این قطارهای فوق سریع یا ماگلو از پیشرفته ترین فناوری ها برای دستیابی به این سرعت اعجاب انگیز استفاده می کند.
تیم سازنده این قطار قصد دارد تا مسیری را از توکیو تا اوزاکا تا سال 2045 راه اندازی کنند که در نهایت کل این کشور را از شمال تا جنوب را به یکدیگر متصل می کند. این مسیر 64 میلیارد دلار هزینه روی دست ژاپنی ها می گذارد.
قطارهای ماگلو از آهن ربا و مغناطیس برای قرار گرفتن در بالای خط آهن و ریل استفاده می کنند، از این رو نیاز به چرخ از بین رفته، هیچ گونه اصطکاکی بروز نداده و خدمات سریع تر و فوری تری را فراهم می سازد.
پنج واگن از این قطارها که توسط شرکت راه آهن مرکزی ژاپن ساخته شده است نخستین آزمایش را پشت سر گذاشته اند.
آزمایش های رسمی این قطار قرار است سپتامبر امسال انجام شود. مقامات ژاپنی اعلام کرده اند این قطار سفر بین توکیو و ناگویا سومین شهر بزرگ این کشور را تا سال 2027 آغاز خواهد کرد. با راه اندازی این قطار، مسیر 90 دقیقه ای این دو شهر به 40 دقیقه کاهش می یابد.
این قطارهای ایرودینامیکی سریع ترین قطارهایی است که تاکنون ساخته شده اند.
ژاپن پیشگام در ساخت قطارهای سریع بوده و توانست در سال 1964 نخستین قطار گلوله ای جهان را بسازد.
قطارهای مغناطیسی فوق سریع، جدیدترین سیستم های حمل و نقل سریع هستند و در آزمایش ها به سرعت 361 مایل بر ساعت نیز رسیده اند.
چین نخستین کشوری است که خدمات تجاری قطارهای مالگو را عرضه کرد.
قطار ماگلو شانگهای در ژانویه 2004 به طور عمومی کار خود را آغاز کرد و به خاطر طول مسیر کوتاهش به سرعت 268 مایل بر ساعت می رسد. ساخت این قطار و زیرساخت های آن 1.3 میلیارد دلار هزینه بر داشته است. سازندگان این قطارها مدعی اند فناوری ماگلو آلودگی کمتری نسبت به هواپیماهایی دارد که در حال حاضر شهرها را به هم متصل می کنند.(مهر)
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
اکبرپور: آزادی استقلال را به جمع ۸ تیم نهایی نخبگان میبرد
در گفتوگوی اختصاصی «جام جم» با رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضاییه عنوان شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگوی بیپرده با محمد سیانکی گزارشگر و مربی فوتبال پایه