با اجرا‌های متنوع صورت می گیرد

فردا، پایان جشن موسیقی فجر

در سومین روز برگزاری جشنواره موسیقی فجر، تعدادی از اجراها با استقبال بهتری به نسبت روزهای گذشته روبه‌رو شدند. کنسرت احسان خواجه امیری در تالار بزرگ کشور با سالن آکنده از جمعیت روی صحنه رفت و در آن قطعاتی چون برای آخرین بار، مثل هیچکس، نمی‌دونی، سلام آخر و باور نمی‌کنم اجرا شد. بیشترین استقبال تماشاگران این برنامه از قطعاتی صورت گرفت که پیش از این در تیتراژ سریال‌های تلویزیونی شنیده شده بود.
کد خبر: ۳۱۵۳۳۴

دیگر اجرای جشنواره فجر که با استقبال روبه‌رو شد، برنامه ارکستر کلاسیک کی‌یف بود که با رهبری هرمان ماکار لکو روی صحنه آمد. در این شب تالار وحدت با حضور تماشاگران گرمای خاصی پیدا کرده بود و قطعات کلاسیک نواخته شده از سوی این ارکستر مورد توجه حاضران قرار گرفت.

کنسرت سینا سرلک هم در پردیس ملت روی صحنه رفت و اگرچه از نظر صدادهی سالن اجرای خوبی از کار درنیامد، اما توانست تماشاگران زیادی را پای خود بنشاند. این خواننده در همین ارتباط گفت: فضای آکوستیک این سالن مخصوص سینماست و برای کنسرت‌های موسیقی مطلوب نیست، گرچه اتفاقاتی از این دست در صدابرداری کنسرت‌ها طبیعی است و در هر جای دنیا ممکن است به وجود بیاید.

اما در این میان اجراهایی هم بودند که در سالن‌های نه‌چندان پر اجرا شدند. یکی از این برنامه‌ها، کنسرت «دولتمند خال‌اف» خواننده و نوازنده شهیر تاجیکستان بود که برخلاف انتظار تنها با حضور 100 تماشاگر در تالار وحدت روی صحنه رفت. به‌رغم حضور اندک تماشاگران در تالار وحدت، اجرای این هنرمند تاجیک بسیار خوب برگزار شد و او در آن همچون کارهای قبلی خود قطعاتی از اشعار مولانا، فردوسی، باباطاهر، رودکی، عباس سجادی و غیره را خواند.

اجراهای اساتید موسیقی نواحی در بخش ذکر و ذاکرین هم متاسفانه همچنان در حضور مخاطبان اندک برگزار می‌شود. برنامه استاد غلام مارگیری در سالن اندیشه حوزه هنری هم در چنین شرایطی برگزار شد و چشمان کمی شاهد هنرنمایی این هنرمند بزرگ هرمزگانی بودند.

به نظر می‌رسد با توجه به استقبال بسیار خوب علاقه‌مندان ایرانی از کنسرت‌های سال‌های گذشته نوازندگان نواحی و هنرمندانی چون دولتمند خال‌اف تاجیک، این بی‌اعتنایی به اجراهای جشنواره را باید بررسی و کالبدشکافی کرد.

امروز نیز جشنواره موسیقی فجر با 22 برنامه در تهران، شیراز و کرمان به کار خود ادامه می‌دهد. در تالار وحدت، گروه ارف و اساتید موسیقی سنتی به اجرای برنامه می‌پردازند. در سالن رودکی برنامه گروه آوازی تهران و کنسرت دوئت ویولن و پیانو اجرا می‌شود. رضا صادقی و گروه آریان در تالار‌های بزرگ کشور و برج میلاد روی صحنه می‌روند.

اجراهای گروه‌ها و هنرمندانی چون مولانای تکاب، فغان، سپندار، لیان، قوالان پاکستان، کادانس، کرانه، محمد شریف از افغانستان، انجمن کهگیلویه و بویراحمد، گیل و آمارد، یوسف اوهانس، مهتاب‌رو، نوا و سعید ورزنده از دیگر برنامه‌های روز پنجم جشنواره در تهران است. شیراز و کرمان هم به ترتیب میزبان گروه آگرین و برنامه رسیتال سهیل ناصری خواهند بود. اجراهای جشنواره موسیقی فجر روز چهارشنبه 12 اسفند ماه پایان می یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها