دوازده نماینده مجلس در نامه‌ای از رئیس جمهور درخواست کردند با تمهیداتی شرایطی را برای دریافت وام قرض‌الحسنه ازدواج، و تسهیلات اشتغال برای آینده جوانان مورد توجه قرار دهد.
کد خبر: ۸۱۶۲۳۱
نامه 12 نماینده به رئیس جمهور برای ارائه تسهیلات به جوانان

در بخشی از نامه نمایندگان آمده است که تعداد ازدواج در کشور طبق آمار ثبت احوال از حدود 900 هزار ازدواج در سال 89 در روند نزولی به حدود 720 هزار ازدواج در سال 93 کاهش یافته است. ضروری است که چاره اندیشی برای این معضل در اولویت کار دولت قرار گیرد چرا که کاهش ازدواج و افزایش تجرد آثار جبران ناپذیری بر فرهنگ و اخلاق جامعه خواهد داشت. پر واضح است از اصلی‌ترین موانع برای تشکیل خانواده پیش روی جوانانی که تمایل به ازدواج دارند مسائل اقتصادی است.

همچنین در بخش دیگری از این نامه آمده است که ضروری است به موازات پیگیری مساله اشتغال جوانان که عملا به شرایط عمومی اقتصاد مربوط است و آثار آن در میان مدت خود را نشان می‌دهد هر چه سریعتر وام قرض‌الحسنه ازدواج به عنوان تنها سیاست حمایتی کشور از ازدواج جوانان به نحوی تغییرکند که حداقل نیمی از هزینه‌های ازدواج از این طریق پوشش داده شده تا شرایط ازدواج تسهیل گردد. در نتیجه پیشنهاد می‌شود که وام قرض‌الحسنه ازدواج به 10 میلیون تومان با پرداخت 4 ساله افزایش یافته و پرداخت آن برای جوانان تسهیل شود.

نمایندگان درخواست کننده ابراز امیدواری کردند دولت تدبیر و امید در راستای تاثیر ازدواج جوانان این قدم مهم را برداشته و بخشی از موانع پیش روی جوانان برای ازدواج از این طریق مرتفع شود.

بر اساس این گزارش ایرج عبدی، غلامعلی جعفرزاده، حمید رضا خصوصی ثانی، علی نعمت چهاردولی، شمس‌الله بهمئی، عباس فلاحی باباجان، غلامرضا مصباحی مقدم، محمدرضا پورابراهیمی، مسعود پزشکیان، سید علی طاهری و دو نفر با امضای ناخوانا این نامه را به امضاء رساندند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها