بعد از درخشش انیمیشن سینمایی «پسر دلفینی» در روسیه و آسیای میانه، نوبت به نمایش این فیلم در سینما‌های ایران رسیده است و از چهارشنبه همین هفته اکران آن آغاز می‌شود. اکران افتتاحیه و مراسم فرش قرمز پسر دلفینی که شامگاه جمعه با حضور عوامل سازنده فیلم و تعداد زیادی از تماشاگران در پردیس سینمایی ایران‌مال برگزار شد، حکایت از استقبال مخاطبان و فروش خوب فیلم در گیشه می‌دهد.
کد خبر: ۱۳۷۸۰۰۲
نویسنده علی رستگار - گروه فرهنگ و هنر
محمد خیراندیش نویسنده و کارگردان، محمدامین همدانی تهیه‌کننده، علی سرتیپی مدیر فیلمیران و پخش‌کننده فیلم در ایران و نادر سلیمانی صداپیشه فیلم پسر دلفینی از جمله چهره‌های حاضر در این مراسم بودند. برخی عوامل و دیگر سازندگان این فیلم و اعضای شرکت اسکای‌فریم هم در این اکران ویژه حضور داشتند.

حضور عایشه‌گل جوشکون، بازیگر و خواننده اهل ترکیه هم در این مراسم قابل اشاره است؛ چهره‌ای که ایرانی‌ها او را با بازی در فیلم «مطرب» (مصطفی کیایی) و سریال «ساخت ایران۳» (بهمن گودرزی) می‌شناسند. با اعلام تهیه‌کننده فیلم، دلیل حضور او خوانندگی دو ترانه برای مخاطبان کودک و نوجوان پسر دلفینی است، البته این اتفاق در دوبله ترکیه‌ای فیلم خواهد افتاد و طی قراردادی که با بزرگ‌ترین شرکت پخش در ترکیه منعقد شده، پسر دلفینی دو ماه دیگر در ترکیه اکران خواهد شد و تماشاگران آن کشور می‌توانند قطعات عایشه‌گل را روی انیمیشن بشنوند.

در نسخه ایرانی فیلم این دو ترانه را علیرضا طلیسچی، خواننده پاپ خوانده است، قطعاتی که به‌نظر می‌رسد با رویکردی دو وجهی تولید شده و به‌جز این‌که حال و هوای مناسب با اثر و قصه کودکانه آن دارد، روی مخاطبان بزرگسال هم متمرکز است. در دوبله فارسی این فیلم که به سرپرستی حامد عزیزی انجام شده ــ و خودش هم جای شخصیت سفید (دلفین) حرف می‌زند ــ دو بازیگر نام‌آشنا هم صداپیشگی می‌کنند، یکی از آن‌ها ثریا قاسمی است که جای شخصیتی به نام بی‌بی زار صحبت می‌کند. این بازیگر پیشکسوت و ۸۲ ساله که سابقه کار دوبله هم دارد و قبلا صدایش را در سریال «سال‌های دور از خانه»، «داستان زندگی» و فیلم «هالووین هیوبی» شنیدیم، صداپیشگی جذابی در فیلم پسر دلفینی دارد، اما نادر سلیمانی برای اولین بار است که در یک فیلم صداپیشگی می‌کند، ولی به قدری صدا و لحن و لهجه‌اش با کاراکتر ناخدای فیلم پسر دلفینی هماهنگ و درجه یک است که این نداشتن تجربه به چشم نمی‌آید. سلیمانی در صحبت‌هایش ضمن اشاره به دشواری کار ساخت انیمیشن، ساخت چنین فیلمی را محصول زحمات یک گروه جوان و خلاق ایرانی و یک افتخار بزرگ دانست و آرزو کرد سال‌های آینده سالن‌های سینمای ما برای دیدن انیمیشن پر از تماشاگر باشد. یکی دیگر از نکات قابل اشاره فرش قرمز، اکران ویژه و افتتاحیه پسر دلفینی رونمایی از عروسک‌های کاراکتر‌های فیلم بود؛ عروسک‌هایی جذاب از شخصیت‌های پسر دلفینی، سفید، نانا، هشت پا و بی‌بی زار که قرار است همزمان با اکران فیلم، این عروسک‌ها هم همراه دیگر محصولات فرهنگی مرتبط با پسر دلفینی برای فروش عرضه شود. انیمیشن پسر دلفینی از چهارشنبه همین هفته اکران خود را در سینما‌های کشور آغاز می‌کند و می‌تواند پاسخگوی نیاز مخاطبانی باشد که مدت‌هاست چشم‌انتظار یک اثر جذاب و مناسب سن و سال خود هستند.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها