اختصاصی جام جم آنلاین

فانی با مشکلات معلمان باقی ماند

در جلسه امروز استیضاح وزیر آموزش و پرورش، نمایندگان مردم رشت ، ارومیه و دشتستان به عنوان موافقان استیضاح سخنرانی کردند و از دلایل اصرار بر ضرورت ارائه توضیح علی‌اصغر فانی گفتند.
کد خبر: ۸۱۱۱۸۵
استدلال موافقان استیضاح فانی چیست؟

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما نماینده مردم رشت در سخنان خود با اشاره به وضعیت فعلی آموزش و پرورش و مشکلات موجود در ارائه خدمات آموزشی و پرورشی در این وزارتخانه گفت: در حال حاضر صندوق ذخیره فرهنگیان و بازنشستگان با اقداماتی که انجام می دهد موجب شده است که فرهنگیان به این حرکت معترض باشند.

کوچکی نژاد افزود : مسئولان این صندوق با دادن هدیه های گرانقیمت از محل صندوق ذخیره فرهنگیان آینده فرهنگیان را به مخاطره انداختند.

نماینده مردم رشت همچنین حرکت نکردن وزیر در جهت اجرای سند تحول آموزش و پرورش، رسیدگی نکردن به مطالبات فرهنگیان و سیاست بازی در وزارت آموزش و پرورش را از دیگر محورهای دلایل موافقت خود با استیضاح وزیر عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به انتصابات بی مورد در وزارت آموزش و پرورش و استفاده از برخی نیروهای متحصن در دانشگاه ها ناتوانی وزیر در گرفتن حق و حقوق فرهنگیان از مجلس و دولت را یادآور شد.

وی گفت : امروز شصت هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل و 9 میلیون بی سواد در کشور داریم که وزیر در این زمینه هیچ برنامه ای نداشته است.

نماینده ارومیه : مدارس روستایی رها شده است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت : در زمان مدیریت وزیر آموزش و پرورش مدارس روستایی رها شده است .

نادر قاضی پور که به عنوان مخالف عملکرد فانی در جلسه استیضاح وی سخن می گفت افزود : اکنون مدارس روستایی در مناطق محروم به مراکز ترک اعتیاد تبدیل شده که این ننگ بزرگی است .

وی افزود : در حالیکه اعتبارات مدارس شبانه روزی در مقایسه با گذشته دو برابر شده اما امکانات آن افزایش نیافته است.

این نماینده مجلس گفت : هنوز در مناطق جنوبی کشور شاهد مدارس کپری و کانکسی هستیم که دانش آموزان در دمای بیش از 50 درجه در آنها مشغول تحصیل هستند.

قاضی پور کنارگذاشته شدن افراد با سابقه ، افزایش آمار بیسوادی در کشور به ویژه در مناطق روستایی ،‌ عدم ارائه امکانات تحصیلی به روستاها که منجر به شهرنشینی روستاییان شده و یا برخی روستاییان از ادامه تحصیل دختران خود در شهرها ممانعت می کنند و افزایش هزینه تحصیل برای افراد کم درآمد را از جمله نقاط ضعف مدیریت فانی در اداره این وزارتخانه برشمرد.

وی گفت : با وجود اینکه در قانون اساسی یک اصل مربوط به تحصیل رایگان در کشور است اما این قانون رعایت نمی شود و هر روز شاهد هزینه تراشی برای خانواده ها هستیم.

وی اضافه کرد : طرح های حمایتی از فرهنگیان نیز اجرا نمی شود و اکنون از کارت بیمه طلایی فرهنگیان نامی بیش نمانده است .

قاضی پور گفت : روحیه کم تحرک فانی موجب ضرر و زیان به این وزارتخانه شده است به طوری که حتی مدیران منصوب وی نیز پشت سرش سخن می گویند.

نماینده دشتستان: انتصاب مدیران بازنشسته و بی برنامه در آموزش و پرورش

نماینده دشتستان به عنوان موافق استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش ما بر این بود که این استیضاح صورت نگیرد و با تذکرات مشکلات حل شود اما متاسفانه تذکرات نیز به جایی نرسید.

سید مهدی موسوی نژاد افزود : اکنون نیز ما از این استیضاح خوشحال نیستیم ولی امیدواریم نتیجه استیضاح به خیر و صلاح فرهنگیان باشد.

وی همچنین در تشریح دلایل موافقت خود با استیضاح وزیر ، بی توجهی به اصول اساسی سند تحول بنیادی در آموزش و پرورش را یادآور شد و گفت: وزیر در فعالیت های خود هیچ حرکتی در این زمینه نداشته است.

نماینده دشتستان همچنین به انتصاب مدیران بازنشسته و بی برنامه در سطوح مدیریت آموزش و پرورش معترض شد و گفت: متاسفانه در وزارت آموزش و پرورش از نیروهایی استفاده می شود که هیچ آثار مثبتی در توسعه و روند رشد این وزارتخانه ندارند.

موسوی نژاد همچنین گفت: متاسفانه با استفاده از حلقه مشاوران خاص سیاسی بدون در نظر گرفتن شایستگی خسارات جبران ناپذیری به آموزش و پرورش وارد شده است.

وی همچنین حرکت نکردن در جهت تحول ساختاری اداری و مدیریتی آموزش و پرورش را از دیگر دلایل موافقت خود با استیضاح وزیر عنوان کرد و گفت: متاسفانه در این وزارتخانه از نیروهای بازنشسته به عنوان معلمان آموزشی استفاده شده که مشکلات خاصی به وجود آورده است .

این نماینده مجلس همچنین به کار نگرفتن فناوری ارتباطات و اطلاعات در سطوح آموزشی ، برنامه ریزی نامناسب در ساماندهی نیروهای انسانی در آموزش و پرورش ، اجرا نکردن مصوبات مجلس در مورد مربیان پیش دانشگاهی ، نبود هیچ برنامه خدمات رفاهی و تفریحی برای فرهنگیان و نیز پرداخت نشدن اضافه کار، فوق العاده حقوق در مناطق محروم و همچنین مشکلات هزینه های پرداخت آب و برق مدارس را از دیگر دلایل موافقت خود با استیضاح وزیر عنوان کرد.

نماینده پاکدشت: استیضاح سیاسی نیست

به گزارش فارس فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استیضاح وزیر آموزش و پرورش فقط برای مطالبه فرهنگیان انجام می‌شود، گفت: هیچ موضوع سیاسی در استیضاح وزیر وجود ندارد و بحث پیرامون موضوع مطالبات مادی و معنوی و فرهنگیان است.

نماینده قروه: برخی مدارس به گدایی افتادند

قادر مرزی نماینده مردم قروه در مجلس شورای اسلامی گفت: پنج ششم بودجه‌ وزارت آموزش و پرورش صرف امور غیر آموزشی می‌شود و تنها یک ششم بودجه‌ این وزارتخانه حقوق معلمانی است که به مدارس‌ می‌روند.

نماینده زنجان و طارم: فانی باندبازی کرده است

محسن علیمردانی نماینده مردم زنجان و طارم با بیان اینکه فانی مدیر اجرایی خوبی نیست، گفت: هر کس که در ستادهای انتخاباتی آقای روحانی بوده در آموزش و پرورش پستی گرفته است و این یعنی باندبازی و حذف نخبگان از مدیریت کشور.

نماینده آبادان: هنور برخی دانش آموزان خوزستان در کانتینر درس می خوانند

محمد سعید انصاری نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نابسامان آموزش و پرورش گفت: هنوز دانش آموزانی را داریم که در خوزستان با وجود گرمای طاقت‌فرسا در کانتینر درس می‌خوانند. وی افزود: واقعیت در روستاهاست نه در کاغذهایی که شما چاپ می کنید.

نماینده تالش: برخی مدیران فانی یک روز هم کار فرهنگی نکردند

محمود شکری نماینده مردم تالش در مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش در کشور، سال به سال در حال نزول و سقوط است، گفت: آقای فانی مدیرانی منصوب کرده است که یک روز کار فرهنگی نکردند.

جلسه استیضاح علی‌اصغر فانی وزیر آمورش و پرورش از صبح امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس و با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور آغاز شده است.
طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش هفته گذشته با 49 امضا تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد.

طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، در جلسه استیضاح، پس از بیانات استیضاح‌کنندگان، رئیس‌جمهور می‏‌تواند به دفاع از وزیر یا وزیران مورد استیضاح بپردازد، همچنین وزیر یا وزیران مورد استیضاح نیز می‏‌توانند به دفاع از خود بپردازند. حداکثر وقت دفاع از استیضاح برای رئیس‌جمهور یا چند وزیر پنج ساعت و برای یک وزیر سه ساعت خواهد بود.

وزیر یا وزیران مورد استیضاح می‏‌توانند حداکثر یک ساعت از وقت دفاع خود را در اختیار یک یا دو نفر از نمایندگان موافق قرار دهند.

بیانات استیضاح‌کنندگان و پاسخ آنها در یک یا چند جلسه باید به طور متوالی صورت گیرد و استیضاح‌کنندگان مجاز نخواهند بود در ضمن ارائه دلایل و توضیحات خود، موضوعات دیگری را که به مورد استیضاح مربوط نیست مورد بحث قرار دهند.

پس از پاسخ وزیر یا وزیران مورد استیضاح و یا پاسخ رئیس‏‌جمهور از طرف هیئت وزیران مورد استیضاح، حداکثر 2 نفر از نمایندگان استیضاح‌کننده حق دارند توضیحات تکمیلی بدهند، به شرطی که صحبت هر کدام از ربع ساعت تجاوز نکند. رئیس‌جمهور می‏‌تواند حداکثر یک ساعت به دفاع از هیئت وزیران بپردازد و وزیر مورد استیضاح هم می‏‌تواند حداکثر نیم ساعت مجدداً از خود دفاع کند.


در بخشی دیگر از آیین‌نامه آمده است که پس از انجام استیضاح، رئیس عدم اعتماد وزیر یا وزیران را به رأی می‏‌گذارد و در صورتی که وزیر یا هیئت وزیران مورد استیضاح در مجلس حاضر نشوند، استیضاح‏‌کنندگان مطالب خود را بیان می‏‌کنند و رئیس اعلام اخذ رأی عدم اعتماد می‏‌کند.

* اسحاق جهانگیری و نوبخت در صحن علنی مجلس حاضر شدند

معاون اول رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت برای بررسی طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس حضور یافتند.

* مخالفت فراکسیون اصولگرایان رهروان با استیضاح وزیر آموزش و پرورش

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: اعضای شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت در جلسه امروز خود بر حمایت از وزیر آموزش و پرورش و کمک به وی در جهت حل مشکلات تاکید داشتند.

این جلسه صبح امروز و پیش از آغاز جلسه علنی مجلس برگزار شد.

* اسامی سخنرانان موافق استیضاح «فانی» در صحن علنی مجلس و اسامی اشتباهی

8 نماینده مجلس در موافقت با طرح استیضاح علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در صحن علنی سخنرانی خواهند کرد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی توضیحاتی پیرامون درج اسامی غلط برخی از نمایندگان در طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش ارایه کرد.


* کوچکی‌نژاد نماینده رشت، موسوی‌نژاد نماینده دشتستان، قاضی پور نماینده ارومیه، بشیری نماینده پاکدشت، قادر مرزی نماینده قروه، انصاری نماینده آبادان، شکری نماینده تالش و علیمردانی نماینده زنجان و طارم از موافقان استیضاح هستند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها