جهت‌گیری کلان ما حمایت از تولیدات تراز انقلاب است
وزیر ارشاد در مراسم اختتامیه جشنواره شهید اندرزگو:

جهت‌گیری کلان ما حمایت از تولیدات تراز انقلاب است

با حکم حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، علیرضا مختارپور به مدت ۴ سال به ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.
با حکم حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، علیرضا مختارپور به مدت ۴ سال به ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.
کد خبر: ۱۳۵۲۶۳۵

به گزارش جام جم آنلاین،متن حکم رییس جمهور به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای علیرضا مختارپور قهرودی
در اجرای تبصره (۲) ماده (۵) قانون اساسنامه کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۲ آبان ۱۳۶۹ مجلس شورای اسلامی، مصوبه مورخ ۲ شهریور ۱۳۸۱ شورای عالی اداری و تایید هیات امنای محترم ان سازمان، با عنایت به مراتب تعهد و تجارب ارزشمند جناب عالی، به موجب این حکم برای مدت چهار سال به عنوان «رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران» منصوب می شوید. 
انتظار دارد با  اتکال به خداوند سبحان و اهتمام به «عدالت محوری»، «روحیه انقلابی»، «مردم داری»، «پاکدستی و فساد ستیزی»، «قانون مداری» و مفاد «عهدنامه مدیران دولت مردمی» با نظارت دقیق بر حسن اجرای امور در پیشبرد و تحقق اهداف عالیه سازمان مجدانه کوشا باشید. 
توفیقات روز افزون آن جناب را در انجام شایسته وظایف محوله، خدمت رسانی به مردم، تحقق آرمان های نظام اسلامی و به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از درگاه خداوند متعال مسألت می نمایم.
سید ابراهیم رئیسی

گفتنی است علیرضا مختارپور متولد سال ۱۳۴۳ تهران، کارشناس ارشد فلسفه غرب  از دانشگاه تهران است که تا پیش از این به مدت ۸ سال دبیرکلی نهاد کتابخانه های عمومی کشور را بر عهده داشته است. 
همچنین از سوابق مدیریتی او می توان به مشاور سازمان ملی جوانان از سال ۷۳ تا ۸۲، عضویت در شورای طرح و برنامه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشة اسلامی ۱۳۷۳، مدیرمسئول انتشارات اهل قلم از ۱۳۷۴ تا ۱۳۸۴، مدیر اداره ویژه کتاب از اسفند ۱۳۷۴ تا شهریور ۱۳۷۶، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مهر ۱۳۸۴ تا فروردین ۱۳۸۶، عضویت در کمیته المپیاد ادبی جمهوری اسلامی ایران از ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰ و معاون نشر مؤسسه فرهنگی پژوهشی انقلاب اسلامی از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ و... اشاره کرد. 
از فعالیت های فرهنگی او نیز می توان به تولید ۱۳ برنامه «نقد کتاب ۴» در شبکه ۴ سیمای جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۸۳ ۱۳۸۴، مشارکت در طراحی و اجرای ده دوره نمایشگاه کتاب یاد مهربان از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲، مدیریت و ویراستاری مجموعه کارنامه دانشوران ایران و اسلام در ۱۱۰ جلد (انتشـارات اهـل قلم) و طراحی، مدیریت، و ویراستاری مجموعه ۵۰ جلدی اندیشـه‌مندان ایـران و اسـلام (انتشـارات همشهری( اشاره کرد. 
در کارنامه علمی و پژوهشی وی نیز انتشار ۱۱ عنوان کتاب و انتشار ۲۶ مقاله به چشم می خورد. 
عشق در منظومه شمسی (انتشارات امیرکبیر)،  آسمان در آینه (چاپ اول سازمان چاپ و انتشارات وزارت ارشاد اسلامی و چاپ دوم انتشارات امیرکبیر)،  آتش عشق (انتشارات همشهری) ، ۷۲ سخن عاشورایی (انتشارات انقلاب اسلامی)،  آداب روزه داری احوال روزه داران (انتشارات انقلاب اسلامی)، شرح ماجرا (انتشارات انقلاب اسلامی)، درس های پیامبر اعظم(ص) (انتشارات انقلاب اسلامی) و چراغ راه دینداری (انتشارات اهل قلم) از جمله تالیفات وی به شمار می رود.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها