزم آن است که مردم بدانند چقدر سهمیه در اختیار دارند، تا بتوانند برنامهریزیهای خود را داشته باشند.
وی ابراز امیدواری کرد که تا بعد از این شاهد این نوع نوسانات نباشیم و اجازه دهیم مردم عادت خود را در مصرف بیرویه بنزین تغییر دهند و صرفهجویی را جانشین این عادت کنند.
حدادعادل افزود: البته مشکلاتی وجود دارد که باید با بررسی کارشناسانه حل شود؛ زیرا به دلیل گستردگی موضوع مواردی پیش میآید که احتیاج به بررسی و تصمیمگیری دارد.
وی همچنین یادآور شد: دولت با واگذاری اختیارات به استانداران سعی کرده است تا این موارد را حل کند.
حدادعادل در ادامه با نگاه خوشبینانه به ادامه سهمیهبندی بنزین تصریح کرد: ما در مجلس امیدواریم تا اهداف اصلی مصرف که صرفهجویی میباشد محقق شود.
رییس قوه مقننه در پاسخ به سوال خبرنگاری دیگر مبنی بر این که چرا شورای عالی انقلاب فرهنگی اطلاع رسانی ضعیفی دارد و بررسی کارشناسانه برای رفع معضلات را صورت نمیدهد، گفت: بهتر است این سوال از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا شخص رییس جمهور که ریاست آن را برعهده دارد پرسیده شود. اما معمولا در پایان هر جلسه دبیر شورا مصاحبه مطبوعاتی داشته و مصوبات را به اطلاع مردم میرساند.
وی افزود: این که امواج خبری پی در پی از شورا دریافت نمیکنید به این علت است که شورا در سالهای اخیر به تدریج از مسایل جزیی و اجرایی فاصله گرفته و به سوی سیاستگذاری پیش میرود. به عنوان نمونه میتوان بعضی دستاوردهای اخیر شورا را در موافقت با پیشنهاد وزرای علوم و بهداشت و درمان و در مورد روسای دانشگاهها، در مورد تکمیل یا اصلاح نظام نامه مربوط به کرسیهای نظریهپردازی و در رابطه با دانشجویان خارجی مقیم ایران که قرار شد تا شورای راهبردی برای دادن خدمات بیشتری و منطقیتر به این دانشجویان داده شود، اشاره کرد.
وی افزود: البته بنیاد نخبگانی که اخیرا تاسیس شد هم از دستاوردهای شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص اظهارات حجتالاسلاموالمسلمین ناطقنوری در مورد گستردگی اصولگرایان و لزوم اعمال سیاست چتر باز در این جریان، گفت: این که سیاست انتخاباتی اصولگرایان براساس چتر باز باشد حرف درستی است؛ زیرا این گروه 11 نفره که در مرکز کشور و استانها برای ایجاد اتحاد و ائتلاف تشکیل شدهاند تنها به گروههای جبهه پیروان خط امام و رهبری، اصولگرایان، آبادگران و یا رایحه خوشخدمت تعلق ندارند بلکه به همه اصولگرایان تعلق دارند.
وی با بیان این که باید از همه اصولگرایان برای ورود به آن داوطلبی معرفی شود، گفت: این گروهها باید با حفظ معیارها و ملاکهای خود کار احسن کنند.
حدادعادل هم چنین در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر این که عاقبت لایحه مدیریت خدمات کشوری چه شد، گفت: رایزنیها با دولت به نتیجه رسیده و کمیسیون مشترک رسیدگی به لایحه در آخرین بررسی خود با پیشنهاد دولت موافقت کرد؛ بنابراین ما میتوانیم مجددا این لایحه را به شورای نگهبان ارسال کنیم و امید داشته باشیم که با این مقدمات، این لایحه به تصویب شورای نگهبان برسد و دولت نیز اجرای آن را آغاز کند.
وی افزود: اما اگر غیر از این روند پیش رود مجلس راهی ندارد جز این که لایحه مدیریت خدمات کشوری را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دهد. البته این که چنین مسیری در انتظار لایحه باشد احتمال کمی دارد.
دکتر غلامعلی حدادعادل در ادامه نشست مطبوعاتی خود و در پاسخ به سوال خبرنگاری دیگر در خصوص سخنان اخیر جان کری سناتور دموکرات آمریکا در مورد تقاضای یکی از جناحهای داخل کشور از آمریکا، گفت: بعضی موارد دیده شده است که در صحت اظهارات جان کری تردید ایجاد میکند، اما این مطلب مسلم است که ملت پناه بردن به آمریکاییها را محکوم میکنند.
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همهی گروههای سیاسی در ایران میدانند که این تشبثات و تقاضای پشتیبانی از بیگانه به منزلهی ناکامی قطعی یک جریان سیاسی در داخل کشور است، افزود: تصور میکنم که نه اصلاحطلبان و نه اصولگرایان از این مسأله خوشحال نمیشوند. در عین اینکه شیطنت آمریکاییها را هم نباید از نظر دور داشت.
به گفتهی رییس مجلس، هر گروهی که برای تأثیر از بیگانه درخواست کند، نفس این درخواست به منزلهی ناکامی آن گروه از پشتیبانی ملت است.
وی در ادامه با اشاره به اتهامات علیه ایران در مورد عراق طی روزهای اخیر و حضور نیروهای نظامی انگلیسی در مرز ایران و عراق، گفت: به هر اندازه که ناکامیهای آمریکاییها در عراق بیشتر آشکار شود و دامنهی اعتراضات و تظاهرات در داخل آمریکا گستردهتر شود و افکار عمومی جهان نیز آمریکا را در این مسأله محکوم کنند، فرافکنی مقامات آمریکایی بیشتر خواهد شد.
وی با بیان اینکه آنها برای حفظ آبروی نداشتهی خود به دنبال متهم میگردند و میخواهند تقصیر ناکامیشان را به گردن ایران بیاندازند، تصریح کرد: اظهاراتی مانند ورود اسلحه یا نیروی نظامی به عراق و امثال آن فقط برای بازی با افکار عمومی و کاهش فشار اعتراضات در داخل و خارج آمریکاست.
رییس مجلس اظهارنظر اخیر وزیر امور خارجه دولت جدید فرانسه را نیز تعجبآور دانست و گفت: این اظهارات باعث مخالفتها و واکنشهای گسترده شد. به گونهای که این واکنشها از داخل حاکمیت فرانسه و پارلمان فرانسه شروع شد و در اروپا و همچنین سایر نقاط جهان محکوم شد.
وی با بیان اینکه در داخل ایران نیز اظهارنظر سخیف وزیر امور خارجهی فرانسه محکوم شده است، گفت: واکنشها باعث شد تا وزیر امور خارجه فرانسه به نحوی درصدد پس گرفتن سخنان خود برآید.
وی با بیان اینکه مردم فرانسه راضی نمیشوند تا دولت فرانسه از انگلیسیها و در تبعیت از دیدگاههای آمریکا دنبالهروی کند، گفت: سخنان وزیر امور خارجهی فرانسه حکایت از آن دارد که فرانسه میخواهد راهی را طی کند که انگلیس در پیروی از آمریکا پیش گرفته بود.
به گفته حدادعادل، اگر فرانسویها میخواهند ضعف و عقبماندگی دیپلماسی خود را در خاورمیانه جبران کنند باید به راهحل صلحآمیز و خردمندانه به جای کوبیدن بر طبل جنگ فکر کنند.
وی با اشاره به پشتیبانی فرانسه از صدام در جنگ 8 سالهی ایران و عراق، خاطرنشان کرد: آیا این ناکامی کافی نیست تا این مواضع تکرار نشود؛
رییس مجلس افزود: به نظر میرسد که آنها نه تنها از گذشته عبرت نگرفتهاند، بلکه هم معنای جنگ را نمیدانند و هم ایران را نمیشناسند.
رییس مجلس در پاسخ به سوال خبرنگاری دیگر و تحلیل از گزارش اخیر مدیرکل آژانس و احتمال تصویب قطعنامهی سوم علیه ایران، گفت: سیاست ما همکاری با آژانس و برای حل مشکل هستهای در چارچوب مقررات آژانس است.
وی با بیان اینکه پیگیری این سیاست نتایج مثبتی داشته است، فضای آژانس را متأثر از این نتیجه دانست و گفت: خوشبختانه البرادعی گزارش بهتری نسبت به قبل از پیشرفت در مسألهی هستهای ایران ارائه داد.
حدادعادل با بیان اینکه اقدامات ایران و مذاکرات با مقامات دیگر در اروپا افق مسألهی هستهای ایران را روشن میکند، خاطرنشان کرد: آنچه که در این میان تعجبآور است برخی مخالفتها برای حل مسألهی هستهای از طریق همکاری ایران و آژانس است. البته این کشورها، کشورهایی هستند که خود پیشنهاد مذاکره و حل مسأله از طریق آژانس را مطرح کرده بودند اما امروز که مسألهی پروندهی هستهای ایران به سوی راهحل در حرکت است، مخالفت میکنند.
رییس مجلس با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از هرگونه قطعنامهی جدید استقبال نخواهد کرد، گفت: ما تمامی اقدامات لازم را برای حل پرونده در آژانس انجام میدهیم، اما اگر بخواهند منافع و مصالح ملی ما را با اعمال فشار و زورگویی مخدوش کنند ما ایستادگی کرده و تسلیم زور و فشار آنها نخواهیم شد؛ زیرا نیت ما صلحآمیز، سخن ما منطقی، همکاری ما با آژانس در حد اعلاء و رفتار ما نشانگر تمام شدن حجت بر همهی مردم جهان است. بنابراین دلیل ندارد تا عدهای برای منافع سیاسی خود از باز شدن این گره بهره بگیرند.
حدادعادل در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه چرا اگر به گفتهی برخی نمایندگان لایحهی سیاستهای کلی اصل 44 دارای نواقصی است، تمهیداتی برای آن اندیشیده نمیشود تا پس از تصویب همچون لایحهی تجمیع عوارض نیازمند اصلاح باشد، اظهار کرد: ما تلاش کردهایم تا این لایحه در حد امکان جامع و بینقص باشد؛ بنابراین اگر در آینده معلوم شود که نقصی وجود دارد همانند هر قانونی اصلاح خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه ما با علم به نقص آن، قانون ناقصی را به تصویب نمیرسانیم، خاطرنشان کرد: تا جایی که آییننامه اجازه دهد تا پایان بررسی نهایی لایحه هر نوع رفع عیب و نقصی را انجام میدهیم تا اگر در آینده نیازمند اصلاح بود به راحتی بتوانیم اصلاح آن را داشته باشیم.
رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه مصاحبه مطبوعاتی خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در خصوص تاخیر رییس جمهور در ارایه گزارش عملکرد برنامه چهارم به مجلس گفت: باید از آقای رییس جمهور که بعد از مدتها به مجلس آمدهاند و گزارش عملکرد سال 84 برنامه چهارم را تقدیم کردهاند تشکر کنیم.
حدادعادل افزود: احتمالا همانطوری که گزارش عملکرد سال 84 به مجلس ارایه شد گزارش عملکرد سال 85 نیز طبق وعده رییس جمهور و مقارن با تقدیم لایحه بودجه سال 87 به مجلس ارایه شود و ضرورتی ندارد که از هم اکنون انتقادی به این موضوع صورت گیرد.
حدادعادل در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که برخی افراد معتقدند که لوح فشرده حاوی گزارش عملکرد برنامه چهارم که تقدیم رییس مجلس شد با گزارش عملکردی که روی سایت ریاست جمهوری است متفاوت میباشد، تصریح کرد: لوح فشرده و هم چنین متن کامل گزارش برنامه در اختیار من قرار گرفت و این متن کامل در اختیار نمایندگان نیز قرار خواهد گرفت و شما خبرنگاران میتوانید این لوح فشرده و گزارشی که در جاهای دیگر منتشر شده را با هم مقایسه کرده و ببینید آیا تفاوتی دارند یا نه؛
وی نظر برخی نمایندگان نسبت به بخشهایی از این گزارش را طبیعی ذکر و عنوان کرد: ما همیشه در مجلس شاهد اختلاف نظر بودهایم و شما نظر نمایندگان را جویا شوید، اگر نظرات آنها کارشناسی باشد حتما گوش شنوایی نیز هست و توجه میشود ولی اگر این نظرات برای مقاصد سیاسی باشد ملت این نوع اظهارات را تشخیص میدهد.
رییس مجلس تاکید کرد: من همیشه از بحثهای منصفانه و کارشناسانه که دولت و مجلس عنوان میکنند استقبال میکنم و ترجیح میدهم فضای کشور به سمت مسایل فنی و کارشناسانه پیش رود.
وی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اظهارنظر یکی از مسوولان دربارهی غیرمجاز بودن استفادهی مطبوعات از اخبار احزاب خاطرنشان کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شورای نظارت و مطبوعات وجود دارد که مجلس نیز در آن نماینده دارد و برای بررسی مرز میان تخلف از قانون و رعایت آزادی بهتر است این موضوع را شورا مورد بررسی قرار دهد و ما میتوانیم از نماینده مجلس در آن شورا نتیجه را جویا شویم.
وی ادامه داد: فکر میکنم نظر آقای سردار افشار در برخی موارد قابل توجه است؛ مثلا احزابی که به علت معاند بودن با نظام غیرقانونی شناخته شدهاند مثل حزب توده، روا نیست که مطبوعات اخبار آن را منتشر کنند. مواردی روشن نیز وجود دارد که مصداق صحبت آقای افشار است، ولی برای موارد مبهم باید دقیقتر بررسی کرد.
رییس قوه مقننه افزود: طبق اصولی از قانون اساسی آزادی نباید مخل استقلال باشد و استقلال نیز نباید آزادی را محدود کند و باید در این نوع مسایل کاری کرد احزابی که خلاف جهت استقلال کشور حرکت میکنند نتوانند از آزادی سوءاستفاده کنند.
حدادعادل در پاسخ به پرسشی در خصوص تحول در لایحه بودجه سال 87 گفت: در این که لایحه بودجهای که سالیان قبل به مجلس تقدیم میشد قابل انتقاد بود، شکی نیست و همه شاهد بودیم که در مجلس از چند هزار پیشنهاد نمایندگان فقط چند ده پیشنهاد تصویب میشد و این حکایت میکند که جایی از کار ایراد دارد.
به گفته وی، اصل تحول در شکل لایحه بودجه ضروری است، اما این که این تحول چگونه باشد مجلس و دولت هنوز به تصمیم نهایی نرسیدهاند.
رییس مجلس خاطرنشان کرد: دولت در این زمینه تمرین کرده و چارچوبی به مجلس داده است، و مجلس نیز ممکن است نظراتی داشته باشد و تلاش میکنیم چارچوب جدید لایحه بودجه را از رهگذر همکاری مجلس و دولت تامین کنیم، و بنده نیز با رییس جمهور صحبت کردهام و بعد از سفر ایشان به نیویورک جلسهای خواهیم داشت و سعی خواهیم کرد دیدگاههای خود در باره لایحه بودجه را به دولت منتقل کنیم، و امیدواریم ساز و کاری پیدا شود تا این موضوع به یکی دیگر از عرصههای همکاری دولت و مجلس مبدل شود.
وی در خصوص کاهش ساعت کاری کارکنان دولت گفت: در این باره مجلس بررسی خودش را در مطابقت یا عدم مطابقت مصوبه با قانون انجام داده و من نیز نظر مجلس را به دولت ابلاغ کردهام. رییس مجلس از بیان این نظر خودداری کرد.
حدادعادل در پاسخ به خبرنگاری که پرسید آیا صحت دارد شما در نامهای که به مقام معظم رهبری نوشتهاید از انحلال شوراهای عالی انتقاد کردهاید گفت: بله، صحت دارد؛ من به عنوان رییس مجلس نگرانی خود را از ادغام شوراها به صورتی که اعلام شده به مقام معظم رهبری اعلام کردهام؛ نگرانی من از دو جهت بود، یکی مغایرتهای قانونی که استنباط کردم و دیگر از باب وظایفی که شوراها داشتند، و از باب جایگاه ناظران مجلس در شوراها؛ و مقام معظم رهبری از دولت و مجلس خواستهاند با همکاری و همفکری دیدگاههای مختلف خود را با هم در میان گذارند و سعی کنند به راه حل مرضی الطرفین برسند.
وی عنوان کرد: دغدغه رییس جمهور در کثرت شوراهایی است که مسوولیت آنها با خود رییس جمهور است و این دغدغه را درک میکنم و معتقدم کثرت شوراها باعث اتلاف وقت رییس جمهور و به تاخیر افتادن تصمیمگیریها میشود.
رییس مجلس تاکید کرد: در شیوه ادغام شوراها و این که تکلیف برخی شوراها مثل شورای اموزش و پرورش چه خواهد شد؛ محتاج رایزنی هستیم و این موضوع در دستور کار صحبت ما با دولت است، و امیدواریم به نتیجه مطلوبی برسیم که هم نظر رییس جمهور تامین شود و هم به کار شوراها لطمهای نخورد.
غلامعلی حدادعادل در ادامه این نشست مطبوعاتی در پاسخ به پرسشی در خصوص اظهارنظر وزیر خارجه آمریکا مبنی براین که گزارش آژانس سیاسی است، خاطرنشان کرد: بنده این حرف را سیاسی میدانم، و همه اعتراض ما نیز این بوده که چرا آمریکاییها اجازه نمیدهند آژانس به وظیفه خود بپردازد؛
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در واقع اظهارنظر وزیر امور خارجه آمریکا این است که ما تسلیم نتایج حاصل از دستگاه حقوقی بینالمللی نیستیم و میخواهیم مستقل از مجامع بینالمللی برای جهان تعیین تکلیف کنیم و این روحیه سلطهگری است که با آن مخالف بودهایم و ملت ایران انشاءالله دوباره به دورهای که آمریکا به ایران سلطه داشته برنخواهد گشت و آمریکاییها باید بدانند ملت ایران با انقلاب اسلامی به دوران سلطهگری خاتمه داده است.
وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص درخواست آمریکا برای مذاکره با حسن روحانی گفت: آقای روحانی در حال حاضر عضو شورای عالی امنیت ملی است و در مذاکرات همان سیاستهای روشن و قطعی نظام را دربارهی پرونده هستهیی ایران مطرح خواهند کرد و از منافع و مصالح ملت و استفادهی صلحآمیز از انرژی هستهیی که حق مسلم ایران است دفاع خواهد کرد.
رییس مجلس در پاسخ به خبرنگاری که از توزیع کارت ویژه سوخت و انتقادات علیه هیات رییسه و دعوت جریان اصولگرایان مستقل از حدادعادل برای مناظره در این موضوع پرسید، خاطرنشان کرد: این که تصمیم بگیرم مناظره کنم یا نکنم به خودم مربوط است و ضرورتی ندارد که اینجا توضیح بدهم؛ و از شما خبرنگاران نیز خواهش میکنم این نوع مسایل را منطقی بررسی کنید و بدانید با فضاسازی و جوسازی کاذب ارزش مطبوعات افزوده نمیشود.
وی گفت: نمایندگان طبق وظیفهای که دارند باید به حوزههای انتخابیه خود سرکشی کنند و بنزینی که داشتهاند کفاف این موضوع را نمیداد و درخواست بنزین اضافه برای رفتن نمایندگان به محل ماموریت تصمیمی نبود که هیات رییسه گرفته باشد؛ بلکه براساس تقاضاهای خود نمایندگان بود و استفاده از کارت سوختی که توزیع شد اجباری نبود و نیست؛ و احتیاجی به مناظره نیست. اگر نمایندهای معتقد است که نیازی به رفتن به حوزه انتخابیه خود ندارد کارت را به ما پس بدهد، ما نیز به دولت تحویل میدهیم و یا هر نمایندهای توانسته بنزین خود را از طریق دیگری تامین کند کارت خود را پس دهد، دعوا و مناظره نیاز ندارد.
وی به مصاحبه قبلی خود در این زمینه اشاره و تصریح کرد: فردای آن روز مصاحبه این خبر تیتر اول روزنامهها بود و فضایی ایجاد شد که انگار جنایتی اتفاق افتاده است.
رییس مجلس گفت: مردم این نوع فضاسازی ها را میفهمند و من به عنوان عضوی از هیات رییسه در کنار همکاران تلاش میکنم منزلت مجلس حفظ شود و نمایندگان به وظایفشان عمل کنند.
رییس قوه مقننه در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا گزارش تحقیق و تفحص از قوه قضاییه پس از نهایی شدن در صحن علنی قرائت میشود یا نه؛ گفت: وقتی تحقیق و تفحصی به تصویب میرسد باید بعد از طی مراحل قانونی در مجلس قرائت شود و من نیز به عنوان مسوول مجلس باید در این جهت تلاش کنم که این گزارش بعد از بررسی و تصویب در کمیسیون قضایی و در هیات تحقیق و تفحص در صحن علنی قرائت خواهد شد.
وی گفت: تا قبل از تایید نهایی گزارش، اگر مطلبی تحت عنوان تحقیق و تفحص از قوه قضاییه جایی عنوان شود آن را تحقیق و تفحص مجلس نمیدانیم.
حدادعادل در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که رییس جمهور در زمان ارایه گزارش برنامه چهارم اعلام کرد که رسیدن به اهداف برنامه نیازمند 25 هزار میلیارد تومان بودجه است، خاطرنشان کرد: رییس جمهور نگفت که 25 هزار میلیارد تومان از مجلس درخواست بودجه اضافی داریم، بلکه گفت اگر قرار باشد شاخصهای مورد نظر برنامه تامین شود این مقدار بودجه لازم است و اگر مجلس تشخیص داد که بودجه کمتری اختصاص دهد باید آماده باشد که برخی شاخصهای برنامه محقق نشود.
حدادعادل در پایان در پاسخ به پرسشی مبنی براین که رییس جمهور در ارایه گزارش خود سند چشمانداز را آرمانی دانستند گفت: من چنین چیزی نشنیدهام، اصلا کلمه چشمانداز در بطن خودش آرمانی بودن را دارد، و چشم انداز یعنی دوردست و رییس جمهور نیز به این معنا تاکید کرده و گفت قانون برنامه ابزار اجرایی برای رسیدن به آرمان مندرج در سند چشم انداز است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها