به گزارش جام جم آنلاین از سمنان، علی اکبر بنیاسدی اظهار کرد: امروزه خلق برند گردشگری شهری میتواند تحولات زیادی را در توسعه گردشگری شهرها به وجود آورد و رونمایی از برند گردشگری سمنان نیز در راستای توسعه گردشگری این شهر است.
وی با بیان این که دارا بودن برند گردشگری سبب برنامهریزی منظم و مستمر برای رسیدن به یک هدف مشخص میشود، گفت: برندسازی یک مقصد گردشگری فقط یک لوگو یا شعار نیست بلکه فرهنگسازی کامل در این زمینه است.
مدیر ارتباطات و امور بینالملل شهرداری سمنان تصریح کرد: در دوره پنجم مدیریت شهری سمنان به ظرفیت باغها و باغ راهها با استفاده از نظام آبیاری سنتی سمنان که قدمت بیش از ۷۰۰ ساله دارد توجه ویژهای شد و هشت باغ راه به طول حدود ۱۵ کیلومتر مرمت و بازآفرینی شد و ظرفیت جدیدی را به حوزه گردشگری سمنان اضافه کرد.
وی با بیان این که شهر سمنان دارای ظرفیتهای مختلف گردشگری در حوزههای میراث فرهنگی، طبیعت گردی، سلامت و مذهبی است، خاطر نشان کرد: این شهر در گذشته شهری میان باغها بوده و کوچهباغهای متعددی داشته است که هرکدام نام مخصوص خود را دارند اِنجیلا، اسپی پُل، پیش برجم، واسع، میان محله، کُندنه، نی کیژَه و مهر از جمله این نامها است و امروزه با بازآفرینی این باغ راهها به عنوان نخستین مقصد گردشگری شهری و فضای زنده شهر سمنان، تفرجگاه اصلی مردم شهر و پذیرای گردشگران از نقاط مختلف است.
بنیاسدی در خصوص برند گردشگری شهری سمنان گفت: در این برند از نشان درخت «انجیر» و شعار «شهر باغ راههای ایرانی» استفاده شده است؛ «انجیر» در شهر سمنان یکی از محصولات باغی است که ریشه در اقتصاد، فرهنگ و وضعیت درآمدی مردم داشته و با توجه به اقلیم منطقه این محصول از جایگاه ویژهای در نزد کشاورزان و مصرف کنندگان قرار دارد.
وی هدف از این اقدام شهرداری سمنان را ساخت هویت مقصد گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی عنوان و اظهار امیدواری کرد: در سال ۱۴۰۰ با ریشه کن شدن ویروس کرونا گردشگری شهری و طرحهای باغ گشت سمنان دوباره رونق پیدا کند.
بازگشت ترامپ به کاخ سفید چه تاثیری بر سیاستهای آمریکا در قبال ایران دارد؟
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
رضا جباری: درگفتوگو با «جام جم»:
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم: