فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: اقتدار دریایی وتوسعه سواحل مکران در دستور کار نیروی دریایی ارتش قرار دارد و این نیرو به عنوان پیشران توسعه در منطقه فعالیت را آغاز کرده است.
کد خبر: ۹۷۴۰۷۰
توسعه سواحل مکران دردستور کار نیروی دریایی ارتش

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، امیردریادار حبیب الله سیاری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران با گرامیداشت روز 7 آذر و با اشاره به علت نامگذاری این روز به نام روز نیروی دریایی افزود: با وجود گذشت بیش از 20 ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در آن شرایط ، فرزندان امام راحل آماده رویارویی با دشمن و راهی دریا شدند.

وی گفت: در روز 7 آذر 1359 با گذشت 67 روز از جنگ تحمیلی دریادلان نیروی دریایی با اجرای عملیات مروارید توانستند نیروی دریایی عراق را به شکل کامل از بین ببرند و دو سکوی نفتی «البکر و الامیه» را منهدم کنند و دشمن را در محاصره دریایی قرار دهد و سیادت جمهوری اسلامی ایران را به شمال خلیج فارس از آن روز تاکنون حفظ کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب درباره نیروی دریایی افزود: ایشان نیروی دریایی را نیرویی نظامی، سیاسی ، اقتصادی و راهبردی دانستند .

وی با بیان اینکه سواحل مکران مهمترین ساحل کشور است و منافع مهمی از جمله منابع غذایی، انرژی های فسیلی ، مزارع دریایی و گردشگری در آن وجود دارد، گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی براساس تفکر استعماری حاکمان به فکر استفاده از این مواهب نبودند.

سیاری افزود: اما امروز با توسعه این سواحل ،توسعه دریا محور کشور محقق می شود و فقط ترانزیت کالا منافعی برای کشور خواهد داشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: البته همه این اقدامات با ایجاد امنیت در این منطقه امکانپذیر است ، براین اساس نیروی دریایی در خلیج عدن و شمال اقیانوس هند حاضر شده است و با برقراری امنیت برای شناورهای تجاری و نفتکش نگذاشته کوچکترین خدشه ای به امنیت اقتصاد کشور وارد شود.

امیر دریادار سیاری افزود: امروز ناوهای نیروی دریایی پس از ورود به اقیانوس اطلس توانسته اند در بندر دوربان آفریقای جنوبی پهلو بگیرند.

وی گفت: امروز نیروی دریایی ارتش به اتفاق نیروی دریایی سپاه همه تحرکات کشورهای منطقه و فرا منطقه ای را رصد می کنند و نمی گذارند هیچ شناور بیگانه ای به مرزهای جمهوری اسلامی ایران نزدیک شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها