مدیرکل امور بین‌الملل سازمان صدا و سیما خبر داد:

رسانه ملی، میزبان چهل‌ودومین نشست AIBD

جام‌جم در جغرافیای آسیا

در جهان رسانه‌ای امروز که ساختاری شبکه‌ای دارد و مرزهای جغرافیایی در ارتباطات و تعاملات انسانی برداشته شده، نمی‌توان کنشگری رسانه‌ای را صرفا به محدوده جغرافیای سیاسی تقلیل داد خاصه برای نظام جمهوری اسلامی ایران که صدا و پیام انقلابش، مرزهای جغرافیایی را در نوردیده و به کشوری قدرتمند در منطقه و عرصه بین‌المللی بدل شده است.
کد خبر: ۹۳۵۷۹۰
جام‌جم در جغرافیای آسیا

این قدرت نه به معنای شاخص‌های مادی آن مثل ثروت و اقتدار نظامی و مفاهیمی از این دست که به معنای قدرت پیام است.

انقلاب ما انقلاب کلام و کلمه بود و ایدئولوژی آن، فناوری‌های مدرن را از سمپاشی‌های تبلیغاتی، خنثی کرده است.

رسانه ملی باید اقتدار و منزلت این انقلاب را به فراتر از مرزهای جغرافیایی گسترش دهد و برد تصویری این انقلاب باشکوه را وسیع‌تر کند.

از سوی دیگر صدا و سیمای ما یکی از رسانه‌های طراز اول منطقه‌ای و قاره‌ای است که هم از حیث فنی و تکنیکی و هم نیروی انسانی و تولیدات نمایشی در جایگاه معتبری قرار دارد.

به عبارت دیگر رسانه ملی، قابلیت‌های بین‌المللی هم پیدا کرده و در بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به رسانه‌ای قدرتمند و تاثیرگذار بدل شده است.

مصداق این اقتدار رسانه‌ای را می‌توان در جایگاه و اعتبار ایران در موسسه توسعه رادیو و تلویزیون‌های آسیا ـ اقیانوسیه پیدا کرد.

اکنون ایران میزبان چهل‌و‌دومین نشست سالانه اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا ـ اقیانوسیه و پانزدهمین مجمع عمومی آن است و این فرصت مغتنمی است تا توانمندی‌ها و ظرفیت‌های رسانه ملی از یک‌سو برای کشورهای عضو این اتحادیه معرفی شود و از سوی دیگر بسترسازی و زمینه لازم برای همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در عرصه فعالیت‌های رسانه‌ای فراهم آید.

واقعیت این است که این مجمع در کنار اهداف کوتاه و میان مدت خویش که در واقع تعیین استراتژی‌های رسانه‌ای و ارزیابی عملکرد اعضا در ارتباط با اهداف خویش است، در بلند مدت می‌تواند به همکاری‌های مشترک در تولیدات رسانه‌ای و نمایشی منجر شود و فرهنگ فاخر و با شکوه ایرانی ـ اسلامی ما از طریق ظرفیت‌های رسانه‌ای کشورهای دیگر بیش از گذشته شناخته شده و به رونق کسب و کار رسانه‌ای بپردازد.

گزافه نیست که بگویم رسانه ملی نیز می‌تواند مانند بسیاری از صنایع ملی کشور دست به صادرات تولیدهای خود زده و توانایی‌های کارآفرینی از طریق ظرفیت سازی در صنعت رسانه‌ای کشور را به مرحله سودآوری برساند.

وقتی از سودآوری در حوزه فرهنگ حرف می‌زنیم، نه با یک طرح یا یک پروسه سر و کار داریم که سرمایه‌گذاری در آن هم در بلند‌مدت جواب خواهد داد و هم سود آن را نمی‌توان در ترازوی مادی سنجید اما قطعا این سرمایه‌گذاری می‌تواند فرهنگ و هنر و رسانه کشور را در آینده تضمین کند و اقتدار ایران اسلامی را در جهان به اثبات برساند.

دکتر عباس ناصری طاهری - مدیر کل امور بین‌الملل صداوسیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها