گفت‌وگو با زهره حمیدی، بازیگر «من و شارمین»

فضای مجازی خوبی و بدی را باهم دارد

زهره حمیدی بازیگر باسابقه و بی‌حاشیه سینما و تلویزیون است که بسیاری از مخاطبان او را با نقش‌آفرینی‌هایش در فیلم‌هایی چون «رستاخیز»، «ورود آقایان ممنوع»، «قدمگاه»، «بوی کافور، عطر یاس»، «غزل»، «تکیه بر باد» و سریال‌هایی مانند «موج و صخره»، «طلسم‌شدگان»، «دردسر والدین»، «تولدی دیگر»، «پشت‌بام تهران»، «لطفا دور نزنیم» و... به خاطر می‌آورند. حمیدی این روزها با بازی در نقشی طنز در فیلم «من و شارمین» به کارگردانی بیژن شیرمرز بر پرده سینماها حضور دارد.
کد خبر: ۱۰۷۹۳۵۸
فضای مجازی خوبی و بدی را باهم دارد

به این بهانه با او درباره این فیلم، تاثیر فضای مجازی در زندگی امروز، علت استقبال مردم از فیلم‌های کمدی و... به گفت‌وگو پرداخته‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

امیدوارم مردم لذت ببرند

بازتابی که از بازی در «من و شارمین» گرفتم، بسیار خوب بود. مردم کلا با این دو خواهری که من و خانم مهیمن نقش آن‌ها را بازی کردیم، ارتباط خوبی برقرار کردند و این برای من خیلی مهم است. در مجموع مردم با استقبال از یک فیلم به تمام عوامل آن دلگرمی می‌دهند، چون زحمت‌هایی که تک تک عوامل یک مجموعه می‌کشند برای مردم است. من و شارمین طنز شریفی دارد و امیدوارم مردم از آن لذت ببرند.

نقش تاثیرگذار مادر در خانواده

به نظرم، نقش مادر مهم تر از نقش پدر در خانواده و رکن اصلی در خانواده است، چون پدر به دلیل مشغله زیاد خارج از منزل نمی‌تواند تاثیر عمده‌ای در تربیت فرزندان داشته باشد.

بنابراین بار اصلی تربیت بچه‌ها به عهده مادر است. من خودم دو دختر و دو پسر دارم که هر دو دخترم ازدواج کرده‌اند و یکی از پسرانم هم بر اثر ایست قلبی فوت کرده است.

مادری مثل تمام مادرها

من در فیلم «من و شارمین» نقش مادر دختر و پسری (با بازی ویشکا آسایش و مجید صالحی) را بازی می‌کنم که این مادر مانند تمام مادرها نگران زندگی فرزندانش است. سن دخترش بالا رفته و او خیلی دوست دارد دخترش زودتر ازدواج کند. دخترش هم تحت تاثیر عمه فالگیرش (با بازی گوهر خیراندیش) از فضای دنیای واقعی دور شده و در فضای مجازی به دنبال نیمه گمشده خود می‌گردد! این مادر البته بیشتر نگران دخترش است تا پسر جوانش که با دختر خواهرش (با بازی سحر قریشی) ازدواج کرده. از آن‌طرف جدای از نگرانی‌های مادر و فرزندی با خواهرش (با بازی پوراندخت مهیمن) هم بگو مگوهای جالبی دارد که هیجان داستان را بالا می‌برد.

فیلم‌هایی برای حفظ روحیه مردم

انسان‌های امروز دغدغه‌های زیادی دارند. آنها وقتی برای ساعتی تفریح به سینما می‌آیند، می‌خواهند فیلمی ببینند که شاد باشد و آنها را از فضای ذهنی‌شان دور کند. دوست دارند وقتی از سالن سینما خارج می‌شوند تا چند روز به لحاظ روحی شارژ باشند و خوشحال.

طنزی بدون لودگی

من و شارمین، طنز موقعیتی است که به سمت لودگی نمی‌رود و با خیلی از فیلم‌هایی که به نام طنز ساخته می‌شوند، متفاوت است. با وجود این که بیشتر کار درام انجام می‌دهم، اما اگر ببینم فیلمی یا سریالی طنز موقعیت درستی دارد، آن را قبول می‌کنم.

من سابقه کار با آقای بیژن شیرمرز (کارگردان) را برای یک تله‌فیلم داشتم و با فکر و شیوه کارشان آشنا هستم. جدا از این که فیلمنامه من و شارمین را دوست داشتم، همین آشنایی با آقای شیرمرز از دلایل عمده‌ای بود که باعث شد، بازی در آن را بپذیرم. همچنین تک‌تک بازیگرانی که در این کار کنارم بودند، از دوستانی هستند که قبلا با آنها کار کردم و حضورشان برایم مایه دلگرمی بود.

بازی در رسانه‌های مختلف

در دهه محرم سریال «نفس شیرین» به کارگردانی سیامک خواجه‌وند از شبکه سه پخش شد که خوشبختانه از برخوردهای مردم متوجه شدم موردپسند واقع شده است. اساسا برای من کار در رسانه‌های مختلف سینما و تلویزیون فرقی ندارد. به نظرم کار بازیگر یعنی بازیگری و او باید کارش را بدرستی در هر جایی که هست انجام دهد. من وقتی نقش و کلیت کار را بپسندم در هر رسانه‌ای که باشد آن را بازی می‌کنم.

فضای مجازی تلفیقی از خوبی و بدی

ما نمی‌توانیم از پیشرفت فناوری در دنیای امروز جلوگیری کنیم. بالاخره پدیده‌ای مثل دنیای مجازی هر روز با سرعت بیشتری در حال گسترش است و باید با خوبی‌ها و بدی‌های آن کنار آمد. برای ما بازیگرها که همیشه به قول معروف «از دل برود هر آن که از دیده برفت» صدق می‌کند، باید در نظر داشت صفحات شخصی این عامل مثبت را هم دارد که اگر در یک دوره زمانی بازیگری بیکار بود و دیده نشد از دل نرود.

این صفحات ارتباط دائمی بین بازیگر و مردم را حفظ می‌کند و از این جهت خیلی هم عالی است، اما از آن‌طرف اطراف ما (بخصوص اطراف بازیگرها) یک‌سری افراد هستند که هر کاری بکنیم ایراد می‌گیرند و مخالفت می‌کنند و بعضا برخوردهای بدی هم می‌کنند که به نظرم مشکل دارند. پسرم همیشه به من می‌گوید این‌طور آدم‌ها را از صفحه‌ات حذف کن، اما من با آنها صحبت می‌کنم که حتی اگر شده یک نفرشان هم متوجه اشتباهش بشود.

اگر بخواهم به دیگر جنبه‌های مثبت فضای مجازی اشاره کنم باید بگویم خواه‌ناخواه در آن تبادل اطلاعات اجتماعی، فرهنگی و... انجام می‌شود و این برای آدم‌های امروزی با مشغله‌های بیشماری که دارند واقعا مهم است. می‌خواهم بگویم فضای مجازی خوبی و بدی را کنار هم دارد و این به خود آدم بستگی دارد که چطور بین آنها توازن ایجاد کند و از خوبی‌های آن استفاده کند.

ادامه اکران «من و شارمین»

فیلم سینمایی من و شارمین پس از تعطیلی پنج روزه سینماها از امروز در سینماهای سراسر کشور روی پرده خواهد رفت و اکران خود را از سر می‌گیرد. فروش کل این ساخته بیژن شیرمرز از مرز یک میلیارد تومان عبور کرده است.

به گزارش جام‌جم، یوسف صمدزاده، تهیه‌کننده پروژه درباره وضعیت نمایش این فیلم در تهران و شهرستان‌ها گفت: من و شارمین، علاوه بر نمایش در سینماهای تهران بزودی در چندین شهر دیگر نیز به نمایش درمی‌آید. براساس اعلام شورای صنفی نمایش، این فیلم با حفظ کف فروش،‌ همچنان سرگروه آفریقا را در اختیار خواهد داشت.

ویشکا آسایش، پژمان بازغی، گوهر خیراندیش، سحر قریشی، نیما شاهرخ‌شاهی، رامین ناصرنصیر، محمود جعفری، آتش تقی‌پور، زهره حمیدی، پوراندخت مهیمن، فریبا نادری، نیلوفر پارسا و مجید صالحی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

ساناز قنبری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها