روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان تهران خبر داد

۱۱مصدوم و 3 فوتی در تصادف زنجیره‌ای تهران-قم +عکس

لحظه‌ سختی بود. اشک می‌ریختیم و خبر را در پرتال تایپ می‌کردیم. آنها فقط هم‌صنفان یا همکاران ما نبودند؛ دوستان ما بودند. همه ما دست‌کم‌ چند دوست صمیمی در فهرست مصدومان آن اتوبوس مرگ داشتیم. سال‌ها رفاقت در مطبوعات و رسانه‌ها و همکاری آنها در پوشش‌های اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، خاطرات مشترک آفریده بود. هر لحظه خبر بدی از وضعیت یک یا چند نفر از خبرنگاران حادثه‌دیده می‌آمد. تن‌مان می‌لرزید.
کد خبر: ۱۳۲۳۹۱۱

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم، سید حجت‌ا... مدنی، رئیس شعبه شهرستان نقده جمعیت هلال‌احمر در تشریح عملیات امدادی می‌گوید: حادثه قبل از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه اتفاق افتاده است. اولین تماس را اورژانس ساعت ۱۷ و ۵۰ دقیقه با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر برقرار و تقاضا کرد با توجه به تعداد بالای مصدومان آمبولانس‌های جمعیت را اعزام کنیم.
 
این حادثه اگرچه در فاصله کمتر از ۲۰ کیلومتر مانده به شهر نقده رخ داده، اما جاده دسترسی چندان مناسبی نداشت و این کار امداد را دشوارتر و زمان آن را طولانی کرده است. حمید عباسیان، نجاتگر تیم امداد و نجات اعزامی از شهر نقده می‌گوید: ما ۲۶ دقیقه بعد از دریافت خبر، از شهر گذشته بودیم.
 
حدود ۲۰ کیلومتر در جاده رانندگی کرده بودیم و اکنون در محل حادثه بودیم. ساعت ۱۸ و ۱۶ دقیقه بود. وقتی رسیدیم زمان زیادی از واژگونی اتوبوس گذشته بود. جاده‌ای که حادثه در آن رخ داد محوری فرعی و روستایی است که به دلیل عبور از میان کوه‌ها آنتن مخابراتی ندارد.
 
جاده مخصوص تردد خودرو‌های سواری برای دسترسی محلی است. برای خودرو‌های سنگین مثل اتوبوس و کامیون صعب‌العبور است. اگر آنتن مخابراتی اجازه اطلاع‌رسانی به‌موقع را به مصدومان و مردم داده‌بود یا حادثه در جاده‌های اصلی رخ می‌داد، احتمالا اولین تیم امداد و نجات هلال‌احمر حوالی ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه به داد مصدومان می‌رسید.

حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران یک قهرمان دارد؛ حسن ظهوری، خبرنگار عصر ایران. نجاتگر عباسیان که در این عملیات حضور داشت می‌گوید: یک آقایی بود که از چند نقطه شکستگی و آسیب جدی داشت، اما به همه امید می‌داد. حواسش به همه‌جا بود. لحظه بلند کردن برانکار، تقاضایش رسیدگی به دیگر خبرنگاران بود. او خبرنگار مصدومی بود که به امدادگران انگیزه و امید می‌داد درحالی‌که وضع خودش وخیم بود. آموزش‌های اولیه امداد را می‌دانست و معلوم بود توانمندی مدیریت در بحران را دارد.

آیسان زرفام، از حادثه‌دیدگان و خبرنگارانی است که مسافر آن ارابه مرگ بود. او که شاهد کمک‌های قهرمان این تصادف بود، می‌گوید: حسن موفق شده بود خودش را از زیر اتوبوس بیرون بکشد. ما در طول جاده و کنار اتوبوس پخش بودیم. اغلب بچه‌ها گریه می‌کردند و در شوک حادثه بودند. حسن همه ما را جمع کرد. با تک‌تک ما صحبت کرد تا به خودمان بیاییم.
 
از همه خواست که با حرکت دست، پا و کمر وضعیت مصدومیت خود را مشخص کنند. مصدومین را به چند گروه تقسیم کرد. وقتی نیرو‌های امدادی رسیدند حسن آن‌ها را به سمت گروهی برد که بیشترین آسیب را دیده بودند. در همه مدت قبل از رسیدن اورژانس و امدادگران سعی داشت اقدامات اولیه امدادی را انجام دهد. با جمع کردن مردم محلی تلاش کرد اتوبوس را به میزانی جابه‌جا کند تا افراد گرفتار را آزاد کند.

حسن حالا به دلیل صدماتی که به ریه‌اش وارد شده، در بیمارستان ارومیه بستری است و تلاش پزشکان برای بهبود حالش ادامه دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها