«دلدادگان» در فصل دوم به اوج می‌رسد

مهدی محمدنژادیان، نویسنده سریال «دلدادگان» که پخش آن از چندی پیش از شبکه سه سیما شروع شده، درباره محتوای این اثر به فارس گفت: این اثر در فصل دوم به این دلیل جذاب می‌شود که رازهای فصل اول در آن افشا می‌شود و مخاطب به نکات بسیاری پی می‌برد.
کد خبر: ۱۱۶۴۷۰۵

وی ادامه داد: در ابتدا قرار بود بخش گذشته قصه به صورت فلاشبکهای خردهریز لابهلای داستان ارائه شود، اما در نهایت، ساختار قصه تغییر کرد و تصمیم بر این شد که فصل گذشته به صورت فصلی جداگانه نوشته شود.

این نویسنده درباره این نوع ساختار توضیح داد: تکه شدن فلاشبکها حق مطلب را ادا نمیکرد، زیرا قرار بود در گذشته رازهایی افشا شود و از آنجا که مخاطب تلویزیون معمولا به صورت متمرکز سریال تماشا نمیکند و اگر این بخشها را به صورت پراکنده میدید، ممکن بود مسیر داستان را گم کند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم بخش گذشته که اطلاعات مهمی در آن وجود دارد را به صورت فصلی جداگانه بنویسیم.

محمدنژادیان اشاره کرد: البته ما خیلی ساده، به گذشته میرویم و برمیگردیم و ادامه زمان حال را میبینیم. فقط به این دلیل که بازیگرهایمان با فصل یک متفاوت هستند، تصمیم بر آن شد که به عنوان فصلی جداگانه ارائهاش کنیم. این موضوع برای مخاطب جوان ما که این سالها کلی سریال خارجی تماشا کرده و همه مدل در ساختار روایی دیده، چیز غریب و عجیبی نیست. حتی مخاطب سنتی تلویزیون ملی هم راحت جریان قصه را دنبال میکند و دستاندازی حس نمیکند.

این نویسنده درباره بازخوردهای مردمی توضیح داد: بازخوردهای شبکههای مجازی نشان میداد که مردم درگیر قصه شدهاند. در هر ژانری و از هر جنس قصهای، اگر خوب طراحی و نوشته شود میتواند مردم را جذب کند. معتقدم قصه جدیدی در دنیا برای تعریف کردن وجود ندارد و همه قصهها تکراری شدهاند، اما ... حتی کهنهترین قصهها را هم میشود جذاب و نو تعریف کرد و طوری به خورد مخاطب داد که لذت ببرد. این ترکیبی از هنر و مهندسی فیلمنامهنویس است و نیاز به دقت، زمان و همفکری دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها