در پی بسته شدن مرز‌های انگلیس؛

نگرانی لندن‌نشین‌ها از کمبود مواد غذایی

ساکنان این شهر از تاثیری که خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا، تشدید محدودیت‌های کرونایی و بسته شدن مرز‌ها می‌تواند بر عرضه مواد خوراکی در روز‌های بعد از کریسمس بگذارد، نگران هستند.
ساکنان این شهر از تاثیری که خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا، تشدید محدودیت‌های کرونایی و بسته شدن مرز‌ها می‌تواند بر عرضه مواد خوراکی در روز‌های بعد از کریسمس بگذارد، نگران هستند.
کد خبر: ۱۲۹۶۴۶۰

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از صداوسیما، راپتلی گزارش داد ساکنان لندن از بیم کمبود مواد خوراکی مقابل فروشگاه‌های بزرگ این شهر صف کشیدند.

روز دوشنبه مقابل فروشگاه‌های بزرگ لندن صف‌های طولانی تشکیل شد. ساکنان این شهر از تاثیری که خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا، تشدید محدودیت‌های کرونایی و بسته شدن مرز‌ها می‌تواند بر عرضه مواد خوراکی در روز‌های بعد از کریسمس بگذارد، نگران هستند.

در داخل فروشگاه ها، قفسه‌های مختلف خالی شده است در عین حال فروشگاه‌ها سعی دارند به خریداران اطمینان دهند که آن‌ها ذخیره کافی دارند.

ترس و وحشت مشابهی در سراسر اروپا در ابتدای همه گیری کووید-۱۹ حاکم شد و مردم به خرید‌های شتابزده روی آوردند، اما اقدام فرانسه به بستن مرزهایش با انگلیس به دنبال مشاهده گونه جدید ویروس کرونا، به فشار بر زنجیره‌های تامین مواد خوراکی در انگلیس افزوده است.
 
 
بحران بسته شدن مرز‌های انگلیس و احتمال کمبود میوه در این کشور

پایگاه اینترنتی بلومبرگ درباره بحران بسته شدن مرز‌های انگلیس و احتمال کمبود میوه و سبزیجات در این کشور نوشت، با بسته شدن مسیر‌های اصلی حمل و نقل و در حالیکه هنوز هیچ توافقی در زمینه قرارداد تجاری انگلیس با اتحادیه اروپا حاصل نشده است توانایی انگلیس برای تامین مواد غذایی مورد نیاز خود در کانون توجه قرار گرفته است.

به دنبال آنکه فرانسه روز یکشنبه سفر‌ها از انگلیس را به مدت ۴۸ ساعت به حال تعلیق درآورد گروه‌های صنعتی درباره کمبود مواد غذایی و طولانی شدن صفوف خریداران در سوپرمارکت‌های لندن هشدار داده اند. در حالیکه مسیر‌های ورود به انگلیس همچنان باز اشت، کامیون داران اغلب محموله‌های خود را در هر دو مسیر جابجا می‌کنند و ممکن است با محدودیت‌های خروج از کشور مواجه شوند که با هدف جلوگیری از شیوع نسخه جدید ویروس کرونا به اجرا گذاشته شده است.

انگلیس حدود نیمی از مواد غذایی مورد نیاز خود را از اتحادیه اروپا تامین می‌کند و واردات مواد تازه در فصل زمستان که کشاورزان برای تولید محصولاتی همچون کلم و هویج با مشکل مواجه هستند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انگلیس کمتر از یک پنجم میوه و نیمی از سبزیجات مورد نیاز شهروندان این کشور را تولید می‌کند، اما با توجه به مسائل پیش آمده اکنون برای تامین سبزیجات مورد نیاز شهروندان خود با مشکل مواجه شده است.

اسکاتلند به عنوان تامین کننده بزرگ ماهی سالمون هشدار داده است چنانچه مرز‌ها بازگشایی نشود این صنعت پیش از کریسمس متحمل شش میلیون و ۵۰۰ هزار پوند زیان مالی خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها