محفل شب شعر و خاطره گویی در لباس سربازی به مناسبت سالگرد ترور رهبر معظم انقلاب عصر امروز در مرکز همایش‌های باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۱۳۸۴۵
نویسنده فتاح غلامی - جام جم آنلاین

 

بزرگداشت سالگرد حادثه مسجد ابوذر در محفل شب شعر و خاطره گوییبه گزارش جام‌جم آنلاین این مراسم که به همت مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی و دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای برگزار شد با خاطره گویی جمعی از محافظان رهبر انقلاب در زمان حادثه تروریستی مسجد ابوذر و شعرخوانی شاعران انقلابی همراه بود.

در بخشی از این مرتضی امیری‌اسفندقه، دستیار ویژه شهردار تهران در امور فرهنگی با اشاره به سیر تطور و تحول شعر پارسی در دوران‌های مختلف تاریخی و همچنین تاثیرگذاری انقلاب بر روند شعر تاکید کرد: نقش رهبر معظم انقلاب در رصد و شناسایی شعر پارسی بسیار تاثیرگذار بود و در حقیقت روح شعر نیازمند نفسی نیمایی بود تا پس از حکومت طاغوت به ادبیات و شعر روح تازه‌ای بخشد.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب همواره تاکید داشتند که برای ایشان شعر نگویند تا حتی کوچکترین شائبه‌ای با شعر دوره قبل از انقلاب پیش نیاید و شاعران از آمال، امیال و ارزش‌های انقلاب بگویند.

محسن جوادیان از محافظان پیشین رهبر انقلاب که در جریان حادثه ترور ایشان در تیر 1360 قرار داشت با اشاره به عبرت‌های این رخداد تصریح کرد: در بررسی این رخداد باید نگاه بصیرتی داشت. چرا که حادثه مذکور یک روز پیش از انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی اتفاق افتاد. محلی که به طور معمول ایشان در جلسات آن شرکت می‌کردند.

بزرگداشت سالگرد حادثه مسجد ابوذر در محفل شب شعر و خاطره گویی

وی با بیان این‌که در طول دوران همراهی با حضرت آیت الله خامنه‌ای به عنوان محافظ بارها ایشان در معرض تهدید قرار داشت اما به لطف خدا صدمه‌ای متوجه رهبر انقلاب نشده بود گفت: مجموعه حوادث زیادی از زمان انفجار در مسجد ابوذر تا انتقال ایشان به بیمارستان رخ داد از جمله این‌که به محض وقوع حادثه شواهد حاکی از آن بود که ایشان دچار آسیب و جراحات زیادی بود و باید به سرعت به یک مرکز درمانی منتقل می‌شدند.

جوادیان محافظ اسبق رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: در آن مقطع ما جوانانی بودیم که حتی دوره خاص و ویژه‌ای آموزشی را برای حفاظت از ایشان ندیده بودیم اما زمانی وقوع حادثه تروریستی ابتدا ایشان را ابتدا به درمانگاهی رساندیم و حتی زمان ورود به این درمانگاه با توجه به این‌که لباس‌های ما خونی بود کادر درمان درمانگاه تصور می‌کردند که ما هم جزو تروریست‌ها هستیم و البته شدت جراحات حضرت آیت الله خامنه‌ای هم به حدی بود که در آن درمانگاه با امکانات محدود نمی‌شد کاری برای درمان ایشان انجام داد. با اینحال یکی از پرستاران سعی کرد ما را آرام کند و علاوه بر این‌که کسپول اکسیژنی را تهیه کرد همراه ما به بیمارستان بهارلو آمد تا از آقا مراقبت کند.

وی با اشاره به وخامت حال رهبر معظم انقلاب بعد از این حادثه تروریستی تصریح کرد: پزشکان زمانی که بالای سر ایشان رسیدند و نبض آقا را گرفتند حرف‌های ناامید کننده‌ای زدند اما با لطف خدا مرحوم دکتر فاضل در حینی که از اتاق عمل بیرون می‌آمد با ما برخورد کرد و بالافاصله بالای سر آقا آمد و درمان را شروع کرد و در نهایت بعد از یک ساعت کار پزشکی به ما اعلام کردند که وضعیت ایشان بهتر شده است.

جوادیان افزود: با تدبیر آقای رفیق دوست شرایط انتقال حضرت آقا به بیمارستان قلب فراهم شد با این حال در این بیمارستان عناصری چپی و کومله حضور داشتند و احتمالا از حضور آقا در بیمارستان اطلاع داشتند و ما در طول روزها بارها شاهد قطع برق بیمارستان بودیم به طوری که مجبور می‌شدیم با اقدمات دستی به ایشان اکسیژن برسانیم.

محافظ پیشین رهبر معظم انقلاب با بیان این‌که حضرت آقا در دوران جنگ تحمیلی در معرض تهدیدات زیادی قرار داشتند خاطرنشان کرد: با وجود این خطرها اما ایشان ترسی از اتفاقات نداشتند و کاملا مقید بودند برای بازدید به مراکز استقرار نیروهای نظامی بروند و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات باشند.

وی در خاطره‌ای دیگر درباره رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان همراه شهید چمران در منطقه «دب حردان» زیر درختی نشسته بودند تا به امور جنگ رسیدگی کنند. هوا بسیار گرم بود به طوری که من از آب گل آلود آب نوشیدم. در محدوده‌ای که بودیم چند تانک توسط شهید چمران منهدم شده بود. دیده‌بان اشتباه کرد و توپخانه خودی شروع به شلیک کرد. خط شلیک به سمت ما نزدیک می‌شد. در این لحظه من آقا را درون چاله‌ای هل دادم و بلافاصله گلوله توپ به درختی که زیر آن نشسته بودیم اصابت کرد. چنانچه آنجا می‌ماندیم ترکش‌ها ایشان را به شهادت می‌رساندند.

در بخش دیگر این مراسم، محمود خسروی‌وفا سرتیم اسبق محافظت از رهبر معظم انقلاب درباره روز حادثه تروریستی در مسجد ابوذر گفت: به روایت همه محافظان و آمار پزشکان و گزارش‌های بیمارستانی همه شواهد حکایت از آن داشت که شدت حادثه بحدی بود که امکان زنده ماندن حضرت آقا وجود نداشت اما به لطف خدا ایشان زنده ماند و این را باید جزو اعجاز الهی دانست. اعجازی که بارها در طول این سال‌ها بارها تکرار شد.

وی با اشاره به بازدید ایشان از شلمچه همراه شهید صیاد شیرازی گفت: در جریان این بازدید هلی‌کوپتر در میدان مین بر زمین نشست که یک اتفاق اعجاز برانگیز بود. ما یک شب در آنجا خوابیدیم و صدام هم خبر داشت.

خسروی وفا یادآور شد: در مقطع دیگری، ایشان برای بازدید از قرارگاه بهداشت و درمان در اهواز از ۸۵۰ مصدوم شیمیایی عیادت کردند و چیزی حدود ۸۵۰ نفر شیمیایی را دیده بوسی کردند و گل دادند که کار بسیار خطرناکی بود. ایشان عاشق امام انقلاب و اسلام هستند. از این حوادث در طول مدتی که کنار ایشان بودیم فراوان داشتیم. در حقیقت ما در کنار ایشان حفظ شدیم و نقشی در حافظت ازایشان نداشتیم. امیدوارم خدا به ما توفیق بدهد که برای انقلاب پایدار بمانند و مردم برای سلامتی ایشان دعا کنند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها