به گزارش جام جم آنلاین ، این هواپیما دقیقا زمانی ناپدید شد که خلبان آن درخواست کرد برای گریز از توده هوای ابری اوج بگیرد اما برج مراقبت به علت ترافیک هوایی این اجازه را به او نداد و تقریبا 5 دقیقه بعد غول آهنی در آسمان ناپدید شد و هیچ راداری دیگر نتوانست ردش را پیدا کند.
بامبانگ سوئلیستیو ، مسئول گروه جستجو و نجات اندونزیایی ساعاتی قبل در گفتگو با رسانه های سراسر جهان اعلام کرد که آنها حدس می زنند هواپیمای گم شده کف دریا باشد و احتمال سقوط آن در سواحل اندونزی از سوی مقام های مسئول رد شده است .
بر اساس این حدس هم اکنون جستجوی گروه های امداد و نجات در حوالی محدوده ای که هواپیما از دید رادارها ناپدید شده ، متمرکز شده است و البته در صورت پیدا شدنش ، اندونزی از امکانات کافی برای خارج کردن لاشه آن از آب برخوردار نیست و باید از کشورهای دیگر کمک بگیرد.
در گزارشی که فرانس پرس امروز منتشر کرده است ذکر شده که به گواه خلبان های حرفه ای ، اوج گرفتن هواپیماها برای گریز از برخورد با هوای نامساعد در محدوده ای که این هواپیما ناپدید شده، امری عادی برای خلبان هاست و در این مواقع رادارها خلبان را برای پرواز بر فراز توده هوای نامساعد هدایت می کنند اما نکته اینجاست که اگر هوا خیلی سرد باشد امکان دارد تجهیزاتی که باید اطلاعات راداری را در داخل هواپیما دریافت کنند، یخ بزنند و خلبان اطلاعات اشتباهی از ارتفاع، مسیر و سرعت بگیرد که در نهایت ممکن است به سقوط هواپیما بیانجامد.
هواپیمای شماره کیو زی ۸۵۰۱ خطوط هوایی ایرآسیا که دیروز یک ساعت برخاستن از فرودگاه سورابایا در شرق جاوا ناپدید شد حامل 155 مسافر اندونزیایی ، 3 مسافر کره جنوبی ، یک انگلیسی ، یک فرانسوی ، یک مالزیایی و یک سنگاپوری بوده است .
مریم یوشی زاده - خبرنگار جام جم آنلاین
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
علی میرزابیگی، در گفت و گو با «روزنامه جامجم»:
«جامجم» روشهای مواجهه با کودکان در فضای مجازی و ضرورت سواد رسانهای بزرگترها را بررسی کرده است
درگفتوگو با دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور بررسی شد