گفت‌وگو با جوان‌ترین مدیر عالی سال ۹۹

از علم می‌توان به ثروت رسید

کد خبر: ۱۳۲۱۰۳۶
 
گفت‌وگو با جوان‌ترین مدیر عالی سال ۹۹
 
 
*لطفا خودتان را معرفی کنید.

امیررضا طاهری هستم، متولد2آذر سال 1373 تهران. فارغ‌التحصیل فیزیک مهندسی از دانشگاه صنعتی قم در مقطع کارشناسی و دانشجوی ارشد رشته مدیریت آموزشی. کارآفرین جوان نمونه سال ۹۶ و ۹۷ و همچنین مدیر عالی سال ۹۹ در حوزه آموزش، عضو انجمن نخبگان و عضو انجمن روابط عمومی کشور.

*در چه حوزه‌ای مشغول هستید؟

 در ترم دوم مقطع کارشناسی تصمیم گرفتم تدریس دروس ریاضی و فیزیک را آغاز کنم. در آن زمان نه سرمایه‌ای داشتم و نه کسی را که صاحب آموزشگاه باشد و بخواهد مرا استخدام کند. تصمیم گرفتم با تمام کسانی که می‌شناسم تماس بگیرم و اعلام کنم که با کمترین هزینه حاضرم دروس ریاضی و فیزیک را تدریس کنم. همچنین تعدادی تراکت نیز در محل سکونت توزیع کردم. نتیجه این اطلاع‌رسانی که پنج ماه طول کشید، این شد که یک نفر از اهالی محل برای تدریس فیزیک به فرزندش تماس گرفت. اینجا شروع زندگی کاری من بود و از این یک نفر شاگرد خصوصی در سال، به ۵۰ شاگرد رسیدم که باعث شد سرمایه‌ای جذب و موسسه آموزشی را تاسیس کنم. موسسه آموزشی من با بیش از ۳۰۰ استاد در 11 نمایندگی از موسسات فعال کشور است که از سال ۹۶ تا کنون بهترین و کامل‌ترین موسسه آموزشی کشور نام گرفته است.

درحال‌حاضر برگزارکننده دوره‌های آموزشی مهارت‌های فردی از جمله: مهارت روابط عمومی، سواد رسانه‌ای، خلاقیت، کارآفرینی، مسوولیت اجتماعی و هوش مالی از سنین ۴ سال به بالا پس از انجام تست استعدادیابی هستیم.

*به این کار علاقه داشتید یا تصادفی بوده؟

آموزش، فعالیت مورد علاقه من از دوران نوجوانی بود، طوری‌که در دوران تحصیل به همکلاسی‌هایم دروسی را که تسلط داشتم، تدریس می‌کردم.
 
*چه کنیم تا مردم با فرهنگ کتاب‌خوانی و آموزش و  مهارت‌افزایی آشنا شوند؟

 برای ایجاد انگیزه و رغبت در مردم برای مطالعه، یادگیری و مهارت‌افزایی راه‌های مختلفی وجود دارد. اما مهم‌ترین راه، حمایت همه‌جانبه رسانه از متخصصان و مدرسان این حوزه است تا بتوانند با صدای رسا ارزش‌های کتابخوانی و یادگیری و مهارت‌افزایی را تشریح کنند تا مردم در برنامه‌های روزمره خود ساعاتی را به این مهم اختصاص دهند.

*مهم‌ترین دغدغه امیررضا طاهری چیست؟

فعلا دغدغه اصلی بنده، انزوای کودکان و عدم دسترسی آنها به آموزش‌هایی است که قبلا در مهدها یاد می‌گرفتند. این خلا را باید والدین و همچنین مربیان به شیوه‌های مختلف پوشش دهند. بنده و همکارانم با محیط‌های آموزشی که به‌وجود آوردیم، تمام تلاش خود را به‌کار گرفتیم تا کودکان از بازی و تخلیه هیجان و یادگیری غافل نشوند زیرا اگر الان جلو این انزوا و جاماندگی آموزشی را نگیریم، شاهد صدمه‌های جبران‌ناپذیر فردی و اجتماعی متعددی خواهیم بود.
 
 
 
گفت‌وگو با جوان‌ترین مدیر عالی سال ۹۹
 

*به‌عنوان یکی از نخبگان کشور  بفرمایید  نخبگان در ایران چه جایگاهی دارند؟

 نخبگان در این کشور شاید در بخش‌هایی مورد احترام افراد یا نهادها باشند، ولی جایگاهی ندارند که بتوان آن را موثر قلمداد کرد. یعنی اکثر فعالیت‌های موثر نخبگان مرهون زحمات و تلاش بی‌وقفه خودشان است و متاسفانه حمایتی که باید صورت بگیرد، وجود ندارد.

*چرا  در ایران  ماندید؟

مسئولیت و رسالت اجتماعی خودم دانستم که اگر می‌توانم خدمتی کنم، آن را از مردمم دریغ نکنم. به‌نظرم کودکان و نوجوانان این سرزمین استحقاق بهترین و موثرترین آموزش‌ها را دارند. من نیز می‌خواهم تا حد توان این خدمت را به شکلی درست به هموطنانم ارائه دهم.

*با سن کم کارآفرین  برتر آموزشی شدید. رمز موفقیت‌تان چیست؟

 اول از همه لطف و کرم خدا، سپس رمز موفقیتم را به سه دسته تلاش بی‌وقفه و امید و ایمان به نتیجه؛ بهره‌گیری از هنر و مهارت ارتباطات و لذت عمیق از کارم تقسیم می‌کنم.

*کارآفرینی و اشتغال‌زایی چه لذتی دارد؟

شاید بیشترین لذتی که انسان می‌تواند تجربه کند این است که گره‌ای را باز کرده و سفره‌ای انداخته و روزی رسانده است. وقتی حساب مدرسین و کادر اجرایی را تسویه می‌کنم، از عمق وجودم لذت می‌برم که نماینده خدا شده‌ام و روزی‌اش را به بنده‌اش رسانده‌ام.

*خانواده در موفقیت شما چه نقشی داشتند؟

به‌نظرم فضای تربیتی افراد و شیوه تربیتی والدین مهم‌ترین نقش را در موفقیت فرزندان ایفا می‌کند. بنده قبلا اقرار کرده‌ام که موفقیت‌هایم را مدیون راهنمایی‌های پدرم هستم که تاکید داشت «روی پای خودت بایست، صادق باش و تاثیر بگذار» و البته حمایت‌ها عاطفی مادر، خواهر و دیگر اعضای خانواده‌ام در پیشرفت من تاثیری بسیار داشت.

*آینده کشور را چطور می‌بینید؟

اگر بخواهم از زاویه تخصصی خودم یعنی آموزش به این سوال پاسخ بدهم، آینده این کشور را بسیار روشن می‌بینم. از نظر آموزشی و یادگیری تفکرات جدیدی خلق شده و مردم عزیزمان به‌مرور با اهمیت آموزش‌های توسعه فردی و مهارت‌افزایی ارتباط بهتری برقرار خواهند کرد.

*امیررضا طاهری ده سال دیگر در چه جایگاهی قرار دارد؟

این را که فقط خدا می‌داند، اما امیدوارم خادم‌تر از آنچه که هستم، باشم.

*برنامه‌های آینده شما چیست؟

توسعه فعالیت‌های آموزشی موسسه آموزشی‌ام در کل کشور و سپس ارائه خدمات‌مان در سطح بین‌المللی.

*با این سن کم چگونه بر چالش‌های کاری غلبه می‌کنید؟

به‌نظرم وقتی ایمان داشته باشی که به اهدافت می‌رسی، یعنی پذیرفته‌ای که در مسیر چالش‌هایی وجود دارد که باید از آن عبور کرد. من نیز در مواجهه با هر چالش نه تنها ناراحت نمی‌شوم، بلکه خوشحالم می‌شوم چون احساس می‌کنم مسیر را درست رفته‌ام که چالش‌ها را تجربه می‌کنم. ضمن این‌که اعتقاد دارم یا مشکلی را حل می‌کنم یا اگر نمی‌توانم حل کنم، فراموشش می‌کنم. یقینا از راه دیگری به هدفم می‌رسم.

*برای  اقشار کم درآمد که از آموزش محروم‌اند چه برنامه‌ای دارید؟

تمام دوره‌های آموزشی و مشاوره‌ای موسسه آموزشی من برای افراد کم‌درآمد رایگان است و خداراشکر، سالانه افراد زیادی از این خدمات به‌صورت رایگان استفاده می‌کنند.

*چقدر حضور خدا را  در زندگی احساس می‌کنید؟

قطعا تمام پیشرفتی که در زندگی شخصی و موسسه آموزشی‌ام رخ می‌دهد، همه لطف و کرم خداست.

*مهارت‌های فردی  چقدر در رشد افراد موثر است؟

 مهارت‌های فردی دقیقا همان چیزی هستند که افراد بدون سرمایه و رانت برای رسیدن به اهداف‌شان نیاز دارند. مهارت‌های فردی از جمله مهارت ارتباطات و روابط عمومی، سواد رسانه‌ای، خلاقیت، کارآفرینی، عزت‌نفس و ... برای رسیدن به موفقیت شروط لازم و کافی‌اند.

این مهارت‌ها سبب می‌شوند که افراد ابزار لازم را برای پیشبرد اهداف‌شان در دست داشته باشند و از آینده تحصیلی و شغلی خود کوچک‌ترین هراس و نگرانی نداشته باشند. از نظر من مهم‌ترین مهارتی که افراد به آن نیاز دارند، مهارت روابط عمومی و هنر ارتباطات است.

*آیا هیچ‌وقت از مسیری که پیمودید، پشیمان شده‌اید؟  اگر دوباره متولد شوید این کار را ادامه می‌دهید؟

 هرگز از مسیری که انتخاب کردم و پیمودم پشیمان نیستم و با قاطعیت می‌گویم ده‌بار دیگر متولد شوم، همین مسیر را انتخاب می‌کنم.

*اگر این امکان وجود داشته باشد که بتوانید اشتباهات زندگی‌تان را پاک کنید، کدام‌ اشتباه را پاک می‌کنید؟

چیزی که از آن به‌عنوان اشتباه یاد کنیم در ذهنم نیست. به‌نظرم بهتر است بگوییم آزمون و خطا چون مسیر کارآفرینی مسیر آزمون‌ها و خطاهاست و من هم در مسیر کسب تجربه هستم و ممکن است به غلط تصمیماتی گرفته باشم که در زمان خود دلیل داشته.
 
 
گفت‌وگو با جوان‌ترین مدیر عالی سال ۹۹
 

*به‌عنوان جوان موفق، الگوی شما چه کسی بوده است؟

پدرم که از سنین پایین با اراده خودش از شهرستان به تهران نقل‌ مکان کرد و روی پای خودش ایستاد و هیچ‌گاه ناامید و بی‌انگیزه نشد.

*یک خاطره خوب از کارتان تعریف کنید.

خاطرات خوب که زیاد هستند. شاید بهترینش همین جشن مدیران برتر سال بود که به‌عنوان جوان‌ترین مدیر عالی سال برگزیده شدم. البته این جایزه، یک جایزه  فردی نیست و به کل اعضای پرتلاش و مسوولیت‌پذیر موسسه آموزشی بنده تعلق دارد.

*علم بهتر است یا ثروت؟

 یقینا علم بهتر است. از علم می‌توان به ثروت رسید، البته اگر در کنار علم، دیگر ویژگی‌ها نیز وجود داشته باشد. من نمونه بارز کسی هستم که از علم و تدریس به جایگاهی رسیدم که از نظر شما قابل تقدیر بود.

*ویژگی‌هایی که  در کنار علم  باید باشد؟

ویژگی‌هایی مانند کرامت، مسوولیت‌پذیری، فنون ارتباط عمومی، خلاقیت و پشتکار نیز باید در کنار علم قرار بگیرند تا ثروت حاصل شود.

*وجه متفاوت امیررضا طاهری با دیگر جوانان دهه 70؟

پاسخ به این پرسش برایم دشوار است. همه جوانان دهه 70 بسیار مستعد، باهوش، پرتلاش و موثر هستند. اگر بخواهم ویژگی را نام ببرم که باعث پیشرفت من در شرایط کنونی شده، فکر می‌کنم داشتن دغدغه‌های اجتماعی و مسوولیت اجتماعی بیشترین تاثیر را داشته است.

*از ویژگی‌های مدیر عالی سال بگویید؟

مدیر عالی سال باید مسوولیت‌پذیر و خوش‌قول باشد. باید سعه‌صدر داشته باشد و به‌راحتی در برابر مشکلات و شرایط تسلیم نشود. باید بخشنده باشد و از روزی رساندن لذت ببرد. خلاق و مولد باشد و از چالش‌ها فرصت بسازد. متواضع باشد و موفقیت و دستاوردهای خودش را مدیون همکاری اعضای مجموعه بداند. هنر و مهارت ارتباطات را بداند و روابطش را تعمیم دهد. شهامت و جسارت داشته باشد و از ریسک‌کردن نهراسد. مهم‌ترین ویژگی‌ها: مخلص باشد و در راستای جلب رضایت خدا و مخاطبانش گام بردارد.

*به جوانان هم‌سن خودتان چه توصیه‌ای دارید؟

حقیقتا خودم را در جایگاهی نمی‌بینم که بخواهم به جوانان هم‌سن خودم توصیه‌ای کنم. بیشتر می‌خواهم از آنها خواهش کنم با انگیزه و امید و ایمان به موفقیت، اهداف‌شان را دنبال کنند. هر مهارتی را که برای رسیدن به اهداف‌شان نیاز است، بیاموزند و لحظه‌ای از تلاش دست برندارند. همچنین دست پدر و مادر خود را ببوسند و به خدا توکل کنند که در این‌صورت موفقیت‌شان قطعی است.

*حرف پایانی.

از شما به‌خاطر این مصاحبه خیلی سپاسگزارم. واقعا جای تشکر دارد که کارآفرینان جوان را شناسایی و در این رسانه از آنها حمایت می‌کنید. امیدوارم مخاطبان گرانقدر از خواندن این گفت‌وگو لذت برده باشند و به آینده امیدوارتر نگاه کنند و آینده روشن خودشان را بسازند. من هم با افتخار تمام در خدمت مخاطبان عزیز و محترم شما هستم.

*سوال مسابقه:

از نظر آقای طاهری، مهم‌ترین مهارتی که باید برای رسیدن به موفقیت در هر چیز آموخت، چیست؟
 
 
جهت پاسخگویی به سوال از طریق واتس آپ اقدام نمایید: 09029082807
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها