درباره برجام و چگونگی مواجهه با آن راهکارهای مختلفی در نظر گرفته شده اما نکته اصلی این است که مجلس شورای اسلامی قانونی را تحت عنوان اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها به تصویب رساند و از سوی شورای نگهبان هم مورد تایید قرار گرفته است و نوع مواجهه ما با برجام باید دقیقا منطبق با مفاد قانون تصویب شده از سوی مجلس باشد.
کد خبر: ۱۳۰۲۱۰۰

واقعیت این است که ما هیچ‌گونه مخالفتی با مذاکره و نشست‌و‌برخاست‌های سیاسی و بین‌المللی نداریم اما اگر قرار باشد گفت‌وگویی صورت گیرد باید منطبق با قوانین مجلس و سیاست‌های کلان نظام باشد.

آنچه که بدیهی است تامین منافع ملی جمهوری اسلامی ایران است و رسیدن به این هدف هم نیازمند یک انسجام داخلی است.

بنابراین توصیه اصلی به دولت این است که نسبت به آنچه که مجلس در این رابطه تصویب کرد التزام داشته باشد.

قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها در حال اجراست و به مرحله غنی‌سازی ۲۰درصد رسیدیم و مراحل بعدی آن نیز پیش‌بینی شده است.

این حوزه مرتبط با عرصه سیاست خارجی است و باید با قدرت آن را جلو بریم و براساس منافع و غرور ملی رفتار کنیم.

به اعتقاد من حوزه سیاست خارجی باید مبتنی بر انسجام و اتحاد و همگرایی باشد. از سوی دیگر موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال بازگشت احتمالی آمریکا به برجام براساس نگاه و نظر رهبری کاملا مشخص است.

ایشان درباره بازگشت ایالات متحده به توافق هسته‌ای بر این نکته تاکید دارند که باید پیشتر، رفع تحریم‌ها صورت گیرد و اگر این اتفاق رخ ندهد بازگشت آمریکا به برجام به ضرر ما تمام خواهد شد
بنابراین آنچه در درجه اول اهمیت قرار دارد موضوع رفع تحریم‌هاست و متعاقب آن است که می‌توان براساس منافع ملی با طرف‌های مخالف گفت‌و‌گو و مذاکره کرد.

علی خضریان - نماینده تهران / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها