جام جم آنلاین - آرشیو

اسرائیل کاملا زیرنظر آمریکا عمل می‌کند

اسرائیل کاملا زیرنظر آمریکا عمل می‌کند

مقامات دولت جو بایدن پس از سقوط وی در نظرسنجی‌های ایالتی و عمومی، که بخش عمده‌ای از آن ناشی از شکست در جنگ غزه بوده است، تلاش می‌کنند در ابعاد اعلامی و رسانه‌ای روی اختلافات نگاه رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس حول جنگ غزه و ابعاد تاکتیکی آن تکیه و تمرکز کنند.

جنگ‌جهانی حق و باطل در فلسطین

جنگ‌جهانی حق و باطل در فلسطین

جنایات بی‌حدوحصر و تکان‌دهنده رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه ادامه دارد. شهادت و زخمی‌شدن ده‌هاهزار فلسطینی بی‌گناه در نسل‌کشی و جنایت سیستماتیک صهیونیست‌ها، موضوعی نیست که افکارعمومی دنیا به‌سادگی از کنار آن بگذرند. فراتر از آن، نقش آمریکا و اتحادیه اروپا و حتی برخی کشورهای عربی در تشدید و تسریع این جنایات دیگر بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

طرفداران سازش، بازندگان همیشگی

طرفداران سازش، بازندگان همیشگی

سکوت معنادار برخی دولت‌ها و کشورهای عربی در برابر جنایات بی‌حد و حصر رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه، منجر به خشم ملت‌های مسلمان از آنها شده‌است. برخی کشورهای عربی مانند امارات، بحرین و عربستان‌سعودی به جای حمایت از مردم غزه در برابر بمباران و نسل‌کشی صهیونیست‌ها، مشغول رایزنی پشت‌پرده با واشنگتن و تل‌آویو در مواجهه با جریان مقاومت فلسطین هستند.

غرب آسیای جدید به نفع مقاومت به ضررآمریکا

غرب آسیای جدید به نفع مقاومت به ضررآمریکا

رهبر انقلاب در دیدار بسیجیان با اشاره به شکست سیاست «خاورمیانه‌ جدید» آمریکا و تغییر نقشه‌ جغرافیای سیاسی‌ غرب آسیا به نفع مقاومت تأکید کردند: «نقشه‌ جدیدی که بر این منطقه دارد به‌تدریج حاکمیت پیدا می‌کند، چند خصوصیت دارد. خصوصیت اولش آمریکازدایی است. «آمریکازدایی» یعنی چه؟

نتانیاهو برای فرار از بحران داخلی به دنبال نقض آتش‌بس است

نتانیاهو برای فرار از بحران داخلی به دنبال نقض آتش‌بس است

رایزن سابق فرهنگی ایران در مصر و کارشناس مسائل خاورمیانه از چرایی شکست اسراییل در ماجرای آتش بس در برابر حماس گفت.

نقشه‌راه پیروزی در برابر دشمن صهیونیستی

نقشه‌راه پیروزی در برابر دشمن صهیونیستی

مواضع سیدحسن نصرا...، دبیرکل حزب‌ا... لبنان در خصوص جنایات رژیم اشغالگر قدس در غزه و احتمال گسترش جنگ در صورت استمرار این جنایات، مورد توجه بسیاری از تحلیلگران حوزه روابط بین‌الملل قرار گرفته است. نکته اساسی اینجاست که هرگاه دبیرکل مقاومت وعده‌ای در خصوص مواجهه با دشمن داده، آن را عملیاتی ساخته است.

حماس، پنجه در پنجه اسرائیل و آمریکا

حماس، پنجه در پنجه اسرائیل و آمریکا

 ناتوانی رژیم اشغالگر قدس در هضم و تحلیل آنچه در فلسطین، منطقه و جهان می‌گذرد بر همگان مشخص است.حتی حمایت همه‌جانبه آمریکا و کشورهای اروپایی از نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه نیز نتوانسته به خروج تل‌آویو از بن‌بست تمام عیار کنونی منجر شود. حتی بسیاری از بازیگران و کشورهایی که طی روزهای ابتدایی جنگ غزه در قبال این فاجعه سکوت کرده بودند، اکنون به جمع حامیان فلسطین و مخالفان رژیم اشغالگر قدس پیوسته‌اند.

طوفان‌الاقصی، اعلام حق فراموش نشده

طوفان‌الاقصی، اعلام حق فراموش نشده

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای صبح روز ۱۸مهر۱۴۰۲ در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح درباره قضایای این روزهای فلسطین تصریح کردند: «این بلا را عملکرد خود صهیونیست‌ها بر سرشان آورد. وقتی ظلم و جنایت از حد گذشت، وقتی درنده‌خویی به نهایت رسید، باید منتظر طوفان بود. شما با ملت فلسطین چه کردید؟ اقدام شجاعانه و در عین ‌حال فداکارانه‌ فلسطینی‌ها پاسخ به جنایت دشمن غاصب بود که سال‌ها ادامه داشت و در ماه‌های اخیر شدت آن افزایش پیدا کرده‌بود؛ مقصر هم دولت کنونی حاکم بر رژیم غاصب صهیونیستی است.»

خیزشی فراتر ازحدتصور صهیونیست‌ها

خیزشی فراتر ازحدتصور صهیونیست‌ها

جنایات رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه در حالی ادامه دارد که رزمندگان مقاومت علاوه بر تحمیل شکست بر دشمن صهیونیستی، در عملیات غرور‌آفرین طوفان‌الاقصی، قدرت هرگونه محاسبه‌گری و مانور میدانی را از تل‌آویو سلب کرده‌اند.

آزادی قدس، محدود به فلسطین نیست

آزادی قدس، محدود به فلسطین نیست

رژیم اشغالگر قدس به جنایات بی‌حدوحصر خود در نوار غزه ادامه می‌دهد و سازمان‌های بین‌المللی نیز مانند سال‌های گذشته، در برابر این جنایات و نسل‌کشی‌های محرز و مسلم، سکوت در پیش گرفته و عملا مسیر ادامه این جنایات را هموار ساخته‌اند.

داعش و آمریکا یکدیگر را پوشش می‌دهند

داعش و آمریکا یکدیگر را پوشش می‌دهند

طی هفته‌های اخیر، تحرکات تروریستی آمریکا در مناطق مرزی سوریه و عراق پررنگ‌تر شده و به صورت همزمان، داعش نیز بر دامنه و شدت برخی عملیات‌های تروریستی خود در مناطقی از دو کشور مذکور افزوده است. به‌راستی میان تحرکات اخیر تروریست‌های تکفیری و سیاست‌های اعلامی و عملیاتی دولت بایدن در منطقه غرب آسیا و حوزه شامات چه ارتباطی وجود دارد؟ دراین‌خصوص گفت‌وگویی با عباس المالکی نماینده پارلمان عراق و یکی از سران ائتلاف دولت قانون صورت داده‌ایم که از نظرتان می‌گذرد:

پایان بازی آمریکایی در جهان

پایان بازی آمریکایی در جهان

نظم نوین جهانی، تبدیل به کلیدواژه‌ای شده که بسیاری از تحولات جاری در حوزه روابط بین‌الملل، چه در مناسبات سیاسی و اجتماعی و چه روابط فرهنگی و اقتصادی در قالب آن قابل تحلیل است. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که در غرب به‌وجودآمده، نسبت این تحولات با اراده و خواست آمریکا و شبکه وابسته به واشنگتن محسوب می‌شود. ظهور و احیای سازمان‌ها و پیمان‌هایی مانند شانگهای و بریکس از مصادیق همین گذار به حساب می‌آید. دراین خصوص گفت‌وگویی با مارک گلن، بنیان‌گذار جمعیت حمایت از صلیب‌سرخ و تحلیلگر سیاسی آمریکایی صورت داده‌ایم.

۳ سناریو، پیش‌روی جنگ اوکراین | پای سلاح هسته‌ای به میدان منازعه باز خواهد شد؟

۳ سناریو، پیش‌روی جنگ اوکراین | پای سلاح هسته‌ای به میدان منازعه باز خواهد شد؟

یک استاد دانشگاه تهران گفت: بنظر می آید اگر روس‌ها تا آخر سال نتوانند جنگ اوکراین را به سمت و سوی جنگ هسته ای هدایت کنند، مجبورند به یک آتش بس خرد شونده و تحقیر آمیز تن بدهند.

غرب به جنگ خانواده و اخلاق آمده است

غرب به جنگ خانواده و اخلاق آمده است

فشارهای اتحادیه اروپا به کشورهایی مانند لهستان و مجارستان به‌دلیل پیروی نکردن از الگوهای انحرافی جنسی تحریف شده ازسوی نهادهای غربی ادامه دارد. به عبارت بهتر، آمریکا و اتحادیه اروپا در یک همپوشانی مشترک و وقیحانه، در‌صدد حذف الگوهای سالم و فطری زندگی بشری و عادی‌سازی الگوهای غیراخلاقی و ضد‌انسانی هستند.

بازی آل‌خلیفه با آتش

بازی آل‌خلیفه با آتش

شکنجه‌ها و فشارهای ضد‌انسانی علیه زندانیان در بحرین کماکان ادامه دارد و سیاست‌های انحصارگرایانه و فشارهای ضد‌حقوق‌بشری رژیم‌آل‌خلیفه، کماکان شرایط را برای شیعیان سخت‌تر کرده است. درچنین شرایطی سازمان‌های بین‌المللی نیز ترجیح داده‌اند اقدامی در برابر جنایات صورت گرفته در بحرین صورت ندهند و ظلم سیستماتیک و دنباله‌دار علیه شیعیان را به مثابه یک امر عادی در منامه و دیگر شهرهای این کشور بپذیرند.

دنیا خطر رژیم صهیونیستی را درک کرده است

دنیا خطر رژیم صهیونیستی را درک کرده است

اعتراضات در سراسر اراضی اشغالی فراگیر شده و تحرکات رژیم صهیونیستی در منطقه نیز یکی پس از دیگری با شکست و ناکامی مواجه می‌شود. در چنین شرایطی بسیاری از استراتژیست‌ها و تئوریسین‌های ارشد رژیم صهیونیستی نسبت به آینده این رژیم و تشدید بحران در آن ابراز نگرانی کرده‌اند.

چپاول منطقه با اسم رمز دموکراسی

چپاول منطقه با اسم رمز دموکراسی

پس از این‌که مهره‌های تروریستی آمریکا در سوریه و عراق، یعنی داعش و جبهه‌النصره، شکست سنگینی را از جبهه مقاومت پذیرفتند، نیروهای آمریکایی حضور خود را در مناطقی در شرق و شمال سوریه علنی‌تر کردند.

غرب، مقهور قدرت اعتقادی امام (ره)

غرب، مقهور قدرت اعتقادی امام (ره)

با گذشت بیش از ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بسیاری از تحلیلگران و نظریه‌پردازان در کشورهای گوناگون دنیا، همچنان درصدد سنجش مؤلفه‌ها و مبانی این انقلاب و نقش خاص رهبری حضرت امام خمینی(ره) در پیروزی این انقلاب سرنوشت‌ساز و عظیم هستند.

تمام فلسطین مسلح است

تمام فلسطین مسلح است

سال‌ها قبل، رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود بر تسلیح کرانه باختری به عنوان راهکاری موثر در مواجهه با دشمن صهیونیستی و توسعه‌طلبی‌های رژیم اشغالگر قدس تاکید کردند.

گفت‌وگوهای دینی، پادزهر معضلات جوامع بشری

گفت‌وگوهای دینی، پادزهر معضلات جوامع بشری

وحدت ادیان الهی، یکی از راهکارهای تثبیت صلح و مودت در جهان امروز محسوب می‌شود. جمهوری اسلامی ایران بر همین مبنا، تجمیع ظرفیت ادیان گوناگون و هدایت آنها در مسیر صلح و ثبات در منطقه و جهان را یک الزام دانسته و مطابق همین نگاه کلان، از نهادهایی مانند سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مجمع تقریب مذاهب در مسیر ایجاد و تثبیت گفت‌وگوهای دینی استفاده کرده است.

1 صفحه

نیازمندی ها