هدف از برگزاری همایش چیست؟

در بسیاری از این دست همایش‌ها «جذب اسپانسر» هدف و غایت آمال برگزارکننده است. همین که حامی پیدا شد و حاضر به صرف هزینه شد، کار برگزارکننده هم پایان می‌یابد. همایش با بدترین وجه ممکن اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۴۶۴۶۰

شاید گفته شود این به خود برگزارکنندگان، شرکت‌کنندگان و حامیان مربوط می‌شود و چه ربطی به حوزه فاوا دارد؟ مشکل اینجاست که این گروه از برگزارکنندگان طی دهه‌های اخیر نفوذ زیادی در نهادهای متولی پیدا کرده‌اند؛ از وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات گرفته تا وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور. علت نفوذ بالای این گروه از افراد در حوزه فاوا هم این است که آنها در لایه مشاور و گاهی مجری پروژه‌های بزرگ و کوچک وارد می‌شوند و حوزه را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

از این گونه همایش‌ها بدتر جشنواره‌های متنوعی است که در حوزه فاوا برگزار می‌شود و برترین‌های حوزه را به نظر خود انتخاب کرده و به آنها جایزه می‌دهد؛ مدل تجاری رنگ و رو رفته‌ای که آنقدر در موردش گفته و نوشته شده که دست آن برای همه رو شده، اما همچنان می‌بینیم که این قبیل فعالیت‌ها وجود دارد. نمی‌توان مانع کسب و کار مردم شد. این‌که کیفیت یک نشست یا همایش خوب باشد یا بد، امری است در کنترل برگزارکننده آن. اما این‌که آیا دست‌اندرکاران این نشست‌ها فراتر از حوزه کار خود هم تاثیر داشته باشند، در دستان همه ما است. هرچند ما با دسترسی کند به اینترنت، عملا نشان داده‌ایم زمان آن قدرها هم با ارزش و فرصت‌سوزی نیز دردآور نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها