کن فلِگِل و جیمز مارتین در سرمقاله نشریه انجمن پزشکی کانادا، استفاده از ادکلن و لوسیون پس از اصلاح را در مراکز خدمات درمانی به ویژه بیمارستان‌ها ممنوع اعلام کردند. آنها معتقدند رایحه موجود در این مواد موجب بروز علائم آسم و آلرژی می‌شود.
کد خبر: ۸۴۷۳۹۵
رایحه عطر، علائم آسم را تشدید می‌کند

در جریان تحقیقی مشاهده شد که سه نفر از هر ده نفر نسبت به خوشبوکننده‌های مصنوعی حساسیت نشان دادند. در مطالعه‌ای دیگر، بیش از یک‌چهارم مبتلایان به آسم گزارش کردند که در مواجهه با کسانی که از خوشبوکننده استفاده می‌کنند، شدت علائم در آنها تشدید می‌شود.

نیمی از حملات آسم بر اثر محرک‌های مختلف نظیر دود سیگار، مایعات شوینده، عطر و رایحه‌های قوی تحریک و تشدید می‌شود. پس از بررسی چند بیمار، فلِگِل و مارتین اظهار کردند که استفاده از هرگونه محصول حاوی خوشبوکننده باید در بیمارستان‌ها متوقف شود.

گفته می‌شود بعضی رفتارها نظیر عطر زدن به طور معمول یک رفتار قابل پذیرش و موجه است، اما در شرایطی که فرد قرار است در بیمارستان حضور پیدا کند، پذیرفتنی نیست. این دو پزشک توضیح می‌دهند رایحه عطر به کسانی که از آن استفاده می‌کنند، حسی خوشایند می‌دهد، در حالی که همین رایحه می‌تواند برای کسانی که به رایحه عطر حساسیت دارند، مضر باشد. با توجه به این که تراکم مبتلایان به آسم و دیگر حساسیت‌های سیستم تنفسی فوقانی یا حساسیت‌های پوستی در مراکز خدمات درمانی بیشتر است، از کارکنان بیمارستان‌ها، دیگر بیماران و نیز ملاقات‌کنندگان انتظار می‌رود به منظور جلوگیری از تشدید علائم بالینی، از هیچ نوع رایحه‌ای استفاده نکنند.

تخمین زده شده از هر ۲۰ نفر، یک نفر مستعد آلرژی به خوشبوکننده‌های مصنوعی است. مطالعات نشان داده که محصولات حاوی عطر علاوه بر تحریک و تشدید علائم آلرژی، روی میگرن و میل جنسی نیز تاثیرگذار است.پزشکان تاکید می‌کنند که با توجه به شیوع آسم و عوارض جانبی آن روی سلامت و بهره‌وری، لازم است که در کیفیت هوای تنفس شده در مراکز درمانی تجدید نظر شود.

منبع: Perfect Science

مترجم: صدف دژآلود

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها