صفر تا صد حمل بار صادراتی و وارداتی کشور ترکیه

ترکیه همواره یکی از شرکای تجاری اصلی ایران بوده است و سالانه مقادیر قابل توجهی واردات و صادرات بین جمهوری اسلامی ایران و کشور ترکیه صورت می گیرد. به همین دلیل، سرمایه گذاران و شرکت های تولیدی و بازرگانی هر دو کشور به سرمایه گذاری در حوزه ارسال بارهای صادراتی و وارداتی روی آورده اند. مقاله پیش رو درصدد است کلیه اطلاعات لازم در خصوص حمل بار صادراتی و وارداتی کشور ترکیه را ارائه کند.
کد خبر: ۱۲۹۶۰۳۵
صفر تا صد حمل بار صادراتی و وارداتی کشور ترکیه
 
ترکیه همواره یکی از شرکای تجاری اصلی ایران بوده است و سالانه مقادیر قابل توجهی واردات و صادرات بین جمهوری اسلامی ایران و کشور ترکیه صورت می­ گیرد. به همین دلیل، سرمایه گذاران و شرکت های تولیدی و بازرگانی هر دو کشور به سرمایه گذاری در حوزه ارسال بارهای صادراتی و وارداتی روی آورده ­اند. مقاله پیش­رو درصدد است کلیه اطلاعات لازم در خصوص حمل بار صادراتی و وارداتی کشور ترکیه را ارائه ­کند.
 
روش ­های صادرات و واردات بار کشور ترکیه
 
برای صادرات و واردات بار ترکیه باید ابتدا ویژگی­ های مهم هر کالا مانند اندازه، وزن، قابلیت فاسد شدن و زمان رسیدن را در نظر گرفت و سپس با استفاده از یکی روش­های زمینی (جاده­ای)، هوایی یا ریلی برای آن اقدام نمود. کالاهای مختلفی مانند مواد خام، محصولات کشاورزی، لوازم منزل، تجهیزات صنعتی و ... را می توان با استفاده از این سه روش به کشور ترکیه صادر و یا از آنجا وارد ایران کرد. با این حال، باید توجه داشت که از میان سه روش فوق­، استفاده از روش جاده ­ای برای حمل بار ترکیه از مزیت­ های خاصی برخوردار است که در میان آنها می­توان به ارائه خدمات درب به درب یا انبار به انبار، تنظیم مسیر و زمان‌بندی حرکت کامیون‌ها بر اساس نیاز مشتریان، حمل در مسافت‌های کوتاه بدون نیاز به هر نوع واسطه‌، ریسک کم­ترآسیب دیدن کالاها بدلیل عدم نیاز به بارگیری و تخلیه مجدد و هزینه کم­تر بسته­بندی محموله ها اشاره کرد.
 
صفر تا صد حمل بار صادراتی و وارداتی کشور ترکیه
 
صادرات و واردات بار ترکیه به شکل دربستی یا گروپاژ
 
برای حمل بار کشور ترکیه می­توان از شیوه دربستی یا گروپاژ استفاده نمود. در واقع، این دو اصطلاح مشخص کننده دو شیوه اصلی حمل بار در کانتینر است.
 
روش دربستی: اگر بار کافی برای پر کردن کامل کانتینر یک کامیون وجود داشته باشد، یا اگر صاحب کالا بخواهد بار خود را به تنهایی حمل کند بدون اینکه فضای کانتینر کاملاً پر شده باشد، باید شیوه دربستی را انتخاب کند. این گزینه نمی­تواند از نظر اقتصادی بهترین انتخاب باشد، به ویژه هنگامی که حجم بار کمتری برای حمل وجود داشته باشد. با این حال، شما ممکن است به دلایلی از قبیل برخورداری از امنیت بهتر و سرعت بیشتر، این شیوه را انتخاب نمایید.
 
روش گروپاژ: چنانکه هنگام ارسال بار به کشور ترکیه، کالای کافی برای پر کردن یک کانتینر ندارید و حاضر نیستید هزینه فضای اضافی را نیز پرداخت کنید، احتمالاً باید شیوه گروپاژ را انتخاب نمایید. این گزینه از نظر اقتصادی بهتر است، زیرا هزینه­ های اصلی حمل و نقل بین صاحبان چند محموله توزیع می­شود، اگرچه ممکن است زمان تحویل کالا اندکی افزایش پیدا کند.
 
هزینه ارسال بار به ترکیه و هزینه وارد کردن بار از ترکیه
 
آنچه که هزینه حمل بار به کشور ترکیه را تعیین می­کند عواملی از قبیل شیوه حمل که ممکن است زمینی، هوایی یا ریلی باشد، حمل دربستی یا گروپاژ، نوع کالا و شرایط نگهداری آن و حجم کالا می­باشد. گاهی عواملی مانند شرکت و تعرفه­های آن، زمان ارسال و نوع بارگیری نیز در تعیین هزینه حمل تاثیرگذار است.
 
صفر تا صد حمل بار صادراتی و وارداتی کشور ترکیه
 
گذرگاه­های مرزی ارسال بار به کشور ترکیه
 
سه گذرگاه مرزی فعال بین کشور ترکیه و ایران وجود دارد: مرز بازرگان، رازی، سرو از بین این سه گذرگاه، بیشترین تردد از مرز بازرگان صورت می­گیرد.
 
مراحل حمل بار وارداتی از کشور ترکیه
 
1) بازدید کارشناسان شرکت فورواردر از محموله ارسالی برای تشخیص نوع بسته­بندی، تهیه لیست اولیه و برآورد هزینه ارسال (به درخواست صاحب بار)
2) بسته ­بندی مناسب و استاندارد کالای ارسالی (به درخواست صاحب بار)
3) تهیه پکینگ لیست و لیست ترجمه شده به زبان ترکی استانبولی
4) صدور گواهینامه معتبر جهت ترخیص کالا در گمرک کشور ترکیه
5)  بارگیری‌ و حمل به گمرک
6) انجام تشریفات گمرکی
7) صدور بیمه ­نامه معتبر
8) حرکت به مرز ترکیه و انجام امور مرزی
سوالات پرتکرار در باره حمل بار به کشور ترکیه
 
1)  آیا می­توان هزینه حمل بار به ترکیه را پایین آورد؟
 
در ارسال زمینی، در صورت کم بودن حجم بار، توصیه می‌شود از شیوه گروپاژ استفاده شود.
 
2) برای ارسال بار به کشور ترکیه چقدر هزینه لازم است؟
 
میزان هزینه حمل بار به ترکیه به عواملی مانند حجم بار، نوع بار، زمان ارسال بار، نحوه بارگیری و بالاخره شیوه حمل (زمینی، هوایی، ریلی) بستگی دارد.
 
3) برای ارسال بار به ترکیه چقدر زمان لازم است؟
 
این موضوع به شیوه حمل بار (زمینی، ریلی، هوایی) بستگی دارد. بطور معمول برای ارسال بار هوایی به 1 تا 2 روز زمان لازم است. بارهای زمینی و ریلی ممکن است به 2 تا 7 روز کاری زمان نیاز داشته باشند.
 
4) برای ارسال بار زمینی به ترکیه، چه مسیری مناسب است؟
 
برای این منظور، معمولاً از گذرگاه مرزی بازرگان در شمال غرب کشور استفاده می­شود. در صورت ترافیک شدید و تشکیل صف­های طولانی در این مرز، بهتر است از مرز پلدشت به عنوان مرز جایگزین استفاده شود.
 
5) سی ام ­آر چیست، آیا برای حمل بار به کشور ترکیه مورد نیاز است؟
 
سی. ام. ­آر. راه­نامه یا سندی غیر قابل معامله است که برای حمل کالا با کامیون مورد استفاده قرار می­گیرد. صدور این سند تحت مقررات کنوانسیون بین ­المللی حمل کالای جاده انجام می­گیرد، و چنانکه کامیون حامل کالای کشورهای عضو این کنوانسیون در کشور مبدا بشکل صحیح و سالم پلمپ شده باشد، تا گمرک کشور مقصد مورد بازدید قرار نمی­گیرد. این بارنامه برای حمل کالا به کشور ترکیه مورد نیاز است.
 
اسناد و مدارک مورد نیاز جهت صادرات به ترکیه
 
اسناد صادرات اخذ گواهینامه  CE فاکتورهای فروش  (invoice) گواهی مبدا  (certificate of origin) گواهی حمل و نقل فاکتور پروفورما (proforma) گواهینامه بهداشت
 
چرا باید آرتا لجستیک را برای ارسال بار به ترکیه انتخاب کرد؟
 
صفر تا صد حمل بار صادراتی و وارداتی کشور ترکیه

بحث هزینه، تضمین امنیت بار و سرعت ارسال از جمله موضوعات بسیار مهم در حمل و نقل، به ویژه در حمل زمینی بار، بحساب می­آید. شرکت حمل و نقل بین ­المللی آرتا لجستیک با برخورداری از امتیازات زیر، بارهای صادراتی به ترکیه را با کمترین هزینه ممکن، با امنیت کامل و در کمترین زمان ممکن به مقصد انتقال داده و رضایت خاطر مشتریان خود را فراهم می­نماید:
 
1) کادر متخصص: آرتا لجستیک با جذب و به‌کارگیری پرسنل حرفه ای و باتجربه به ارائه‌ خدمات حمل و نقل بار ترکیه می‌پردازد.
 
2) نمایندگی­های فعال: آرتا لجستیک با استقرار نمایندگی فعال در مبادی مورد نیاز، حمل بار به ترکیه و تحویل آن به مشتریان را به یک تجربه شیرین تبدیل می­کند.
 
3) ناوگان مجهز: آرتا لجستیک با در اختیار داشتن بیش از 250 کامیون چادری، یخچالی، جامبو عضو و غیر عضو، قادر است در حوزه واردات، صادرات و ترانزیت زمینی انواع کالاهای خرده­بار (گروپاژ)، دربست، محموله­های سنگین به کشور ترکیه انتقال دهد.
 
4) داشتن مجوزهای لازم: آرتا لجستیک کلیه مجوزهای داخلی و بین­المللی لازم برای فورواردری و کریری بارهای واردادتی و صادراتی به کشور ترکیه و دیگر کشورها را از سازمان راهداری، اتاق بازرگانی، گمرک جمهوری اسلامی و دیگر مراجع ذیربط اخد کرده و در طول چند سال گذشته همواره در این حوزه فعالیت داشته است.
 
5) پشتیبانی 24 ساعته
 
شرکت آرتا لجستیک با پذیرفتن صفر تا صد مسئولیت صادرات و واردات و کلیه تشریفات گمرکی، ارسال مرسوله‌های شما را در تهران یا گمرکات مرزی بر عهده می‌گیرد. همچنین کلیه مجوزهای لازم را برای ارسال کالای شما به خارج از کشور دریافت کرده و مسئولیت بار شما را به‌طور کامل عهده‌دار می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها