ملت ایران به سوالات پاسخ داد

22 بهمن امسال از جهاتی با همه 22 بهمن‌های قبل از خود تفاوت‌هایی داشت که مهم‌ترین این تفاوت‌ها ناشی از حوادث پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دهم بود.
کد خبر: ۳۱۲۰۵۳

این حوادث موجب شده بود که 22 بهمن امسال که درست 8 ماه پس از باشکوه‌ترین انتخابات ایران برگزار می‌شد به نقطه عطفی تبدیل شود. نگاهی به آنچه قبل و بعد از 22 بهمن گفته شد، پرده از بخشی حقایق نهفته در ایران برمی‌دارد.

بی بی سی فارسی در مطلبی با عنوان «ایرانیان برای راهپیمایی 22 بهمن آماده می‌شوند» که تنها چند ساعت قبل از شروع مراسم منتشر شد، پیش‌بینی کرد «این مراسم به محل کشمکش و قدرت‌نمایی مخالفان و هواداران دولت بدل شود.»

در ادامه این مطلب آمده است: «مراسم امسال نشانگر انقلابی خواهد بود که 31 سال پس از انقلاب بر سر میراث و حتی مشروعیت جمهوری اسلامی در این کشور در جریان است» B.B.C همچنین تصریح کرد: «معترضان مدت‌هاست که مراسم 22 بهمن را انتظار می‌کشند.»

سایت فارسی این شبکه انگلیسی در ادامه، این مطلب مهم را خاطرنشان کرد: «حوادث 22 بهمن 1388 می‌تواند به بسیاری از سوالات درباره بحران کنونی ایران پاسخ گوید.» و سپس «توانایی رهبران جنبش سبز برای بسیج هوادارانشان و قدرت حکومت در بسیج کردن پایگاه اجتماعی‌اش را از جمله این سوالات برشمرد.»

سایت آلمانی دویچه وله نیز قبل از 22 بهمن چنین نوشت: «تا به امروز همه‌ساله 22 بهمن روز قدرت‌نمایی طرفداران حکومت بود، اما این بار با دعوت رسمی موسوی و کروبی برای حضور مردم معترض در راهپیمایی این روز و نیز تدارکات گسترده مردمی برای شرکت اعتراضی در 22 بهمن، این روز می‌رود تا به 22 بهمن متفاوتی تبدیل شود.»

به هر حال 22 بهمن فرا رسید و از نخستین ساعات بامداد ، کوچه‌ها و خیابان‌های ایران ، فرشی شد زیر گام‌های استوار ملت با همت و آزاده ایران. قطره‌ها به جویبار ، جویبارها به رودخانه و رودخانه‌ها به دریای باشکوه در میدان آزادی انجامید و حماسه‌ای دیگر خلق شد. حماسه‌ای که پرده دوم و تکمیل حماسه 9 دی بود.

22 بهمن متعلق به جناح و جریان خاصی نیست و اتفاقا عظمت و اهمیت آن به همین دلیل بیشتر است. 22 بهمن متعلق به نظام است و حضور مردم حکایت از تداوم علاقه و پیمان آنها با انقلاب، نظام اسلامی، حضرت روح‌الله و رهبری هوشمند آن دارد.

البته برخی آنهایی که اصرار دارند بگویند 22 بهمن تعلق به جناح خاص ندارد اتفاقامی‌خواهند به نوعی خود را در این سرمایه عظیم شریک کنند ولی امسال آشکارا معلوم شد سیل خروشان جمعیت و ده‌ها میلیون انسان آگاهی که در سراسر کشور با انقلاب و آرمان‌های آن تجدید پیمان کردند با معاندان و فریب خوردگان داخلی و آنان که ریاکارانه دم از مردم می‌زنند، نسبتی ندارند.

شعارها، اظهارات و کیفیت حضور آنان، بهترین دلیل برای تعریف نسبتشان با اضلاع مختلف حوادث ایران بود.

بیشترین چیزی که در دست مردم مشاهده می‌شد، پرچم جمهوری اسلامی ایران و تصاویر امام (ره) و مقتدای مسلمانان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بود و این خود گویای همه چیز است.

همین پیام آشکار و واضح بود که تحلیل‌های بیگانه را یکباره فروریخت و همانطور که رهبر انقلاب اسلامی پیش‌بینی کرده بودند، دنیا را مبهوت ساخت.

B.B.C پس از برگزاری مراسم 22 بهمن، از قول 3 روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، لس‌آنجلس تایمز و واشنگتن پست نوشت: «همه این روزنامه‌ها متفق‌القولند که معترضان در ایران برخلاف برنامه‌ریزی‌ها و فراخوان‌ها نتوانستند تظاهرات دولتی سالگرد انقلاب را تحت‌الشعاع قرار دهند.»

این 3 روزنامه آمریکایی که آشکارا معلوم است نمی‌خواهند به عظمت حضور مردم ایران اعتراف کنند و با تعابیری مثل «جمع‌گسترده» سعی در تخفیف آن دارند ، بالاخره در مواردی مجبور شده‌اند به عظمت حضور مردم اعتراف کنند.

نیویورک تایمز در بخشی از تحلیل خود با اشاره به حضور معترضان می‌نویسد: «آنهایی که موفق به شرکت شدند در دریایی از هواداران دولت ناپدید شدند.»

این سه روزنامه همچنین آشکارا به شکست آنچه جنبش اعتراضی یا جنبش سبز می‌خوانند اعتراف می‌کنند.

لس‌آنجلس تایمز می‌نویسد: «حوادث این روز باعث یاس بسیاری از فعالان جنبش سبز شده» این روزنامه همچنین نوشته است: «تجمع گسترده هواداران دولت باعث نگرانی جنبش سبز شده و بسیاری از اعضای این جنبش استراتژی رهبران آن ‌ میرحسین موسوی و مهدی کروبی ‌ را زیرسوال می‌برند.»

نیویورک تایمز نیز پس از تکرار مطالبی پوچ مانند آوردن مردم با اتوبوس و امثال آن، سرانجام اعتراف می‌کند: «مراسم 31 امین سالگرد به رهبری تعلق داشت.»

واشنگتن پست نیز همچون دیگر همکاران مطبوعاتی‌اش در آمریکا، پس از بزرگ‌نمایی درباره فضای امنیتی مراسم، ناگزیر اعتراف می‌کند: «تجمعات ضددولتی که قرار بود با مراسم رسمی دولتی در روز پنجشنبه همزمان باشد به طور بالقوه به عنوان آخرین فرصت مخالفان برای راه‌اندازی یک تظاهرات بزرگ برای چند ماه به حساب می‌آمد.» و سپس می‌نویسد: «بعضی از اعضای جنبش می‌گویند که شانس تغییر در ایران به تدریج از دست می‌رود.»

سایت فارسی دویچه وله نیز با پذیرش شکست تلاش می‌کند این شکست را به سطح تاکتیک‌ها تنزل داده و می‌نویسد: «22 بهمن را باید آغازی برای تغییر تاکتیک‌های جنبش سبز از جمله تاکتیک‌های خیابانی دانست.»

آری یک بار دیگر ملت بزرگ و بصیر ایران با حضور خود، فتنه‌ها را در هم شکست و ثابت کرد دشمنانش همچنان از درک و فهم او عاجزند.

آری همان‌گونه که دشمنان گفته بودند ، 22 بهمن 88 پاسخ سوالات را داد، پاسخی که در حقیقت پاسخ همه ملت ایران بود به همه آنچه در 8 ماه پس از انتخابات گذشت.

مهدی فضائلی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها