علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به اظهارات اخیر محمدجواد لاریجانی در برنامه شناسنامه پاسخ گفت.
کد خبر: ۶۳۴۸۷۶
پاسخ مطهری به لاریجانی

به گزارش مهر،در نامه علی مطهری آمده است: گفته‌اید «این نماینده محترم، فتنه را در حد یک دعوای داخلی می‌داند که این درست نیست. ماهیت فتنه یک کودتای تمام‌عیار علیه نظام بود که با مشارکت وسیع آمریکا، دول اروپایی، رژیم صهیونیستی و تمام ضد انقلاب همراه بود.» بهتر بود این طور می‌فرمودید که اعتراض مدنی به نتیجه انتخابات در سال 88 را ما با مدیریت ضعیف خود و به دلیل به رسمیت نشناختن مقوله اعتراض مدنی، تبدیل به فتنه کردیم، آنگاه برای جمع کردن این ماجرا آن را به صورت یک کودتای تمام‌عیار علیه نظام جلوه دادیم و سپس از هر وسیله‌ای برای اثبات این ادعای خود استفاده کردیم. با پدید آمدن این زمینه که همه با هم آفریدیم البته آمریکا، دول اروپایی، رژیم صهیونیستی و تمام ضد انقلاب پشت سر معترضان قرار گرفتند، همان طور که ما در حد خود پشت سر حرکت‌های اعتراضی در آن کشورها قرار می‌گیریم.

اگر بعد از شروع اعتراضات، به جای برگزاری جشن ملی برای کاندیدای پیروز، مسئله به اعلام نظر شورای نگهبان موکول می‌شد، اگر خبرگزاری وابسته به یک نهاد حکومتی ساعت 18 و 30 دقیقه روز انتخابات آقای احمدی‌نژاد را به عنوان پیروز انتخابات با 60 درصد آراء اعلام نمی‌کرد و چندین اگر دیگر، آیا در این صورت آن جرم بزرگ اتفاق می‌افتاد؟ پس ما خودمان آقای موسوی را به آن سمت هل دادیم. البته ایشان نباید تحت تاثیر آن فشارها  اعلام پیروزی می‌کرد و به هر حال باید قانون را ملاک قرار می‌داد و فرضا حق با او بود مصلحت انقلاب و نظام اسلامی را بر حق خود مقدم می‌داشت، چنانکه علی علیه‌السلام مصلحت وحدت مسلمین و حفظ اسلام را بر حق خود مقدم داشت، ولی تحمل انسان‌ها متفاوت است.

ابداع مشایی

یک فعال سیاسی اصولگرا که زمینه کاریش تاریخ معاصر است وقتی به مقطع تاریخی سال 84 و پیروزی محمود احمدی‌نژاد می‌رسد معتقد است برخی برچسب‌های سیاسی مثل ساکت فتنه که بعد از چند ماه از فتنه 88 بر سر زبان‌ها آمد و در شعار‌ها تبلور پیدا کرد، منشأ آن برخی طراحی‌ها در دولت سابق بود. او متهم ردیف اول این موضوع را چهره محبوب نزد رئیس‌جمهور سابق می‌داند؛ اسفندیار رحیم‌مشایی.

عباس سلیمی نمین در گفت و گو با خبر آنلاین گفت: تعبیر«ساکت فتنه» از جمله بازی‌هایی بود که جبهه داخلی را به خود مشغول و دشمن‌سازی‌های کاذب ایجاد کرد.

وی در باره اظهارات اخیر حجاریان نیز گفت: برخی اظهارات، از جنس صحبت‌های اخیر آقای حجاریان در مورد اینکه دولت باید امکان انحلال مجلس را داشته باشد، می‌توانست به تشدید اختلاف دولت و قوه مجریه منجر شود.

 جرم موسوی و کروبی بالاتر از قتل است

علی محمد بشارتی وزیر کشور دوران هاشمی رفسنجانی در گفت و گو با تسنیم در مورد حوادث سا ل 88 گفت:شبهای فتنه خوابم نمی‌برد؛بلند می‌شدم و در سالن قدم می‌زدم.خدایا چه می‌شود؟چه اتفاقی می‌افتد؟به کجا می‌رسیم؟ این انقلابی که آبروی همه به آن بسته است.این آقایان موسوی و کروبی دارند آبرویش را می‌برند.جرم موسوی و کروبی بالاتر از قتل است.

 وی افزود: این‌ها به گونه‌ای عمل کردند که خانم مرکل نیمه ساکت هم امیدوار شد که انقلاب به پایان رسیده است. مرکل که همیشه ملاحظه می‌کند و هم خیلی متحد آمریکا نیست، زبان او هم باز شد و تمام کسانی که لال شده بودند بر اثر پیشرفت‌ها و پایداری انقلاب و دفاع از ارزش‌ها و خفه خون گرفته بودند، فعال و امیدوار شدند.

آیا سیروس ناصری به مذاکرات هسته ای می پیوندد

سیروس ناصری، عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در زمان حسن روحانی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که با توجه به اخبار و شایعات روزهای اخیر آیا احتمال حضور شما در تیم مذاکرات هسته ای وجود دارد، گفت: نه، چنین موضوعی مطرح نیست.

ناصری اخیرا پس از حضوری طولانی مدت در خارج از ایران به تهران بازگشته و گمانه زنی‌هایی درباره حضور و نقش وی در مذاکرات هسته ای مطرح شده بود.

سیروس ناصری یکی از اعضای ارشد تیم پیشین مذاکرات هسته ای ایران در دوره مسؤولیت حسن روحانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران است.

نماینده ایران در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو و هم چنین نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین از جمله مسئولیت های ناصری بوده است.

سیروس ناصری بعد از مدت ها دوری از انظار حدود دو هفته قبل در مراسم ختم مادر وزیر امور خارجه مشاهده شد.

درخواست درباره بابک‌ زنجانی

نماینده مردم تهران در مجلس درباره واکنش وزیر صنعت درباره نامه وی پیرامون ارائه بعضی امتیازات انحصاری به یکی از واردکنندگان، گفت: اگر رانت خاص نبوده، چرا این امتیاز که به یک تاجر خاص اعطا شده است، دارای مهر محرمانه است.

احمد توکلی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به پیگیری پرونده فساد بابک زنجانی در قوه قضائیه گفت: باید اجازه داد تا این پرونده روال طبیعی خود را طی کند و به هیچ عنوان بحث‌‌های سیاسی وارد آن نشود.

وی افزود: در این صورت است که این پرونده می‌تواند به درستی مورد بررسی قرار گیرد تا به نتیجه صحیح در خصوص مبارزه با فساد برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
۰
۰
جناب آقای مطهری اینكه در ایران هنوز اعتراض مدنی جا نیفتاده است درست ،اما چنانچه قرار باشد هركاندیدای شكست خورده از جشن كاندیدای پیروز در این حد ناراحت شود كه بعد از انتخابات وشرایط حساسی كه در هر انتخاباتی وجود دارد اقدام به اعتراض مدنی نماید كه در كمتر كشورهای حتی مدعی دموكراسی نیز تا كنون چنین چیزی مشاهده نشده جای تامل دارد
سید
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
۰
۰
جالب اینجاست كه آقای مطهری به مسائلی از جمله اعلام پیروزی در انتخابات توسط میرحسین موسوی با دعوت از خبرگزاری های داخلی و خارجی ، در حالی كه هنوز مردم در حوزه ها در حال رأی دادن بودند (!)، اعلام برگزاری جشن پیروزی توسط میرحسین موسوی در روز میلاد حضرت زهرا (س) ـ یعنی یك یا دو روز پس از 22 خرداد 88 ـ پیش از اعلام نتایج شمارش آرا، نظریه معروف «داماد لرستان و عروس آذربایجان!» كه توسط روشنفكرترین زن ایران (زهرا رهنورد همسر موسوی) به عنوان مهمترین! دلیل بروز تقلب در انتخابات اعلام شد، دعوت موسوی از طرفدارانش برای اردوكشی خیابانی حتی پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه تاریخی پس از انتخابات، عدم تمكین موسوی و كروبی به قانون و حضور نیافتن وی یا نمایندگان قانونی آنها در بازشماری تصادفی آرا و بسیاری از مسائل دیگر اشاره ای نمی كند و حتی در پی تطهیر و تبرئه موسوی با استتناد به كم ظرفیت بودن وی! است. این همه ضعف قدرت درك و تحلیل !!
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
۰
۰
به نظر می رسد آقای سلیمی نمین بهتر است صرفاً در حوزه تخصصی خود، كه همان تاریخ معاصر است، اظهار نظر بفرمایند و مسائل سیاسی را به صاحبان بصیرت و بینش سیاسی واگذار كنند.
آشنا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
۰
۰
باسلام
آقای مطهری شما درمجلس كار دیگری ندارید ؟ مشكل مردم واین كشور فقط فتنه 88 است كه فتنه بود یا نبود ؟باوجود امسال شما در هرجناح و .... كه این مردم باید اینگونه روزگار بگذرانند بس است دیگر تا كی ........!!!!!!!
دوست
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
۰
۰
جالب است كه آقای علی مطهری اعلام خبر یك خبرگزاری را به عنوان یكی از دلایل بروز فتنه پس از انتخابات می داند (!) اما به مسئله ی اعلام پیروزی در انتخابات توسط شخص میرحسین موسوی پیش از شمارش آرا ! و دعوت وی از همه خبرنگاران داخلی و خارجی برای انتشار خبر پیروزیش، كه یكی از مهمترین دلایل ایجاد شك و شبهه در زمینه بروز تقلب در انتخابات و تحریك حامیان وی بود، هیچ اشاره ای نمی كند!!
رضازاده
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
۰
۰
آقای مطهری واقعاً از شما بعید است همه اقدامهای پس از انتخابات 88 برنامه ریزی شده بود و این ساده انگاری شما واقعاً جای تاسف دارد مگر اعترافات محكومین دادگاه سال 88 را مطالعه نكرده اید كه چنین اظهار نظر می كنید
الهه
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
۰
۰
دولتمردان عزیزتمام مشكلات مردم راحل نموده اندوحالا برای اینكه بیكارنباشند مصداق این شعر را دارند:برد دل و جان من دلبرجانان من_ دلبرجانان من برد دل و جان من(اینقدربنویسیدوحرف بزنیدوكلمات رابه پاس بدهیدتاببینیم به كجا میرسید)
داود
United States
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
۰
۰
آیا سران فتنه در زمین فساد نكردند؟ آیا در روز عاشورا آن درگیریها را هدایت نكردند؟و...
چرا حكم اعدام یا حداقل زندان برای آنها صادر نمیشود؟اگر مجرم هستند،چرا بایستی در خانه راحت باشند؟
آیا قانون برای همه یكی نیست؟

نیازمندی ها