برترین کشتی گیران آزادکار ماه جهان معرفی شدند:

حسن یزدانی در صدر وزن ۷۴ کیلو گرم

یزدانی از تفاوت‌های کشتی در 86 کیلو گرم می‌گوید

ارتقای وزن و اعتبار کشتی ایران

حسن یزدانی، کشتی‌‌گیری است که ظرفیت‌های بالای روانی و فنی او روی تشک کشتی کاملا پیداست. آمادگی حرکتی و جسمانی این کشتی‌‌گیر با تکنیک‌های نابش او را از بیشتر زوایای کشتی با دیگران متمایز می‌کند. صفات جنگندگی و مبارزه جویی قهرمان المپیک هم در مبارزاتش کاملا پیداست تا کشتی ایران به یک جوان بالنده و قهرمان به خود ببالد،اما یزدانی خودش هنوز می‌گوید اشتباهاتی دارد که باید برای میدان‌های سخت‌تر آنها را برطرف کند.
کد خبر: ۹۹۳۲۳۰

یزدانی در جام تختی با سه پیروزی مقتدرانه برای نخستین بار در 86 کیلوگرم خودنمایی کرد. دارنده مدال طلای المپیک ریو درباره تفاوت‌های کشتی در وزن 86 کیلوگرم با وزن قبلی گفته: کشتی در هر شرایط و هر وزنی بسیار دشوار است و باید با همه وجود و با آمادگی کامل روی تشک مبارزه رفت، اما به هر حال حضور در اوزان مختلف، تفاوت‌هایی با هم دارد. وزن 86 کیلوگرم با جابه‌جایی کمتر و قدرت بیشتر به نسبت وزن 74 کیلوگرم همراه است و نقش قدرت بدنی در این وزن بسیار پررنگ‌تر است. حضور در جام تختی قطعا تجربه بسیار خوبی برای من بود تا با استفاده از این تجربیات نقاط ضعفم را برطرف کنم.

وی درباره پوشیدن لباس آتش‌نشان‌ها در مراسم اختتامیه جام تختی می‌گوید: حادثه دلخراش ساختمان پلاسکو که به شهادت تعدادی از آتش‌نشانان فداکار ما انجامید بسیار سخت و طاقت فرسا بود. وظیفه ما بود که به این عزیزان از خود گذشته ادای احترام کنیم و این کمترین کاری بود که می‌توانستیم انجام دهیم.

طلایی: جوانان ما راضی‌کننده بودند

کشتی جام جهان پهلوان تختی به پایان رسید؛ اما آنچه بعد از این رقابت‌ها اهمیت دارد، تحلیل فنی رقابت‌ها برای آینده کشتی ایران و برگزاری بهتر این رقابت‌ها در دوره‌های آینده است. در این دو روز که از پایان رقابت‌ها می‌گذرد خیلی‌ها سطح جام را مناسب با نام تختی ندانستند و انتقاداتی هم به نحوه برگزاری وارد بود.

محمد طلایی، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد یکی از کسانی است که می‌تواند بیشتر درباره این رقابت‌ها و کم و کیف آن صحبت کند. او ابتدا درباره ترکیب تیم ایران در این رقابت‌ها می‌گوید: ما در هر وزن از چند کشتی‌‌گیر جوان استفاده کردیم که رقابت خوبی با هم داشتند و در نهایت هم با قهرمانی کارمان به پایان رسید. این جوان‌ها از قبل با ما کار می‌کردند اما همین که سن حضور در تیم‌ملی بزرگسالان پایین‌تر آمده، راضی هستیم.

طلایی درباره سطح کیفی جام تختی هم گفته است: در این دوره ما و چند تیم دیگر به صورت «الف» و «ب» شرکت کرده بودیم و مدال‌داران المپیکی هم مثل حسن یزدانی حضور داشتند و روی تشک رفتند. تیم‌های خارجی دیگری هم مثل ارمنستان، گرجستان و قزاقستان با کشتی‌گیرهای خوب خود آمده بودند و اگر چه درجه یک نبودند، اما درجه 2 هم نبودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها