شریعتمداری: تقویت یکپارچگی ملی و اطلاع از مشکلات مردم از اهداف سفرهای استانی است

سفرهای استانی دولت با ساختاری متفاوت

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان این‌که سفرهای استانی دولت یازدهم با ساختار و شیوه‌های متفاوت از دوره‌های قبل انجام می‌شود، گفت: در این سفرها کرامت و جایگاه مردم به عنوان میزبان مسئولان اجرایی، مقدم شمرده خواهد شد.
کد خبر: ۶۱۰۵۱۱

محمد شریعتمداری در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: به‌طور قطع سفرهای استانی در دولت تدبیر و امید با اهداف و نگرش جدید انجام خواهد شد و از لحاظ محتوایی و شکلی تفاوت‌هایی با گذشته دارد.

وی ایجاد رابطه منطقی‌تر بین مردم و مسئولان اجرایی را از جمله ویژگی‌های سفرهای استانی در دولت یازدهم دانست و اظهار کرد: در ادامه اقدامات دولت‌های پیشین از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، دولت تدبیر و امید، رویه جدیدی را در سفرها اعمال خواهد کرد که امیدواریم این رویه برای پیشرفت کشور و حل مشکلات مردم کاربردی‌تر از گذشته باشد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور ادامه داد: تقویت یکپارچگی ملی، اطلاع از آخرین وضع زندگی مردم در مناطق مختلف کشور و مشکلاتی که با آن مواجهند و آشنایی نزدیک مسئولان با گرفتاری‌ها و گره‌های کوری که بعضا در حل مشکلات مردم پیش روی دستگاه‌های اجرایی در سطوح منطقه‌ای و در بخش‌های گوناگون وجود دارد، از جمله محورهای سفرهای استانی خواهد بود.

وی با انتقاد از برخی روش‌ها که به ایجاد زحمت برای مردم خوب و نجیب کشور در برخی سفرهای استانی دولت‌های قبل منجر می‌شد، گفت: نحوه ارتباط با مردم در شهرستان‌ها، چگونگی حضور در میان آنها و بررسی مسائل و تصمیم‌گیری در این موارد به طور قطع با گذشته متفاوت خواهد بود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور، هر نوع استفاده ابزاری از مردم شریف شهرها و روستاها در هنگام سفرهای استانی و برخی شیوه‌های نامتناسب با کرامت و شأن مردم از جمله دریافت نامه‌های مردم در حالی که به دنبال خودروها درحال دویدن هستند، ایجاد زحمت در زمان ورود و حرکت خودروهای مسئولان کشوری برای اطلاع از مشکلات آنها و نوع رسیدگی به درخواست‌های منطقی اهالی مناطق را ردکرد و گفت: شناسایی مسائل و مشکلات و ارتباط با مردم نقاط مختلف کشور راه‌های مطلوب‌تر و مناسب‌تری دارد که بدون ایجاد دغدغه و ایجاد زحمت برای آنها نیز حاصل خواهد شد.

شریعتمداری هدف از تلاش همه مسئولان، چه در اغلب دولت‌های گذشته و چه در دولت فعلی را حل مشکلات مردم و نزدیک کردن مسئولان و مردم به یکدیگر دانست و اظهار کرد: همه تلاشمان تحقق موارد ذکر شده است، اما روش‌ها متفاوت خواهد بود.

برداشت‌های مختلف از سفرهای استانی

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان این‌که از سفرهای استانی چند برداشت مختلف صورت می‌گیرد، گفت: برداشت خوب و منطقی از سفرهای استانی، دیدار مسئولان با مردم از نزدیک و تلاش در ایجاد همبستگی و یکپارچگی ملی است، اما برداشت بدی که ممکن است در ذهن متبادر شود، ناکارآمدی ادارات دولتی در استان‌هاست که این امر موجبات تضعیف سازمان‌ها و ادارات منطقه‌ای را فراهم آورده و آنها را از ارائه خدمات مطلوب‌تر و انگیزه مناسب برای ارائه آن تهی می‌سازد.

وی با اشاره به برخی اخبار و گزارش رسانه‌ها که در آنها مقاصد نخستین سفر استانی دولت یازدهم تعیین شده، گفت: به محض آماده بودن مقدمات اجرایی و انجام هماهنگی‌های لازم برای تحقق اهداف از پیش تعیین شده، برنامه سفرهای استانی دولت تدبیر و امید اعلام خواهد شد.

صادق: برنامه‌ سفرهای استانی نهایی نشده است

در همین حال محمدرضا صادق، مشاور رئیس‌جمهور درباره اولین مقصد سفر استانی هیات دولت اظهار کرد: قبلا همکاران ما در دولت در این باره اظهار نظر کرده‌اند و هنوز برنامه‌ریزی و اقدامی برای این کار انجام نشده است، ولی ان‌شاءالله به وقت خودش سفر به استان‌ها از سوی رئیس‌جمهور و وزرا صورت می‌گیرد و طبعا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در خصوص تعداد سفرهای استانی دولت تا پایان سال گفت: نمایندگان مجلس از طرق مختلف نظرات خود را اعلام کرده‌اند، اما برنامه‌ریزی دقیق و نهایی‌شده‌ای انجام نشده است.

البته نصرالله پژمان‌فر، رئیس مجمع نمایندگان مشهد با اشاره به دیدار دیروز مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با رئیس‌جمهور اعلام کرد، رئیس‌جمهور، مشهد مقدس را به عنوان اولین مقصد سفرهای استانی دولت معرفی کرده است.

نامه‌های مردمی همچنان در ریاست جمهوری بررسی می‌شود

مشاور ارشد رئیس‌جمهور همچنین با بیان این‌که بررسی نامه‌ها و درخواست‌های مردمی هم اکنون در ریاست‌جمهوری جریان دارد، گفت: معاونت ارتباطات مردمی فعال است و اقدامات لازم را درخصوص درخواست‌های مردم انجام می‌دهد.

وی در گفت‌وگو با مهر در خصوص فعالیت‌های معاونت ارتباطات مردمی ریاست جمهوری و این که آیا این معاونت در دولت یازدهم نیز همچون سابق به کار خود ادامه داده و نسبت به دریافت نامه‌های مردمی اقدام می‌کند یا خیر؟ اظهار کرد: اگر نامه یا درخواست مردمی به ریاست جمهوری برسد، حتما بررسی‌های لازم در خصوص آن صورت می‌گیرد.

وی در عین حال افزود: اکنون نامه‌ها و درخواست‌های مردمی به ریاست جمهوری می‌رسد و همکاران در بخش‌های ذی‌ربط ریاست جمهوری آن را بررسی می‌کنند.

مشاور ارشد رئیس‌جمهور تاکید کرد، پس از وصول درخواست‌ها و نامه‌های مردمی در صورتی که نیاز باشد، اقدامات لازم برای رسیدگی به آنها انجام خواهد شد و البته این وظیفه همچنان بر عهده معاونت ارتباطات مردمی ریاست جمهوری قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها