اداره کل اجتماعی استان البرز برگزار می‌کند؛

برگزاری جشنواره ملی و استانی معرفی چهره‌های برتر کارآفرینی

سازمان تأمین اجتماعی بعنوان بزرگترین نهاد بیمه‌گر اجتماعی کشور با استفاده از فرصت نامگذاری سال 1401 بنام "تولید، دانش بنیان و اشتغال افرین"، جشنواره ملی انتخاب چهره برتر حوزه کارآفرینی را برگزار می کند
کد خبر: ۱۳۹۵۰۲۷

به گزارش جام جم آنلاین، داود سعدزاده مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز گفت : این سازمان به عنوان بزرگترین نهاد بیمه‌گر اجتماعی کشور که وظیفه اجرا، تعمیم و گسترش انواع بیمه‌های اجتماعی، صیانت از مهمترین سرمایه تولیدی کشور یعنی نیروی انسانی را به عهده دارد، برای تقویت تعاملات سازمان تامین اجتماعی با جامعه کارفرمایی کشور اقدام به برگزاری جشنواره ملی "انتخاب چهره برتر حوزه کارآفرینی" می کند.
سعدزاده گفت؛ تمامی کارگاه‌های حقیقی و حقوقی فعال در استان، مشمول بخشنامه انتخاب چهره های برتر کارآفرینی هستند و انتخاب کارفرمایان نمونه بر اساس "شاخص‌های تعیین کارفرمای نمونه" در چهار سطح اقدام بوده و از میان کارفرمایان منتخب یک نفر را به عنوان کارفرمای برگزیده سراسری برای تکریم در سطح ملی به دبیرخانه جشنواره مستقر در اداره‌کل فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی معرفی خواهد کرد.
وی ادامه داد :تعداد کارفرمایان برگزیده با توجه به شرایط اقتصادی‏‏‏‏- صنعتی هر استان و با توجه به تعداد کارگاه‌ها و شعب استان از بین کارفرمایان حامی تأمین اجتماعی انتخاب و تعیین می‌شوند که سهم استان البرز شش کارفرما به عنوان برگزیده استان و یک کارفرما به عنوان کارفرمای برگزیده کشوری خواهد بود.
سطح اول: از میان کارگاه‌های دارای ۲۰۰ نفر بیمه شده به بالا.
سطح دوم: انتخاب کارفرمایان نمونه از میان کارگاه‌های ۵۱ تا ۲۰۰ نفر بیمه شده.
سطح سوم: انتخاب کارفرمایان نمونه از میان کارگاه‌های دارای ۶ تا ۵۰ نفر بیمه شده.
سطح چهارم: انتخاب کارفرمایان نمونه از میان کارگاه‌های دارای ۱ تا ۵ نفر بیمه شده.
‏‏‏‏مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز افزود : در این بخشنامه شاخص‌های تعیین کارفرمای نمونه و امتیاز هر کدام از شاخص ها مشخص شده است :ارائه لیست حق بیمه بر مبنای تعداد نفرات بیمه‌شده و دستمزد واقعی جهت حفظ سطح اشتغال بنگاه اقتصادی( 15امتیاز) پرداخت به موقع و کامل حق بیمه نیروی کار در مهلت مقرر وضع شده در قانون تأمین اجتماعی( 15 امتیاز). عدم وجود مطالبات قطعی از کارگاه اعم از حق بیمه، بیمه بیکاری و جرائم و در صورت تقسیط بدهی،کارفرما اقساط را در سررسید مقرر پرداخت کرده باشد(10امتیاز) .افزایش تعداد کارگران ( بیمه شدگان )(10 امتیاز). استفاده کارفرما از سامانه های غیرحضوری تامین اجتماعی برای ارسال لیست و پرداخت حق بیمه، دریافت ابلاغ الکترونیکی و ..( 7/5امتیاز). برقراری و رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشتی در محیط کار و جلوگیری از حوادث ناشی از کار5 ارتقاء و توجه به شاخص¬های فرهنگی در محیط کار (برگزاری نماز جماعت، اجرای برنامه-های فرهنگی برای کارگران، رعایت شاخص¬های عفاف و حجاب، ارتقاء سطح دانش و بینش کارگران و ..)( 7/5امتیاز).عدم محکومیت کارفرما به دلیل خودداری از ارائه لیست حق بیمه که منجر به اجرای ماده 148 در مراجع حل اختلاف شده باشد .
رعایت مفاد ماده 90 قانون تامین اجتماعی مبنی بر انجام معاینات اولیه قبل از شروع اشتغال به کار در کارگاه و انجام معاینات دوره ای بیمه شدگان جهت حفظ مستمر سلامت نیروی شاغل کشور(5 امتیاز ).نهادینه نمودن تولید کالای ایرانی با هدف خودکفایی، تداوم فعالیت اقتصادی بنگاه ها و مقابله با تحریم های ظالمانه( 10امتیاز). استفاده بهینه از ظرفیت های دانش بنیان در تولید کالا و خدمات به منظور توسعه فعالیت اقتصادی کارگاه (10امتیاز) . از دیگر شاخص های تعیین کارفرمای نمونه است.
وی در پایان گفت : شاخص تعیین کارفرمای نمونه برای سال‌جاری بر اساس عملکرد کارفرمایان از ابتدای سال 1400 تا پایان آن در نظر گرفته می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها