قیمت گوشت | قیمت گوشت امروز | جدول قیمت گوشت

قیمت گوشت در بازار | قیمت گوشت 15 تیر 1401

قیمت هر کیلو دام زنده حداکثر ۸۵ هزار تومان

مدیر عامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت سازمان برای اعلام قیمت دام تابع قیمت وزارت جهاد و بازار است و در حال حاضر سقف قیمت برای هر کیلوگرم دام زنده، ۸۵ هزار تومان اعلام شده است.
کد خبر: ۱۳۷۲۵۹۷
به گزارش جام جم آنلاین، فصاحت گفت: ۱۷ جایگاه ثابت و موقت با کمک شهرداران مناطق و با حضور ۱۶۰ دامپزشک در سطح شهر تهران ایجاد شده است، دام‌ها از مبدأ کنترل می‌شود و پس از ذبح هم تأیید ذبح به صورت نظام‌مند کنترل می‌شود، همچنین دامپزشک‌ها با حضور در جایگاه‌ها، پس از ذبح نیز لاشه‌ها را کنترل می‌کنند و فقط لاشه سالم در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد.

فصاحت با اشاره به شیوع بیماری تب کریمه کنگو افزود: اگر لاشه‌ای دچار بیماری باشد معدوم خواهد شد و دام دیگری برای متقاضی ذبح می‌شود. وی یادآور شد: ۳۲۰ ذابح در این مراکز با سازمان مدیریت همکاری می‌کنند و امکان ذبح ۱۵ تا ۲۵ هزار دام در مراکز وجود دارد. مدیر عامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران درباره ساعت فعالیت مراکز گفت: این برنامه از ساعت ۹ صبح امروز شروع شده است و فردا ۱۹ تیر هم فعالیت مراکز از ساعت ۴ یا ۵ صبح آغاز می‌شود و تا ۱۲ ظهر ادامه دارد.

فصاحت با تأکید براینکه شهروندان دام قربانی خود را از مراکز بهداشتی تهیه کنند گفت: اگر شهروندی دام زنده‌ای را از جای دیگری تهیه کرده می‌تواند با ارائه شناسنامه دام و با تأییدیه دامپزشک، دام را ذبح کند. وی درباره رعایت پیش سرد لاشه گفت: شهروندان ۲۴ ساعت پس از ذبح، دام را در یخچال نگهداری کنند و از دست زدن به احشای دام حتماً خودداری کنند. به گفته مدیر عامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار، تاکنون موردی از ابتلای شهروندان به بیماری تب کنگو اعلام نشده، اما باید پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری صورت گیرد.
 
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها