واکنش علیرضا افتخاری به برخی آلبوم های موسیقی جوانان

نمی شود هم سرمربی بود، هم دروازه بان هم مهاجم

علیرضا افتخاری، خواننده خوب کشورمان جمعه ای که گذشت همراه با جمعی از استادان موسیقی و شعر راهی شهر گلپایگان شدند تا برنامه ای ویژه را برای مردم و جوانان این شهر ریشه دار و خونگرم اجرا کنند.
کد خبر: ۹۵۷۷۸۴
نمی شود هم سرمربی بود، هم دروازه بان هم مهاجم

پس از این سفر فرصتی فراهم شد تا جام جم آنلاین گپی کوتاه با این استاد آواز کشورمان داشته باشد.

آقای افتخاری چه شد که راهی گلپایگان شدید؟

ما را آقای استاد یوسف مناجاتی دعوت کردند که همراه با چهره های شاخص ادبیات امروز ایران از جمله استاد علی موسوی گرمارودی و دکتر اسماعیل آذر و همچنین علیرضا قزوه و جمعی دیگر از اساتید، مهمان مردم خونگرم این شهر بودیم

استقبال مردم چطور بود؟

عالی بود و برنامه هم انصافا برنامه آبرومند و خوبی شکل گرفت. یعنی واقعا ما هرچی داریم از همین مردم است، فرقی هم نمی کند تهران باشد یا اصفهان و گلپایگان و زاهدان و ...

خود شما در گلپایگان برنامه خاصی داشتید؟

بله آقای دکتر آذر، اشعاری را می خواندند و بلافاصله بنده در قالب آواز آن را اجرا می کردم.

می خواندم

از قبل اشعار را هماهنگ کرده بودید؟

خیر کاملا بداهه بود و شعرای گلپایگان هم در این برنامه حضور فعالی داشتند و اشعارشان را خواندند که واقعا کارهای خوبی بود و لذت بردیم.

شما جزء خوانندگانی هستید که از دیرباز ارتباط تان با شاعران خیلی خوب بوده است، وقتی آلبوم ها و ترانه کارهای شما را مرور می کنیم با شعرهایی رو به رو می شویم که اغلب از بزرگان و مفاخر ادبیات گذشته و امروز ماست، چقدر روی این اتفاق تاکید دارید.

ببینید وقتی صحبت از یک قطعه کامل موسیقی به میان می آید، اول شعر مهم است بعد خود موسیقی و سرانجام آواز، در واقع اول کلام است و سخن بسیار مهم و تاثیرگذار است، به قول نظامی گنجوی:

پرده رازی که سخن پروری است

سایه ای از پرده پیغمبری است

ما که نظر بر سخن افکنده ایم

مرده اوئیم و بدو زنده ایم

ولی الان ما با آثاری از جوان ها رو به رو می شویم که هم خودشان ترانه نوشتند، هم آهنگسازی کرده اند، هم تنظیم و هم خوانده اند، واقعا چطور می شود؟

این را باید از خودشان بپرسید برای من هم واقعا سوال است! اما یک موضوعی را به جوان ها بگویم ؛ بهتر است روی یک کار تمرکز داشته باشند این جوری نتیجه بهتری هم می گیرند و کارشان موفق تر خواهد بود، کار حرفه ای یعنی همین، بگذارید مثالی بزنم آیا شما تا به حال یک فوتبالیست حرفه ای دیده اید که هم سرمربی باشد، هم بدنساز هم دروازه بان و هم نوک حمله؟ آیا ورزشکاری دیده اید که هم کشتی بگیرد هم تنیس بازی کند و هم فوتبال را دنبال کند؟ پس بهتر است وقتی صحبت از کار حرفه ای می شود حرفه ای هم رفتار کنیم.

حضور چهره هایی مثل شما در شهرهای کوچک تر مثل گلپایگان چقدر می تواند تاثیرگذار باشد؟

واقعا این دست برنامه ها برای جوانان علاقه مند به هنر یک فرصت است ، برایشان تشویق است ، ما همراه با آقای دکتر آذر و جناب گرمارودی شاید بگویم حدود 400 عکس گرفتیم با همین جوان های عزیز، عکس های یادگاری و ... این نشان از علاقه جوان هاست.

استعدادها چطور، در چنین شهرهایی آیا ممکن است گاهی با استعدادهایی مواجه شویم که کمتر در پایتخت و بهترین کارگاه ها نمونه اش را ببینیم؟

بله، قطعا خیلی از استعدادها و ظرفیت ها در همین شهرهای کوچک هستند، ولی امکانات لازم برای بروز آن را ندارند، به همین دلیل هم بهتر است ما و امثال ما هر از گاهی در چنین رویدادهایی باشیم، هنرمند جوان شهرستانی برای این که تهران بیاید مسافت طولانی را باید طی کند، هزینه بالایی را برای رفت و آمد و اقامت و ... متحمل شود و واقعا برایشان دشوار است.

آقای افتخاری به عنوان آخرین پرسش، کار تازه چه خبر؟

بنده یک تعداد غزل‌آوازهایی را آماده کرده ام که قرار است عرضه شود، الان هم یک کار داریم با آقای عباس خوشدل که به یاری خدا می خواهیم ضبطش را آغاز کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۲
رضا
-
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
۰
۰
استاد عزیز شما در موسیقی سنتی بی نظیر هستید . سعی كنید همچنان كارهای فاخر سنتی اجرا كنید . ما بی صبرانه منتظر می مانیم
حسین
-
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
۰
۰
استاد افتخاری عزیز همیشه پاینده باشید .
سیاوش
-
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
۰
۰
استاد عزیز سلام . شما می بایست موسیقی پاپ را كنار بگذارید چون از این طریق بعضی دشمنان شما زبانشان دراز تر می شود شما در موسیقی سنتی جایگاه ویژه ای دارید . انشاء اله در دهه ششم زندگی خود آثاری به مراتب زیباتر و فاخرتر از خود به جای بگذارید .
علی
-
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
۰
۰
استاد علیرضا افتخاری سلام . خواهشمند است كارهایی با اشعار حافظ و سعدی را بیشتر اجرا كنید .
مجید
-
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
۰
۰
به استاد سلام برسانید و بگویید به شهر ما هم بیاید كبودرآهنگ. ممنون از جام جمی ها.
رضا بیات نیا
-
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
۰
۰
صیاد دل هایی به مولا با آن صدای زیبایت. ممنون از گفت و گوی خوب تان
حمید صابری بروجردی
-
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
۰
۰
میشود بپرسید چطور میتوان استاد را دعوت كرد . ما بروجرد هستیم. واقعا حضور این خوانندگان اصیل در هر شهری نعمتی ست بخصوص برای جوان ها كه نمی تونن برن جای دیگه ای و كلی هزینه كنن پول بدن. لطفا راهنمایی كنین. روزنامه تون چندبار زنگ زدم سربالا جواب میدن میپیچونن شما جواب ما رو بدین تو رو خدا
كیمیا طاری
-
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
۰
۰
یاد بابام افتادم وقتی ایران بودم بچه بودم تا افتخاری میخوند میگفت ناز نفست. دلم برا بابام تنگ شد
ایرج امیری
-
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
۰
۰
آخه خواننده به این خوبی حیف نیست رفت بغل احمدی نژاد خودشو ضایع كرد. خدا كنه واقعا پشیمون شده باشه از احمدی نژادی بودن
بی نام
-
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
۰
۰
امثال افتخاری رو باید بیشتر قدرشون رو دونست اینا اصالت دارن صدا دارن راست میگه خب این جوجه فوكللیا سر از تخم در میارن با دوتا دستگاه دری وری میسازن مخ آدم میتركه سردرد می گیری
محمدمهدی
-
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
۰
۰
عاشق صداشم
صمد
-
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
۰
۰
استاد افتخار افتخار دلهای تمامی ایرانیان است
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها