سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
فستدیکشنری بهعنوان یک دیکشنری و مترجم متن دو زبانه انگلیسی- فارسی و فارسی- انگلیسی با بیش از ۲ میلیون کاربر فعال از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را آغاز نمودهاست و این افتخار را دارد که جوایز متعددی ازجمله: منتخب بهترین نرمافزار ios، برنده بهترین نرمافزار در گروه کتاب و مراجع در دو سال پیاپی، برندهی جایزهی کاربردپذیری و نرمافزار برتر از سوی کافهبازار، در جشنوارههای وب ایران کسب نماید.
نرمافزار فستدیکشنری را میتوان بهصورت رایگان برای گوشیهای آی و اس (ios) و اندروید دریافت نمود.
با عنایات خداوند متعال و ابراز خرسندی از خدمتگزاری به کاربران عزیز، خلاصهای از عملکرد فستدیکشنری تقدیم حضورتان میگردد:
این مجموعه با تکیه بر تعهد و تخصص همکاران و اعتماد کاربران ارزشمند خود، تعهد خلق ارزش برای کاربران و جلب رضایت آنها را سرلوحهی کار خود قرارد دادهاست.
فستدیکشنری آنچنانکه شایسته کاربران میباشد، امکانات متعددی را رایگان در اختیار آنها قراردادهاست، از جمله:
فستدیکشنری درجهت تحقق اهداف و ارائهی راهکارهای نوآوارانه همواره سعی نمودهاست تا بر یک اپلیکیشن تمرکز نماید و آنرا به صورت مدوام بهروزرسانی کند.
واینک با رونمایی از لوگوی جدید فست دیکشنری مفتخر به ارائهی خدمتی دیگر به کاربران عزیز میباشد.
لوگوی پیشین فستدیکشنری طرحی مفهومی داشت که مورد توجه بسیاری از کاربران قرار نگرفته بود و ارتباط خوبی با آن برقرار نمیکردند. مفهوم کلی لوگوی قبل، تصویر یک کتاب با استفاده از دو حرف «F» و «D» (حروف اول Fast و Dictionary) بود که بهخوبی درک نشده بود، بههمیندلیل تصمیم بر آن شد تا لوگوی جدیدی برای فستدیکشنری طراحی نماییم که مفهومی نباشد و این موارد در آن لحاظ شود.
طراحی لوگوی جدید
در طراحی لوگوی جدید تمرکز بر سه رکن اصلی در فستدیکشنری است که عبارتانداز: سرعت، دیکشنری و مترجم. این سه واژه، فستدیکشنری را بهعنوان یک دیکشنری و مترجم سریع توصیف میکنند. از دیگر نکات در لوگوی جدید، استفاده از طرح کتاب که نماد عمومی دیکشنری است؛ زیرا در لوگوی قبلی شکل کتاب بهخوبی توسط کاربران درک نمیشد و ازجمله انتقادات این بود که چرا لوگو هیچ شباهتی به دیکشنری ندارد. طراح لوگوی فستدیکشنری اتودهای فراوانی جهت نمایش سرعت در لوگو پیادهسازی کرده است که طرح انتخابی کنونی بهترین روش نمایش سرعت در لوگو میباشد.
فونت
همانطور که میدانید در برخی از لوگوها فونت تایپ اختصاصی طراحی و استفاده میشود تا «اسم» بخشی از لوگو باشد؛ ولی در طراحی انجامشده برای فستدیکشنری سعیشده متن وارد لوگو اصلی نشود تا بتوان از فونتی خوانا برای نوشتن «فستدیکشنری» استفاده شود.
در این طراحی، فونت تایپ «ایران سنس» و« Helvetica» که از خواناترین فونتهای زبان فارسی و انگلیسی هستند، استفاده شدهاست.
رنگبندی
از شروع به کار فستدیکشنری تا به امروز رفتهرفته سعی شده رنگبندی فستدیکشنری به مرور بهبود داده شود، تا علاوه بر اینکه رنگبندی ملایمتری در برابر دیدگان کاربران محترم فراهم کنیم، آنها را نیز سردرگم نکنیم و همچنان رنگ سازمانی فستدیکشنری را به خاطر داشته باشند.
با توجه به این موضوع در رنگبندی استفادهشده در لوگو نیز تغییر چشمگیری رخ نداده است تا کاربران هنوز هم بهراحتی بتوانند لوگوی فستدیکشنری را از بین دیگر نرمافزارهای موجود در دستگاه (موبایل و تبلت) خود تشخیص دهند.
در پایان شایان ذکر است که در ماههای آینده کاربران شاهد تغییراتی در رنگبندی و ظاهر نرمافزارها، وبسایت و غیره خواهید بود تا علاوه بر هماهنگ کردن و یکپارچهسازی رنگبندی، مقدمات امکانات بیشتر و بهتر را برای آنها فراهم آوریم.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد