پیشگیری از سرطان سینه با آزمایش خون

سرطان سینه از جمله شایع‌ترین سرطان‌ها در زنان است و در صورتی که طی مراحل ابتدایی تشخیص داده شود، به طور کامل قابل درمان است ولی در مواردی ممکن است بیماری عود کند که به درمان‌های لازم نیاز دارد. محققان بتازگی نوعی آزمایش خون ابداع کرده‌اند که می‌تواند برگشت سرطان سینه را در مراحل اولیه بیماری و حتی پیش از تشخیص از طریق سی‌تی‌اسکن و ام‌آر‌آی شناسایی کند.
کد خبر: ۸۳۳۴۳۰

درمان‌های اولیه از راه جراحی یا شیمی‌درمانی صورت می‌گیرد که باعث از‌بین‌رفتن برخی سلول‌های سرطانی می‌شود. این آزمایش جدید، DNA را شناسایی می‌کند که از طریق تومورها و پیش از حمله سلول‌های سرطانی به سایر اندام‌ها وارد جریان خون می‌شود. محققان انگلیسی با این آزمایش ساده خون می‌توانند براحتی افرادی را که در معرض برگشت سرطان سینه هستند، شناسایی کنند. البته این آزمایش مراحل ابتدایی را سپری می‌کند و تا تائید نهایی و استفاده از آن در روش‌های بالینی زمان زیادی طول می‌کشد و باید مطالعات گسترده‌تری در این زمینه انجام شود. از چالش‌های ایجاد شده در درمان سرطان سینه انجام این آزمایش روی افرادی است که بعد از درمان در معرض عود بیماری قرار دارند. با این تشخیص، می‌توان درمان‌های موثرتری را برای جلوگیری از بازگشت بیماری به بیماران ارائه داد. زنانی که بعد از درمان اولیه همچنان دارای DNA تومور هستند، بیشتر در معرض خطر عود بیماری قرار دارند.

این آزمایش غیرتهاجمی می‌تواند تومورهای متاستازی را شناسایی کند که در تمام بدن به غیر از مغز گسترش یافته‌اند. این به آن معناست که مانع خونی مغزی مانع از ورود DNA تومورهای مغزی به جریان خون می‌شود. آزمایش خون جدید، جهش‌های مقاوم در برابر دارو را شناسایی می‌کند و پزشکان از این طریق می‌توانند درمان‌هایی را برای درمان این جهش‌ها طراحی کنند.

منبع: webmd

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها