بیشتر افراد هرازگاهی درد معده را تجربه کرده‌اند، اما تجربه این عارضه به‌طور مستمر نمی‌تواند طبیعی باشد. در سال 1982 دانشمندان پی بردند که بخش عمده دردها و زخم‌های معده توسط باکتری‌ها ایجاد می‌شود. اگر معمولا از درد معده رنج می‌برید بهتر است بدانید این دردها غالبا ناشی از میکروبی به نام هلیکوباکتر پیلوری است. این باکتری از طریق آب و غذا وارد بدن می‌شود و در دستگاه گوارش زندگی می‌کند و درنهایت زخم‌های دردناکی در دیواره داخلی معده ایجاد می‌کند. باوجود این که هلیکوباکتر شایع‌ترین موجود ذره‌بینی است که انسان‌ها را در بعد جهانی مبتلا به عفونت می‌کند، اما اکثر افراد آگاهی زیادی در مورد این باکتری و تاثیرات آن ندارند. این درحالی است که حدود دو‌سوم مردم جهان تحت تاثیر این باکتری قرار دارند.
کد خبر: ۹۹۵۸۴۷

هلیکوباکتر تنها باکتری است که می‌تواند در معده زنده بماند و رشد کند. این باکتری با گذشت زمان لایه مخاطی پوشاننده معده را پاره می‌کند، مخاط معده را کاهش می‌دهد و باعث ورود اسید معده به درون این لایه می‌شود. این شرایط باعث التهاب یا خونریزی شده و از عبور غذا از دستگاه گوارش جلوگیری می‌کند. اگر مدام از درد معده رنج می‌برید، احتمالا بدنتان به میزبانی برای این باکتری تبدیل شده است و باید با پزشکتان در این زمینه مشورت کنید. اما راه‌های طبیعی نیز برای مقابله با این باکتری وجود دارد. مصرف برخی موادغذایی می‌تواند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از دیواره‌‌‌‌‌ معد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر برابر هلیکوباکترپیلوری محافظت کرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یا د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر کنار د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رمان‌های د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ارویی به مقابله با این باکتری کمک کند:‌‌‌‌‌‌‌‌‌

آب زغال‌اخته: مطالعات بالینی که در چین انجام شده است، نشان داده آب زغال اخته ابتلا به عفونت‌های ناشی از این باکتری را تا 14 درصد کاهش می‌دهد.

عسل: تحقیقات گسترده‌ای نشان داده‌اند برخی انواع عسل مانند عسل مانوکا نقش عمده‌ای در مقابله با هلیکوباکتر دارند. این عسل به‌طور موثری باکتری‌های موجود در معده را از بین می‌برد. می‌توانید مصرف یک قاشق چایخوری از این عسل سه بار در روز را امتحان کنید.

پروبیوتیک‌ها: کسانی که مصرف پروبیوتیک بالایی دارند نرخ موفقیت آنها در درمان رشد هلیکوباکترپیلوری بالاتر است. این افراد همچنین عوارض جانبی کمتری را تجربه می‌کنند.

میوه‌ها و سبزیجات: مصرف میوه و سبزیجات سرشار از ویتامین C، ویتامینE یا لیکوپن (سبزیجات و میوهایی که رنگ قرمز د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ارند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌) نیز می‌تواند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مفید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باشد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

سایر درمان‌های طبیعی: شیرین بیان ارگانیک، درمان سنتی زخم معده در چین و هند به شمار می‌آید. چای سبز نیز با دارا بودن خواص ضدباکتریایی طبیعی در ازبین‌بردن هلیکوباکتر موثراست. سویا، زردچوبه و عصاره زنجفیل نیز از دیگر مواد مفید در این زمینه هستند. موادغذایی حاوی سولفورفان مانند انواع کلم نیز که یک باکتری‌کش قوی محسوب می‌شوند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، می‌توانند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در ریشه‌کنی هلیکوباکترپیلوری موثر باشند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

منبع:myhealthylifevision.net

مترجم: یاسمین مشرف

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها