بررسی ویژگی های مناطق رو به رشد در تهران

سرمایه گذاری در حوزه املاک یکی از مطمئن ترین نوع تبدیل سرمایه نه تنها در کشورمان بلکه در تمامی دنیا میباشد که به عنوان یک سرمایه گذاری ایمن شناخته می شود.
سرمایه گذاری در حوزه املاک یکی از مطمئن ترین نوع تبدیل سرمایه نه تنها در کشورمان بلکه در تمامی دنیا میباشد که به عنوان یک سرمایه گذاری ایمن شناخته می شود.
کد خبر: ۱۴۰۰۲۴۲

این حوزه زیر شاخه های مختلفی دارد که میتوان به زمین ، ویلا ، کلنگی ، آپارتمان مسکونی ، تجاری و اداری اشاره نمود که هر کدام بنا بر شرایط میتواند نسبت به دیگری برتری داشته باشد و در واقع بررسی مبحث سرمایه گذاری در هر کدام از این موارد در قالب این مطلب نمیگنجد از این رو به بررسی ویژگی های مناطق رو به رشد تهران برای سرمایه گذاری املاک مسکونی ، تجاری و اداری میپردازیم و هر آنچه نیاز به دانستن آن دارید برایتان بازگو خواهیم کرد در ادامه با ما همراه باشید .

تعریف مناطق رو به رشد در تهران

هر نقطه ای در تهران که هم اکنون از ساخت اشباع شده است یک زمان جزو مناطق رو به رشد به حساب می آمده است . از زمان کوچ مردم ری به محدوده بازار کنونی و سکونت در اطراف آن هسته اولیه تهران شکل گرفت و به اطراف این محدوده گسترش یافت در نتیجه هر محدوده ای در تهران به قول معروف بیابان بوده و پس از شروع ساخت و ساز آباد و گسترش داده شده است . در حال حاضر منطقه 5 و منطقه 22 تهران دارای بیشترین آمار ساخت و ساز و معاملات ملکی در تهران میباشند و علت آن نیز فضای کافی برای ساخت و فعال بودن تعداد زیادی پروژه ساختمانی در این منطقه است .

البته این نکته را هم اضافه کنیم که ساخت و ساز در منطقه 5 با سرعت بیشتری نسبت به منطقه 22 انجام میشود و علت آن این است که پروژه های شخصی ساز بیشتری در منطقه 5 وجود دارد و به دلیل وجود پروژه های تعاونی ساز نظیر پروژه ایران 2 در منطقه 22 و تفاوت این نوع ساخت و ساز روند انجام پروژه ها بدین شکل زمان بیشتری تا پروژه های شخصی ساز خواهد برد ولیکن از نظر قیمت پروژه های تعاونی ساز با قیمت مناسب ترین قابل خریداری میباشند . بطور کلی تعریف یک منطقه رو به رشد را میتوان محدوده ای دانست که جریان ساخت و ساز و معاملات در آن نسبت به دیگر مناطق بیشتر است . 

تعریف مناطق رو به رشد در تهران

سود مضاعف سرمایه گذاری در مناطق رو به رشد

اگر زمان زیادی در یک خانه سکونت کرده باشید یا زمانی که از خانه پدری خود نقل مکان کرده اید حتما این احساس به شما دست داده است که محل سکونت قبلی برایتان بهتر بوده حتی اگر خانه جدیدتان در محله ای بهترولی نا آشنا باشد و شاید اگر هم یک روز بخواهید خانه ای خریداری نمایید ترجیح شما این است که در همان حوالی خانه ای بخرید . این یکی از مهمترین دلایلی است که مردم برای سکونت در مناطق جدید تمایلی از خود نشان نمیدهند و به همین شکل خرید و فروش در این مناطق بر اساس عرضه و تقاضا به شکلی انجام میپذیرد که قیمت آن واقعی و یا زیر قیمت واقعی است و هر چه روند سکونت جمعیت در آن محدوده بیشتر شود قیمت آن بالاتر خواهد رفت و این روندی است که حتما بارها به گوشتان خورده که قدیمی ها در مورد یک منطقه شناخته شده امروز با این عنوان یاد مینمایند که یک زمان بیابان بوده و کسی به آنجا نمیرفته . 

در نهایت این را بدانید زمین خلق نمیشود و جمعیت زمین رو به رشد است و نیاز به تولید مسکن همیشه وجود خواهد داشت در نتیجه منطقه ای که امروز در حال ساخت است تبدیل به منطقه ای خواهد شد که چند سال دیگر پس از اتمام زمین های خالی تبدیل به یک منطقه ای گران برای سکونت میشود که شاید شما نیز به همین شکل از آن یاد کنید . پتانسیل منطقه 22 تهران به عنوان محدوده ای که وسیع ترین مال دنیا ( بله درست خوانده اید وسیع ترین در دنیا ) که حتی از مجموع رتبه دوم و سوم دنیا همچنان وسیع تر است به همراه فضای سبز وسیع و دریاچه مصنوعی چیتگر در نزدیکی پروژه فراز فرتاک به همراه شهرسازی مدرن همگی نوید این موضوع را میدهد که این منطقه میتواند جزو مدرن ترین محدوده از لحاظ شهرسازی و امکانات در آینده باشد .

انواع دیگر سرمایه گذاری در مناطق نوساز

انواع دیگر سرمایه گذاری در مناطق نوساز

همانطور که مناطق رو به رشد در تهران وجود دارد بلکه در حومه آن و دیگر شهرها نیز چنین شرایطی فراهم است ولیکن برای اینکه چه نوع سرمایه گذاری در آنها انجام دهید بستگی به تخصص و تجربه شما در این حوزه دارد . به عنوان مثال سرمایه گذاری در مناطق شمالی کشور همیشه به شکل خرید زمین و ویلا بوده و یا در مناطق رو به رشد در ابتدای شکل گیری املاک تجاری در خیابان اصلی گزینه مناسب خرید بوده است اما توجه داشته باشید هر کدام از این سرمایه گذاری ها نیاز به تخصص دارد . 

داشتن امکان ساخت و ساز و یا داخل و خارج بافت بودن زمین و یا خرید ملک تجاری در موقعیت مناسب با توجه به اینکه امروزه مراکز خرید وسیعی در مناطق نوساز ایجاد میشود که میتواند گزینه مناسب تری برای مردم باشد همگی از مواردی است که نمیتوان با ذهنیت قبلی به سراغ آن رفت بلکه باید شرایط را بصورت مستقل سنجید به عنوان مثال با وجود مرکز تجاری ایران مال در غرب برج باران خرید ملک اداری در نزدیکی آن محدوده میتواند گزینه بهتری نسبت به املاک تجاری باشد و همچنین در مورد سرمایه گذاری زمین نیز وضعیت ساخت یکی از مهمترین مواردی است که امروزه دولت با آن موارد غیر قانونی به شدت برخورد خواهد کرد .

نتیجه گیری کلی 

به طور کلی سرمایه گذاری در حوزه املاک سودآور است و اگر حس کنجاوی خود را بیشتر کرده و زمانی را برای بررسی مناطق جدید و رو به رشد اختصاص دهید قطعا به این موضوع پی خواهید برد که برای کسب سودی مضاعف میبایست سرمایه گذاری خود را بر روی مناطقی انجام دهید که در آینده سودی بیشتر بابت آبادانی آن برای شما حاصل شود و این موضوع نه تنها در ایران بلکه در تمامی نقاط دنیا صدق مینماید که همیشه برای جستجوی فرصت ها میبایست به سراغ مناطقی آینده دار و رو به رشد رفت . 

همچنین باید توجه داشته باشید که امکانات پروژه ای که در آن سرمایه گذاری مینماید نباید از استاندارد های روز کمتر باشد و این موضوعی است که باید بصورت جدی به آن توجه داشته باشید به عنوان مثال آپارتمانی که 15 سال قبل در منطقه 1 تهران ساخته شده است اگر در آن زمان مشاعات آبی نداشته قطعا ایراد به حساب نمی آمده ولیکن امروز نداشتن این ویژگی در آن منطقه یک نقطه ضعف است و اگر این ساختمان در آن تاریخ مجهز تر ساخته میشد قطعا قیمت آن نسبت به شرایط حال بیشتر بود و این مورد راجع به بسیاری از موارد صدق میکند . در این مطلب به بررسی ویژگی های مناطق رو به رشد در تهران پرداختیم و در مطالب بعدی سعی در بررسی دیگر زیر شاخه های این حوزه مینماییم . 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها