گوگل Maps با مجهز شدن به قابلیت‌های متنوع مبتنی بر هوش مصنوعی، می‌تواند پیش‌نمایش سه‌بعدی از مسیر را پیش از شروع سفر ارائه کند.
گوگل Maps با مجهز شدن به قابلیت‌های متنوع مبتنی بر هوش مصنوعی، می‌تواند پیش‌نمایش سه‌بعدی از مسیر را پیش از شروع سفر ارائه کند.
کد خبر: ۱۴۰۷۸۸۹

گوگل در کنفرانس I/O امسال خود، قابلیت نسبتا جدید Immersive View را به سرویس مسیریابی اپلیکیشن گوگل Maps اضافه کرده است. اکنون کاربران می‌توانند پیش‌نمایش سه‌بعدی از مسیر پیشنهادی را در اختیار داشته باشند تا درک بهتری نسبت به المان‌های مختلف پیش‌رو، به‌دست آورند.

پیش‌نمایش مسیر در گوگل Maps چگونه کار می‌کند؟
به لطف قابلیت گفته شده، افراد می‌توانند بسیار آسان‌تر از گذشته، مسیریابی کنند. همچنین جزئیات بیشتری مثل وضعیت جوی یا میزان ترافیک در نقاط مختلف، نمایش داده می‌شود. به نوعی می‌توان ویژگی جدید گوگل Maps را مشابه حالت Flyover نقشه اپل دانست؛ با این تفاوت که از امکانات وسیع‌تری برخوردار است. هوش مصنوعی می‌تواند اقدام به پیش‌بینی وضعیت ترافیک کند و تغییرات احتمالی را به کاربر، نمایش دهد. شایان ذکر است که فعلا امکان استفاده از قابلیت Immersive View هنگام مسیرریابی در برنامه گوگل Maps وجود نخواهد داشت. گوگل وعده داده است که در تابستان امسال، تعداد معدودی از شهرها، پذیرای ویژگی مذکور خواهند بود. شهرهای انتخاب شده کشورهای آمریکا، هلند، آلمان، ایرلند، ژاپن، فرانسه و ایتالیا هستند.


رقیب گوگلیِ فتوشاپ رونمایی شد!


ابزار هوش مصنوعی Magic Editor که برای Google Photos معرفی شده ویرایش حرفه‌ای تصاویر را در حد فتوشاپ برای کاربر انجام می‌دهد.

گوگل در مراسم Google I/O ۲۰۲۳ که با تمرکز ویژه روی فناوری هوش مصنوعی برگزار شد، از ابزار جدیدی به‌نام Magic Editor برای گوگل فوتوز رونمایی کرد که ویرایش حرفه‌ای تصاویر را بدون نیاز به فتوشاپ ممکن می‌کند.
ابزار Magic Editor به‌کمک هوش مصنوعی مولد که نمونه‌ای از آن را در مولد تصویر Dall-E و Midjouney دیده‌ایم به کاربر اجازه می‌دهد تغییرات بزرگ و چشمگیری را در تصاویر ایجاد کند. مثلا در چند نمونه عکسی که گوگل در این مراسم به اشتراک گذاشت، دیدیم فردی که کنار یک آبشار ایستاده بود به‌کمک مجیک ادیتور به‌طور کامل به کناره عکس منتقل شد، افراد حاضر در پس‌زمینه کاملا حذف شدند و رنگ آسمان هم آبی‌تر و زیباتر شد.
یا در تصویر دیگری، ویرایشگر جادویی گوگل، کودکی را که روی نیمکت نشسته و بخشی از بادکنک‌های در دست او از کادر بیرون زده بود را وسط عکس می‌آورد و جای خالی او را با بخش‌های جدیدی از نیمکت و بادکنک‌ پر می‌کند. ابزار هوش مصنوعی گوگل در این تصویر نیز باز آسمان را آبی‌تر می‌کند.

ایلان‌ماسک، بیل‌گیتس و جف بزوس هک شدند!


یک انگلیسی به نام جوزف جیمز او کانر که از نام مستعار Plugwalkjoe استفاده می‌کرد، به اتهامات متعددی از جمله هک، اخاذی، تعقیب، کلاهبرداری و پولشویی اعتراف کرده است.

او که یک هکر انگلیسی است، در دادگاهی در نیویورک به هک کردن حساب توئیتر بیش از ۱۳۰سلبریتی اذعان کرد. او در عین حال، مجموعا ۷۹۴هزار دلار ارزهای رمزنگاری شده را سرقت کرده و اکانت توئیتری اشخاص معروفی مثل ایلان ماسک، بیل گیتس، جو بایدن و باراک اوباما را هک کرده است. طبق گفته کنت آ.پولیت جونیور، دستیار دادستان کل وزارت دادگستری آمریکا، این جوان ۲۳ساله قربانیانش را آزار داده و با تهدید و اخاذی، زندگی چندین نفر را تحت تاثیر قرار داده است. علاوه بر سلبریتی‌های مذکور، اکانت‌های توئیتری دیگری از جمله وارن بافت، کانیه وست، مایکل بلومبرگ، اپل، اوبر و جف بزوس نیز توسط کلاهبرداران بیت کوین در معرض خطر قرار گرفته‌اند.


ایمیل‌ها در دارک‌وب در دسترسند؟


به لطف قابلیت گزارش دارک وب یا همان Dark Web Report که به تازگی به Gmail اضافه شده، کاربران می‌توانند هر‌لحظه از وجود آدرس ایمیل خود در فضای دارک وب مطلع شوند و سپس اقدامات لازم را انجام دهند.

این قابلیت فعلا در اختیار کاربران آمریکایی جیمیل قرار گرفته و سپس قرار است به سایر کشورها هم راه پیدا کند.

محافظ اسپم جدید گوگل برای Google Drive


قابلیت گزارش اسپم در Gmail چیز جدیدی نیست اما اکنون این ویژگی به گوگل درایو هم اضافه شده تا فضایGoogle Drive شما فقط میزبان فایل‌های شخصی و در یک کلام، طبق سلیقه شما باشد. البته همان‌طور که می‌دانید، یکی از راه‌های انتقال ویروس یا باج افزارها، همین فایل‌های آلوده‌ای هستند که معمولا به عنوان اسپم طبقه بندی می‌شوند.


ایلان ماسک:

به واتس‌اپ اعتماد نکنید


ایلان ماسک در واکنش به خبر دسترسی واتس‌اپ به میکروفن گوشی موبایل به مردم هشدار داد که نباید به واتس‌اپ اعتماد کنند.

مهندس توییتر می‌گوید که این برنامه وقتی که تلفن همراه او خاموش بوده به میکروفن تلفن هوشمند اندرویدی او دسترسی پیدا کرده است. این اتفاق باعث واکنش ایلان ماسک شد، گرچه او انگیزه‌ای برای حمله به برنامه رقیب دارد اما واتس‌اپ مسئولیت این خطا را بر گردن باگ گوگل انداخته است. بعد از این خبر ایلان ماسک به مردم هشدار داد که نباید به واتس‌اپ اعتماد کنند.
فؤاد دبیری، مدیریت مهندسی توییتر، تصویری از گوشی اندروید خود منتشر کرد که نشان می‌داد واتس‌اپ به میکروفن او دسترسی دارد. او در توییت خود نوشت: از زمانی که خواب بودم تا ساعت ۶ صبح که بیدار شدم واتس‌اپ در حال استفاده از میکروفن گوشی من بوده است. به نظر می‌رسد دبیری این مشکل را از طریق داشبورد حفظ حریم شخصی کشف کرده که از ورژن ۱۲ اندروید قابل دسترسی است. این داشبورد می‌تواند به شما در تشخیص و محدود کردن دسترسی یک برنامه به برخی از ویژگی‌های سخت‌افزاری کمک کند. براساس تصویر منتشر شده به نظر می‌رسد داشبورد، واتس‌اپ را در حال تلاش مکرر برای دسترسی به میکروفن تلفن بین ساعت‌های ۴تا ۷ صبح به وقت محلی شناسایی کرده است.
ماسک، صاحب توییتر در پاسخ نوشت: می‌توان به واتس‌اپ اعتماد کرد. این پاسخ باعث شد برخی کاربران به او بگویند که این برنامه را حذف کرده‌اند. واتس‌اپ در توییت خود گفت: ما باور داریم که این یک باگ در اندروید است که باعث اشتباه در نمایش اطلاعات در داشبورد حریم خصوصی می‌شود و به گوگل درخواست کرده‌ایم تا این موضوع را بررسی و رفع کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها