در جلسه کارگروه نجات دریاچه ارومیه ابلاغ شد

دستور رییس جمهور برای آغاز عملیات احیای دریاچه ارومیه

برگزاری جلسه ستاد احیای دریاچه ارومیه با حضور رئیس‌جمهور

سخنگوی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: دومین جلسه ستاد احیای دریاچه ارومیه تا ده روز آینده با حضور دکتر روحانی، رئیس‌جمهور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۸۳۰۲۶

داوود رضا عرب به ایرنا افزود: ستاد احیای دریاچه ارومیه شش کمیته تخصصی شامل منابع و مصارف آب، محیط زیست، زمین‌شناسی، اقتصادی، اجتماعی و تلفیق دارد که براساس این کمیته‌ها 20 کارگروه میان رشته‌ای نیز شکل گرفت.

وی افزود: در اولین جلسه کمیته ستاد احیای دریاچه ارومیه که اوایل آغاز به کار دولت یازدهم برگزار شد، راهکار 19 گانه‌ای برای نجات ارومیه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و از میان آنها راهکارهای جدیدی اتخاذ شد.

وی تاکید کرد: بررسی‌های تخصصی با حضور مسئولان بخش‌های مختلف و متخصصان و کارشناسان نشان داد شیوه نادرست آبیاری در حوضه آبریز دریاچه ارومیه موجب ایجاد بحران در دریاچه ارومیه شده است.

عرب گفت: در این جلسات نقش سدسازی روی دریاچه ارومیه بررسی و تاثیر آن بر وضع کنونی این حوضه آبی محرز شد. از این رو مطالعه سدهایی که قرار بود در آینده احداث شود متوقف و تمام طرح‌های سدسازی در حال اجرا هم متوقف شد.

سخنگوی ستاد احیای دریاچه ارومیه ادامه داد: ساماندهی چاه‌های اطراف دریاچه ارومیه هم در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد تمام چاه‌ها به کنتور مجهز شود. عرب گفت: بعد از برگزاری جلسات و کارگروه‌های مختلف، 11 پیشنهاد دیگر نیز مشخص شد که قرار است در دومین جلسه ستاد احیای دریاچه ارومیه و با حضور رئیس‌جمهور بررسی و به تصویب برسد که این جلسه تا ده روز آینده برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها