خدمات دهی مطلوب مخابرات استان در حوزه اینترنت

نصب امکانات VDSL در مخابرات لرستان

مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: امکانات VDSL در مخابرات لرستان نصب وتست شده است ومیتوان در لحظه تا بیش از   40 گیگ اینترنت را در اختیار مصرف کننده قرار دهد.
کد خبر: ۱۳۲۲۶۰۸

به گزارش اختصاصی جام جم آنلاین لرستان: اینترنت یکی از موضوعاتی است که با شیوع ویروس کرونا بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است وهمین کرونا باعث شد تا بسیاری از ضعف ها بیشتر نمود پیدا کنند و در صدد رفع انها تلاش هایی صورت بیگرد ویا حتی نارضایتی ویا گلایه های مصرف کننده را به دنبال داشته باشد.

در این میان اینترنت مخابرات استان نیز در اوایل کرونا دارای ضعف ها ومشکلاتی بود که به مرور این مشکلات رفع وتا حدودی رضایت مندی حاصل شده است.

وضعیت اینترنت شهرهای استان مطلوب است اما باز هم در برخی روستاها مشکل قطعی اینترنت وجود دارد.
هر چند مخابرات لرستان توانسته است از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون با برنامه رزی ها و تدابیر لازم بسیاری از مشکلات را رفع وحتی روش و برنامه لرستان نیز در سایر استانها اجرایی شود.

یکی دیگر از نقاط قوت اینترنت مخابرات لرستان ارتقا آن از  ADSL  به VDSL  است که در لحظه تا بیش از 40گیگ اینترنت را پوششمی دهد ومردم به راحتی میتوانند از این امکانات بهره ببرند و رضایت مندی بیشری نسبت به استفاده از اینترنت داشته باشند.

موضوع دیگرافزایش تعداد کاربران برخط شرکت مخابرات استان ومصرف اینترنت این شرکت در لحظه است که تمامی این موارد با شیوع ویروس کرونا افزایش وارتقا یافت وتمامیاینموارد نقطه قوتی در جهت ارائه خدمات هر چه بهتر به مصرف کننده است.
 
نصب امکانات VDSL در مخابرات لرستان

مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: مردم باید آرام آرام با اینترنت ADSL  خداحافظی کنند و به سمتVDSL  بروند در تمام مراکز استان امکانات VDSL نصب شده است.

 نبی الله شمسی فر ادامه داد: این امکانات تست شده و آماده هستند و اگر متقاضی وجود داشته باشد در اختیارمصرف کننده قرار می گیرد.

وی افزود: تعویض مودم هم در شرکت مخابرات استان صورت میگیرد.

شمسی فر در بخش دیگری از صحبت هایش به تفاوت این نوع مودم با ADSL  اشاره و اظهار کرد: سرویس ADSL   در بهترین شرایط پهنای باندی که در دسترس باشد 16 تا 20 گیگ را پوشش می دهد ولی VDSL  تا 45گیگ پهنای باند و حتی بیشتر را هم در اختیار مصرف قرار می دهد.

مدیر مخابرات منطقه لرستان بیان کرد: در توزیع اینترنت در استان مشکلی وجود ندارد وتا ظرفیت 20 گیگ مصرف شبکه درون استانی قوی داریم.

وی افزود: در زمان کرونا، ظرفیت اینترنت استان 2 تا 2.5 برابر افزایش داده ایم وهیچ گونه کسری ومشکلی وجود ندارد.
 
پوشش دهی اینترنت

شمسی فر در بخش دیگری از صحبت هایش به پوشش دهی اینترنت در شهرهای استان اشاره کرد وگفت: شرکت مخابرات منطقه لرستان در تمام شهرهای استان پوشش اینترنت 98 درصدی را دارد و در جاده ها نیز پوششاینترنت بیش از 90 درصد است.

وی تصریح کرد: میانگین این دو پوشش دهی 95 درصد می شود که این پوشش دهی برای 580 سایت است که در این تعداد سایت، 583 تکنولوژی 2G  و 478 تکنولوژی 3G دارند و بالغ بر 337 تکنولوژی 4G دارند.

مدیر مخابرات منطقه لرستان اظهار کرد:  روی یک دکل یا سایت BTS موبایل سه نوع تکنولوژی مختلف ودر چندین باند و فرکانس وجود دارد.

شمسی فر بیان کرد: دوبخش تکلیف داریم در حوزه های شهری موظف و موکلف به پوشش دهی اینترنت هستیم اما در روستاها تعیین کننده این تعهد؛ وزارت ارتباطات است و وزارت ارتباطات صرفا اپراتور همراه اول نیست بلکه اپراتور ایرانسل، رایتل، های وب و ... را نیز تحت پوشش دارد.

وی بیان کرد:  وزارت ارتباطات به عنوان حاکمیت ICT تعیین تکلیف میکند که کدام اپراتور کدام منطقه را تحت پوشش اینترنت قرار دهد. و برای صرفه جویی در هزینه ها وتجهیزات هر کدام از اپراتورها که مکلف به پوشش اینترنت شوند سایر اپراتورها نمی توانند خدمات دهی در آن مناطق داشته باشند.
 
انجام بیش از 98 درصد تعهدات اینترنت مخابرات در روستاها

مدیر مخابرات منطقه لرستان عنوان کرد: خیلی مناطق روستایی ارتباطات 2G دارند و اینترنت 3G  و 4G  در اختیارشان نیست این تعهد وزارت ارتباطات است که از طریق اداره کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان پیگیری می شود اما اگر به اپراتور همراه اول پوشش دهی ابلاغ شود مخابرات استان مکلف به پوشش اینترنت می شود.

شمسی فر بیان کرد: بیش از  98 درصد تعهدات مخابرات استان و اپراتور همراه اول در بحث اینترنت دار کردن روستاهای ابلاغ شده را انجام داده ایم و تمام تعهدات در خصوص ارتقا تکنولوژی های 2G به 3G و 4G در سطح روستاهای استان انجام داده ایم.

وی ادامه داد: مانده هم چندین مورد است که مشکل تجهیزات آنها نیز برطرف شده است ونگرانی وجود ندارد.
 
افزایش کاربران برخط مخابرات

مدیر مخابرات منطقه لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به افزایش مصرف اینترنت مخابرات در لحظه وافزایش تعداد کاربران اشاره و ادامه داد: اینترنت خانگی دو بخش دارد خروجیوورودی دارد که بخش خروجی اینترنت از استان هیچ گونه مشکل و یا ضعفی ندارد. در مورد ورودی استان نیز دو بخش ارتباطات درون استانی است که علیرغم فشارهایی که کرونا به شبکه های مخابرانی وارد کرد و استفاده زیادی از شبکه ها صورت گرفت.
 
شمسی فر تصریح کرد:  قبل از شروع کرونا بالاترین مصرفمان در اوج در لحظه حدودا 8 گیگ بود و تعداد کاربران برخط نیز قبل از کرونا حدود 23هزار کاربر در لحظه بود.

وی افزود:  اما بعد از کرونا در خرداد 99 به بعد میزان مصرف اینترنت به 20 گیگ در لحظه رسیده و تعداد کاربران برخط نیز به 47 تا 48 هزار کاربر در لحظه رسیده است.

مدیر مخابرات منطقه لرستان عنوان کرد: این میزان حجم مصرف و تعداد کاربران برخط نشان دهنده ظرفیت بالای مخابرات در جهت رفع نیازهای مردم بوده است.
 
دلایل ذهنیت منفی مردم نسبت به ضعف اینترنت مخابرات

مدیر مخابرات منطقه لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به دلایل ذهنیت منفی در مورد قطعی های اینترنت مخابرات لرستان اشاره کرد و گفت: با شیوع ویروسکرونا واستفاده زیاد کاربران از اینترنمت مشکل کسری آی پی ادرس در کل کشور وجود داشت و لرستان نیز مستثنی نبود.

وی افزود: مکانیزمی در استان تعریف و در کل کشور پیاده سازی شد به گونه ای که هر کاربر اینترنتی که به اینترنت مخابرلات وصل شد اگر بیش از یک ساعت به اینترنت وصل شد اما مصرف و یا تراکنشی نداشت به صورت نرم افزاری اینترنت را قطع کنیم و آی پی را در اختیار مصرف کننده دیگری قرار می دهیم  بدون اینکه مشترک متوجه شود.

شمسی فر ادامه داد: تلقی ما این بود که مشترک در آن لحظه اینترنت را نیاز ندارد زیرا در غیر این صورت تراکنشی انجام می داد؛ اوایل کار مدت زمان عدم استفاده حدود 90 دقیقه بود.

وی افزود: اما مشترک در زمان استفاده اگر با قطعی اینترنت مواجه میشد به راحتی با خاموش وروشن کردم مودممیتوانست آیپی آدرس جدید در اختیار بگیرد.

شمسی فر توضیح داد: اما برای این موضوع اطلاع رسانی زیادی صورت نگرفت وهمین موضوع باعث شد تا بتوانیممشکل کسری آیپی را مدیریت و در اختیار مصرف کننده قرار دهیم.
 
اجاره آی پی آدرس ها برای مهرماه

مدیر مخابرات منطقه لرستان به موضوع رفع مشکل در زمان برگزاری کلاس های انلاین اشاره کرد و گفت: کلاسها مجازی بودند و حضور فیزیکی ممنوع بود هماهنگی با آموزش وپرورش صورت گرفت که یکسری مدارس هوشمند که آی پی فیکس داشتند و این آی پی مطلق در اختیار آنها بود را برای مخابرات آزاد و در اختیار ما قرار دهند.

وی ادامه داد: این موضوع در سطح کشور اجرایی  و در کل مدارس آزاد کردند 500 تا 1000 آی پی در اختیار لرستان قرار گرفت.

شمسی فر تصریح کرد: اما این میزان آیپی نیز نیاز استان را برطرف نمیکرد لذا فراخوان کشوری اعلام کردیم و از شرکت های خصوصی  10 هزار آی پی اجاره کرده ایم و مشکل محدودیت استفاده از اینترنت را در استان برطرف نموده ایم.

 وی ادامه داد: هرچند مشکل آی پی هنوز به صورت کلی رفع نشده و تمام آی پی ها اجاره ای هستند ومالکیت اصلی شان با استان نیست.

مدیر مخابرات منطقه لرستان عنوان کرد: اگر مدارس در مهرماه حضوری باشند که دیگر نیازی به آی پی ها نیست و این قطع و وصل شدن ها نیز که حاصل ذهنیت مردم بوده است دیگر وجود ندارد.
 
سرقت سیم وکابل های مخابراتی

شمسی فر همچنین در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به موضوع سرقت کابل و سیم های مخابراتی در روستاها و شهرهای استان، گفت: این مشکل در تمامی شهرها و روستاهای استان وجود دارد و همین موضوع باعث میشود تا نارضایتی نسبت به استفاده از اینترنت مخابرات استان وجود داشته باشد.

وی افزود: خیلی ها رفع شده اند که بر غلبه بر موضوع سرقت کابل رفع شده اند وبجای دکل وکابل  به رادیوی تغییر یافته اند.

مدیر مخابرات منطقه لرستان اظهار کرد: هر چند اعتبارات محدود است وهنوز این معضل سرقت کابل وسیم ها رفع نشده است اما در صدد هستیم  تا این مشکل را به بهترین نحو رفع نماییم.
 
وضعیت مطلوب اینترنت مخابرات

مدیر مخابرات منطقه لرستان همچنین به وضعیت مطلوب اینترنت این شرکت اشاره کرد و ادامه داد:کلیه شرکت های ارائه دهنده سرویس اینترنت زیرساخت وشبکه را از مخابرات دریافت می کنند.

وی تصریح کرد: وضعیت اینترنت مخابرات استان نسبت به سایر شرکت های رقیب اگر بهتر نباشد بدتر هم نیست.

شمسی فر اظهار کرد: میزان آمار تخلیه این شرکت های رقیب نشان می دهد که مخابرات توانسته است در بحث اینترنت رضایت مندی بسیاری از مردم را فراهم کند.

مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت:  شاخص های کیفی نشان میدهد که وضعیت اینترنت خانگی مخابرات لرستان به وضعیت مطلوبی رسیده است.
 

 
 
 
 
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها