مرد جوان که با انگیزه تفریح در واتس‌آپ و بی‌تاک برای یک زن پیامک‌های تهدیدآمیز و غیراخلاقی ارسال می‌کرد، دستگیر شد.
کد خبر: ۸۱۴۳۲۵
تهدید اینترنتی برای تفریح

رئیس پلیس فتای استان بوشهر در این‌باره به جام‌جم گفت: رسیدگی به این پرونده، هفته گذشته با شکایت مردی از یک مزاحم اینترنتی در دستور کار پلیس فتای استان قرار گرفت. بررسی شکایت این مرد نشان داد، مدتی است همسرش در شبکه‌های اجتماعی واتس‌آپ و بی تاک عضو شده و از چندی قبل فردی در این شبکه‌ها با ایجاد مزاحمت برای همسرش، او را تهدید کرده است.

سرهنگ داریوش پورسعید افزود: با شکایت این مرد، همسرش برای تحقیقات احضار شد و گفت نمی‌داند فرد مزاحم کیست. ابتدا گمان کرده یکی از دوستانش دست به این کار زده و هدفش شوخی است، اما با افزایش مزاحمت و تهدیدهای اینترنتی، مطمئن شده فردی با این کار می‌خواهد آرامش را از زندگی‌اش بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات برای شناسایی مزاحم اینترنتی آغاز شد تا این‌که دو روز پیش ماموران پلیس فتا از طریق سرنخ‌هایی توانستند هویت متهم را شناسایی کنند.

متهم با انتقال به پلیس فتا در بازجویی اعتراف کرد هدفش از مزاحمت برای شاکی، تفریح و ترساندن وی بوده بنابراین برای او پیامک‌های غیراخلاقی و تهدیدآمیز ارسال می‌کرده تا با این شیوه، زن جوان را بترساند و انگیزه دیگری نداشته است.

پورسعید با هشدار به افراد بویژه زنان، از آنها خواست اگر قصد عضویت در شبکه‌های اجتماعی را دارند، تحقیق کرده و مطمئن شوند اعضای گروه افرادی مناسب هستند. کاربران باید هنگام عضو شدن در شبکه‌های اجتماعی فریب هویت دروغین افراد را نخورند و براحتی به آنها اعتماد نکنند. همچنین در صورت مشکوک شدن به افرادی در شبکه‌های اجتماعی، موضوع را به پلیس فتا اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها