بیزینس مانیتور گزارش داد:

رشد بخش حمل و نقل جاده‌ای ایران

بیزینس مانیتور طی گزارشی از وضعیت صنعت حمل و نقل ایران اعلام کرد بخش حمل و نقل جاده ای ایران در سال 2010 با رشد قابل توجه 4.4 درصدی مواجه شده است.
کد خبر: ۳۶۹۱۰۹

به گزارش فارس، موسسه مطالعاتی بیزینس مانیتور در تازه ترین گزارش خود به بررسی وضعیت صنعت حمل و نقل ایران در سه ماه پایانی 2010 پرداخته است.

بر اساس این گزارش ایران که خود را برای تولید ال ان جی آماده می کند به دنبال تجهیز ناوگان کشتی رانی برای صادرات ال ان جی است . شرکت کشتی رانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران خود را برای صادرات ال ان جی آماده می کنند. شرکت ملی نفتکش ایران قصد دارد تا سال 2014 شش کشتی بزرگ حمل ال ان جی را خریداری کند . ارزش این کشتی ها بیش از 200 تا 220 میلیون دلار خواهد بود. همچنین تعداد کشتی های شرکت ملی نفت کش ایران از 46 فروند به بیش از 74 فروند تا سال 2013 افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش این شش کشتی مخصوص حمل ال ان جی نخستین بار است که در ناوگان کشتی رانی ایران قرار خواهند گرفت . شرکت ملی نفتکش ایران هم اکنون 28 نفتکش غول پیکر در اختیار دارد . این شرکت همچنین 14 نفتکش و سه کشتی مخصوص حمل محصولات پتروشیمی و کشتی مخصوص حمل ال پی جی در اختیار دارد.

به اعتقاد نشریه بیزینس مانیتور تصمیم شرکت ملی نفتکش ایران برای افزودن کشتی های مخصوص حمل ال ان جی در راستای استراتژی ایران برای تولید و صادرات ال ان جی است . پیش بینی می شود این شرکت نخستین محموله ال ان جی خود را در سال 2013 صادر خواهد کرد . رضا کسایی زاده مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت ایران تا سال 2025 میلادی کنترل 10 درصد بازار جهانی گاز طبیعی را در اختیار خواهد گرفت.

بر اساس گزارش بیزینس مانیتور رشد اقتصادی ایران امسال به 2.1 درصد خواهد رسید. این رقم سال گذشته به کمتر از یک درصد رسیده بود . رشد اقتصادی ایران طی 5 سال آینده به طور میانگین به 3 درصد خواهد رسید.

بخش حمل و نقل هوایی کالا و بار ایران در سال 2010 با رشد و رونق ضعیفی روبرو شده و از نظر وزن تنها 0.6 درصد رشد داشته است. طی سال 2010 حدود 636 هزار تن بار و کالا از طریق هوایی در ایران منتقل می شود . بخش حمل و نقل جاده ای ایران با کامیون امسال با رشد چشمگیر 4.4 درصدی روبرو خواهد شد و این رقم در سال 2011 با رشد 6.6 درصدی همراه خواهد بود. حمل و نقل جاده ای در ایران در میان مدت پتانسیل زیادی برای رشد و رونق دارد. بخش حمل و نقل جاده ای با کمترین آثار منفی بحران های بین المللی روبرو شده است.

میزان حمل و نقل کالا از طریق بندر عباس نیز طی چهار ماه نخست 2010 به بیش از 898 هزار تن رسید که این رقم نسبت به سال قبل 45.6 درصد رشد داشته است . رشد حمل و نقل کالا از طریق این بندر در سال 2010 به بیش از 8.65 درصد خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، حجم مبادلات تجاری ایران در سال 2009 با افت 2.9 درصدی روبرو شد. میزان واردات ایران در سال گذشته 2 درصد و میزان صادرات نیز 4 درصد افت داشته است. پیش بینی می شود حجم مبادلات تجاری ایران در سال 2010 با رشد 2.56 درصدی روبرو شود. در میان مدت حجم مبادلات تجاری ایران هر سال 4.2 درصد رشد خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها