حضور نمایندگان 47 کشور در اجلاس هفته آینده در تهران

سخنگوی نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از قطعی شدن حــــضور ۴۷ کشور در این کنفرانس خبر داد.
کد خبر: ۶۴۵۵۸۴

به گزارش واحد مرکزی خبر، جلالی در نشست خبری این کنفرانس که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: خوشبختانه استقبال هیات‌ها برای حضور در این کنفرانس بسیار خوب بوده است، به گونه‌ای که تاکنون 25 کشور در سطح رئیس مجلس و بقیه در سطح نایب‌رئیس مجلس و همچنین هیات‌های نمایندگی اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی گفت: در مجموع 53 کشور عضو این اتحادیه و 22 نهاد و سازمان بین‌المللی نیز ناظر این کنفرانس هستند.

جلالی با اشاره به برنامه‌ها و روند اجرای مقدمات این کنفرانس اظهار کرد: کمیته‌های اجرایی و تخصصی کنفرانس از جمعه این هفته به مدت چهار روز متوالی برگزار خواهد شد که در آن دستور کار، قطعنامه و بیانیه کنفرانس، بررسی و برای تصویب نهایی به جلسه افتتاحیه روسای مجالس ارسال خواهد شد.

سخنگوی نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس اسلامی گفت: یکی از مهم‌ترین بخش‌های این کنفرانس، بررسی مساله فلسطین در یک کمیته دائم و همچنین برگزاری کنفرانس زنان نماینده این اتحادیه خواهد بود.

وی در ادامه اشاره‌ای به افتتاحیه این کنفرانس در سه‌شنبه هفته آینده (بیست و نهم بهمن) کرد و افزود: رئیس‌جمهور سخنران ویژه جلسه افتتاحیه خواهد بود، سپس روسای مجـــالس و هیات‌های شرکت‌کننده به طرح موضوعات مختلف در این کنفرانس بر اساس دستور کار می‌پردازند.

جلالی گفت: در روز چهارشنبه سی‌ام بهمن در اختتامیه اجلاس نیز سخنگوهای کمیته‌های شش‌گانه تصمیمات نهایی خود را در قالب گزارشی ارائه می‌کنند و پس از آن قطعنامه کنفرانس و بیانیه تهران قرائت می‌شود و در انتها رئیس مجلس شورای اسلامی از این اجلاس جمع‌بندی خواهد کرد. وی شعار اجلاس نهم را «مجالس اسلامی، پیشرفت و عدالت» اعلام کرد و افزود: در اجلاس تلاش خواهد شد موضوعات مهم جهان اسلام از جمله وحدت کشورهای اسلامی، مقابله با دسیسه‌های استکبار و برخی بحران‌های منطقه‌ای و همچنین مبارزه با خشونت، افراطی‌گری و موضوعات تکفیری بررسی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها