مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران اعتبار مورد نیاز برای تکمیل 432 پروژه نیمه تمام بخش آب و فاضلاب روستایی را سه هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۶۶۷۹۷

به گزارش مهر،مجید عبدالهی پراکندگی روستاها و هزینه بر بودن پروژه ها را دو مشکل اصلی آب و فاضلاب روستایی مازندران دانست و گفت: 432 پروژه نیمه تمام در بخش آب و فاضلاب روستایی در استان مازندران وجود دارد که برای اتمام آنها بالغ بر 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: با توجه به مشکلاتی نظیر تحریم ها که در سالهای اخیر برای دولت ها بوجود آمد، اعتبارات بطور کامل به پروژه ها تخصیص داده نشده و از آنجائیکه که ما نمی توانستیم منتظر تخصیص اعتبار بمانیم بنا براین پروژ ه های مصوب را اجرایی کرده و نگذاشتیم کارها بر زمین بماند و به همین دلیل پیمانکاران استان ، 40 میلیارد تومان از ما طلبکار هستند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت نمایندگان مجلس از صندوق توسعه ملی به انجام پروژه ها ، اظهار داشت: از محل اعتبارات همین صندوق مبلغ 5 میلیارد تومان برای پروژه های مجتمع آبرسانی تنکابن اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: اگر روند کمک و حمایت صندوق توسعه ملی در سال جاری هم تداوم داشته باشد، دولت قرار است‌مبلغ قابل توجهی را از این صندوق دریافت کرده و به آب و فاضلاب روستایی اختصاص دهد.

عبدالهی درباره پروژه های هفته دولت گفت؛ در این هفته 10 روستای مازندران آب دار شده و 114 روستا نیز در ماههای گذشته از نعمت آب شرب برخوردار شدند.

وی افزود: بهره برداری از آب های سطحی و پایدار بجای آبهای زیر زمینی و ناپایدار می تواند در بهبود وضعیت آب کمک قابل توجهی کرده و به همین منظور طرح جامع این پروژه آماده شده و مطالعات آن انجام شده و استان مازندران در این طرح جامع به 9 منطقه تقسیم شده و با تامین اعتبار آن ، این پروژه اجرایی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها