گروه تروریستی داعش دو نفر را در یکی از شهرهای سوریه در برابر شهروندان از جمله کودکان سنگسار کرد. مدرک عناصر داعش برای مطرح کردن این اتهام به این دو جوان سوری این بود که در تلفن همراه یکی از آنان تصاویری منافی عفت یافته‌اند.
کد خبر: ۷۴۲۸۸۴
سنگسار به دلیل تصویر موبایل

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان این کشور در لندن اعلام کرد که عناصر داعش پس از سنگسار، پیکر این دو جوان سوری را با خود بردند و به خانواده آنها تحویل ندادند.

به گفته این منبع، داعش این دو فرد را در شهر المیادین در حومه دیرالزور در برابر ده ها تن از شهروندان از جمله چندین کودک سنگسار کرد.

شیشه عمر نفت در دستان ایران و عربستان

یکصد و شصت و ششمین نشست اوپک فردا پنجشنبه در حالی آغاز به کار می‌کند که پیش بینی می‌شود در صورت توافق ایران و عربستان برای کاهش یک میلیون بشکه‌ای سقف تولید نفت اوپک، رویای نفت ۱۰۰ دلاری بار دیگر در بازار زنده می‌شود و سقوط قیمت طلای سیاه متوقف خواهد شد.

به گزارش مهر، معامله گران بزرگ طلای سیاه و سیاستمداران کشورهای نفت‌خیز با ادامه کاهش قیمت نفت، از سناریوی تبانی نفتی عربستان و ایالات متحده آمریکا خبر دادند و تاکید کردند که کاخ سفید با توسل به بشکه های نفت سعودی ها قصد دارد با پائین نگاه داشتن قیمت طلای سیاه به اقتصاد کشورهایی همچون روسیه، ایران و ونزوئلا ضربه بزند.

با دو رقمی شدن قیمت نفت در روزهای پایانی تابستانی، کشورهای عربی عضو اوپک شعله جنگ کاهش قیمت طلای سیاه را در بازار جهانی روشن کردند به طوری که آرامکوی سعودی با کاهش یک دلاری هر بشکه قیمت رسمی فروش نفت خود عملا به فرضیه تبانی نفتی خود با آمریکا مهر تائیدی زد.

پس از عربستان، شرکت ملی نفت ایران، شرکت بازاریابی نفت عراق، شرکت ملی نفت قطر و کویت و در نهایت امارات متحده عربی هم بهای رسمی نفت خود را کاهش دادند تا بازار نفت به بازار خریدار تبدیل شود تا فروشنده.

از حدود دو هفته گذشته تاکنون ائتلاف نانوشته کشورهایی همچون ایران، ونزوئلا، اکوادر، الجزایر، قطر و عراق برای کاهش احتمالی سقف تولید نفت اوپک، روند کاهش شدید قیمت جهانی نفت را متوقف کرده است.

بر اساس گزارش موسسات معتبر بین المللی در ماه نوامبر سال جاری میلادی سقف تولید نفت اوپک به طور متوسط روزانه حدود ۲۰۰ هزار بشکه کاهش یافته است به طوری که کشورهایی همچون عربستان، عراق، قطر، آنگولا، کویت و نیجریه فتیله عرضه نفت خود به بازار را پائین کشیده اند.

به عبارت دیگر مهمترین سناریوی روی میز ایران برای نجات قیمت طلای سیاه در آشفته بازار جهانی نفت، کاهش یک میلیون بشکه یا سقف تولید نفت اوپک است که مهمترین پیام این سناریوی در صورت موافقت و اجماع کل اعضا پایان اختلافات نفتی در نشست وین است که آثار روانی این تصمیم بزرگ منجر به احیای قیمت ها در کوتاه مدت خواهد شد.

سوروس در قرقیزستان به دنبال چیست؟

سفر روز دوشنبه (26 آبان) «جورج سوروس» آمریکایی به قرقیزستان که بعد از 10 سال صورت گرفت، به دلیل اهداف مغایر با منافع ملی این کشور با تظاهرات گروهی از فعالان قرقیزی مواجه شد.

به گزارش فارس، پیرامون اهداف سفر سوروس به بیشکک رسانه‌های گروهی دیدگاه‌های مختلفی را مطرح کردند. برخی بر این باورند که بازدید سوروس از بیشکک با تشدید اختلافات ژئوپلیتیکی میان روسیه و آمریکا در فضای شوروی سابق مرتبط می‌باشد.

عده‌ای از کارشناسان سفر سوروس به بیشکک را با بحث انتخابات پارلمانی قرقیزستان مربوط می‌دانند که قرار است در پاییز سال آینده برگزار شود. ضمنا «پومیلا اسپراتلین» سفیر آمریکا در قرقیزستان نیز قبلا انتخابات پارلمانی سال 2015 این کشور را «آزمایشی مهم برای قرقیزستان به عنوان کشور پارلمانی» خوانده و خواستار هوشیاری سیاسی در این زمینه شده بود.

همان‌گونه که معلوم است آمریکا و غرب با استفاده از حضور نهادهای وابسته به خود در کشورهای مختلف و از جمله پساشوروی اقدام به تحقق انقلاب‌های به اصطلاح رنگی کردند که طی بیش از یک دهه گذشته حداقل در 3 کشور گرجستان، اوکراین و قرقیزستان شاهد وقوع این اتفاقات بوده‌اند.

هم سوروس و هم نمایندگان این موسسه در کشورهای آسیای مرکزی بارها اعلام کرده‌اند که فعالیت‌های آن‌ها خارج از حوزه‌های سیاسی بوده و به هیچ وجه در امور داخلی کشورهای محل فعالیت مداخله نمی‌کند. آن‌ها مدعی هستند که هدفشان فقط پشتیبانی از برنامه‌های بخش‌های فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و اقداماتی است که به شکل‌گیری جامعه باز کمک خواهد کرد.

ایجاد موانع در جهت همگرایی آسیای مرکزی با روسیه از اهداف اصلی سفر جورج سوروس به قرقیزستان دانسته می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها