مدیران کشورهای دنیا برای افزایش جمعیت چه سیاست‌هایی را در پیش گرفته‌اند و این سیاست‌ها در کشور ما چگونه دنبال می‌شود؟

تشویق‌ درمانی جمعیت

جمعیتی که رو به پیری می‌رود.
جمعیتی که رو به پیری می‌رود.
کد خبر: ۱۳۲۴۸۶۳
به گزارش جام جم انلاین اردبیل نرخ جمعیت و میزان فرزند آوری هر سال کاهش می‌یابد، آماری که آسیب‌های غیر قابل جبرانی را برای اقتصاد و فرهنگ جامعه به همراه داشته و باید چاره‌ای اساسی برای این معضل اندیشیده شود.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: میزان نوزادان متولد شده در سه ماهه اول امسال با کاهش ۹.۹۹ درصدی در استان اردبیل روبه‌رو بوده است.

رسولی اظهار کرد: ما با معضل کاهش زاد و ولد در استان اردبیل روبه‌رو هستیم که این امر به کاهش نرخ باروری و حرکت معکوس در این حوزه منجر شده است.

وی تصریح کرد: در کنار کاهش جمعیت متولدین در سه ماهه اول امسال، ما با توجه به وضعیت بیماری کرونا و روند سالخوردگی در سال‌های اخیر با افزایش ۳۴ درصدی فوتی‌ها در سه ماهه امسال روبه‌رو بودیم.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل با بیان اینکه خانواده‌های کمتری راغب به فرزندآوری بوده و ما نرخ باروری نامناسبی در استان داریم، گفت: نرخ باروری در استان اردبیل به کمتر از ۵۶ صدم درصد رسیده به گونه‌ای که ما نرخ جایگزین را تا ۱.۶ دهم درصد بدون تغییر در سطح استان تثبیت شده داریم.

رسولی افزود: بسیاری از خانواده‌ها به دلیل شرایط اقتصادی و عدم تأمین نیازمندی‌ها در حوزه مسکن، خوراک و شغل راغب به فرزندآوری نیستند در حالی که باید سیاست‌های افزایش جمعیتی به صورت دقیق اجرایی شده و همه دستگاه‌ها به افزایش باروری و زاد و ولد در جامعه کمک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار همه این عوامل باید برای سه درصد از زوجین نابارور استان تدبیری اندیشیده شود تا با راهکار‌های مناسب با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مراکز دیگر امکان درمان رایگان این گروه زوجین و همچنین افزایش نرخ باروری با تشویق و ترغیب خانواده‌ها اتفاق بیافتد.

رسولی اضافه کرد: در حال حاضر در بسیاری از مراکز بهداشتی توزیع تجهیزات و امکانات مربوط به جلوگیری از تولد فرزندان جدید ممنوع بوده و باید در کنار این اقدامات به راهکار‌های درست فرهنگی و اجتماعی بیندیشیم تا تک تک خانواده‌ها راغب به فرزندآوری باشند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها