حمل و نقل اتوماتیک بار

انسان موجود کاملی نبوده و به همین دلیل است که ما دچار اشتباه می‌شویم و در حین کار به خودمان صدمه می‌زنیم یا با به‌کارگیری بد تجهیزات باعث خسارت به محصولات و خطوط تولید می‌شویم.
کد خبر: ۶۹۳۶۲۸
حمل و نقل اتوماتیک بار

به عنوان مثال حمل هنگام بسته‌بندی کالا که به صورت 24 ساعته و در تمام طول هفته در کارخانه‌های تولیدی و سرویس‌های توزیع انجام می‌شود. پالت‌ها معمولا می‌افتند، برداشته می‌شوند یا روی طبقات سخت هل داده می‌شوند. آسیب دیدن پالت‌ها معمولا به آسیب‌دیدن محصولات منجر شده و در نتیجه کالا غیرقابل‌فروش می‌شود که این میزان به طور متوسط حدود یک درصد فروش ناخالص یک خرده‌فروش یا توزیع‌کننده است.

یک راه‌حل نوآورانه و مبتکرانه برای این مشکل وسایل نقلیه هدایت اتوماتیک (AGVs) است که به عنوان لیفتراک‌های حمل پالت بدون راننده با دقتی بسیار بالاتر از یک کاربر انسانی کار می‌کنند.

اما چیزی که AGVs را بسیار متمایز و خاص می‌کند، استفاده از فناوری پیچیده ناوبری بصری در آنهاست. در طرح جدید آنها این وسایل نقلیه یک دوربین سه‌بعدی دامنه‌یاب دارند که هزاران خصوصیت و ویژگی را در طول مسیر ثبت و ضبط می‌کنند و به کامپیوتر وسیله نقلیه اجازه می‌دهد مسیر را با بارگذاری مجدد موارد ثبت شده به خاطر بسپارد.

تصاویر دریافتی به‌ صورت بلادرنگ برای شناسایی ویژگی‌های محیط و موقعیت هر شیء در محیط در یک فضای سه‌بعدی تجزیه و تحلیل می‌شود. پنج جفت از دوربین‌های سه‌بعدی به صورت همزمان هزاران نقطه مورد توجه در محیط را با یک خطای حاشیه‌ای حدود یک یا دو اینچ تجزیه و تحلیل می‌کنند. میچل ویس، مدیرعامل این شرکت می‌گوید: استفاده از این فناوری به حرکت و استقرار وسیله کمک زیادی می‌کند. وسایل نقلیه ابتدا یک بار در مسیر حرکت می‌کنند تا نقشه راه ایجاد شود و پس از آن مسیر را تکرار و دنبال می‌کنند. به دلیل تراکم بالای داده‌های نقشه‌ای، ربات‌ها قادر به ناوبری دقیق حتی در محیط در حال تغییر هستند.

گرانترین بخش استفاده از چنین وسایل نقلیه‌ای در کارخانه‌ها، هزینه راننده آن است. این هزینه‌ها شامل حقوق، مزایا، بیمه، آسیب‌ها، حوادث، از دست رفتن زمان و خطای انسانی است. راننده انسانی نمی‌تواند بدون آموزش، غذا خوردن و استراحت کردن کار کند. در مقایسه با انسان، لیفتراک‌های رباتیک چرخه عملکرد به مراتب بالاتری داشته و به بهبود عملکرد سرمایه منجر می‌شوند.

AVGs یک وسیله بغایت الکترونیک است. برخلاف خودرو‌های ما آنها قادرند به مدت بیش از ده سال به صورت 24 ساعته و در تمام طول هفته کار کنند و بدون هیچ گونه انتشار کربنی تا 5000 کیلوگرم بار در هر رفت و آمد جابه‌جا کنند. همه این توانایی‌ها در بسته‌ای که در قسمت بار یک وانت نیسان جا می‌شود امکان‌پذیر شده است. مهندسان سیگرید هنوز در حال توسعه و افزایش دقت حرکت نقطه به نقطه و حرکت صحیح در مسیر درست این ربات‌ها هستند.

منبع:asme.org

asme / مترجم: آتنا حسن‌آبادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها